Det rör ju PÅ sig...

Jahaja... Saker händer i livet som jag är så fullständigt ovan vid. Som långtidssjukskrivning t.ex. Man har fått fylla i blanketter i all oändlighet. Och sen får man pengar. Jag har blivit sjukskriven i ytterligare tre månader. från och med måndag. Och mina dagar går.
 
Jag har skaffat en liten hobby. Försöker fika på stan minst en gång i veckan, gärna fler. Annars går en del tid åt till att glo på TV. Och det är så otroligt fördummande. Och irriterande. För på TV och framförallt i reklamen, ser och hör man de mest makalösa saker. Är det bara jag, eller reagerar ALLA på när de säger "pogrammet presenteras av..." Po-fuckin-grammet?! Är det inte narkomaner och gulhandlare som är angelägna om att det ska vara på grammet? Det heter för helvete programmet. Pro-gram.
 
Och reklam. Vilka grejor de uppfinner. Pepsodent White Now - för män. Jag frågar mig då, smakar den öl och snus eller? Har män annorlunda tänder än kvinnor?  Jag kan fatta om man uppfinner en speciell tandkräm för vampyrer, men olka för män och kvinnor? Nästa gång jag ska köpa tankräm så tänker jag definitivt köpa Pepsodent White Now, den manliga versionen, för att jag är rebell och måste naturligtvis utföra ett hammagjort vetenskapligt test för att utröna skillnaden och vari den i såfall består. Det kanske är som med rakblad. Rakblad för män är mycket effektivare än Venus Gilette som är för brudar. 
 
Sen har vi den automatiska tvålpumpen. Undvik spridning av bakterier i ditt hem. Du behöver inte röra tvålpumpen! Det är ju inte så att man tvättar händerna direkt efter att man rört vid tvålpumpen? Jag blir så trött... Det finns en rad andra saker som jag också irriterar mig på men det här är det vanligaste jag brukar muttra om i min ensamhet framför TV:n. Det kan också vara så att jag egentligen inte har några riktiga problem eftersom jag har tid och energi att gnälla om bagateller.
 
Nu har jag fått en ny medicin som ska bota tröttheten, som följer med den här sjukdomen jag har. Eftersom medellivslängden är så kort så vill jag inte sova bort mitt liv. Och även om jag lever tills jag blir 120 så vill jag fortfarande inte sova bort mitt liv. Got places to go, people to see and shit to do,. En av biverkningarna man kan drabbas av är trötthet. Fattar någon hur det går ihop?  Det är så otroligt komiskt i min värld. Det var likadant när jag en gång fick en salva mot utslag och klåda.... På bipacksedeln så stod det att en biverkning kunde vara utslag och klåda.
 
I alla fall så kan ytterligare en biverkning vara aggressivt beteende, humörsvängningar och vallningar. Klimakteriet - here I come! Om man läser bipacksedlar alltför noga så blir man dödssjuk. Och om det är jättemånga och allvarliga biverkningar så kan man räkna med att medicinen är good shit. Det är Glufsen som läser dem ingående så att han ska veta när det är dags att köra mig till sjukan om det blir aktuellt. På bipacksedeln till de antideppessiva tabletterna så står det att man kan bli deprimerad. Yes, det är kört för mig. Nu tar jag livet av mig. Inte. Min galhumoristiska och ibland, enligt vissa kollegor, morbida humor tar mig igenom det mesta. Tro det eller ej.
 
Jag har ju så träkigt på dagarna så folk förbarmar sig över mig och kommer hit och hälsar på. Först kom Sångfågeln hit och sov över och sen en ascool brud (tänker kalla henne Awesome) med humor och värme över dagen för några veckor sedan och vi tankade rosé och åt frukt och garvade en hel dag på min balkong. Ljuvligt. Sen kom syrran hit förra helgen och stannade i några dagar. MYYYYYS! I nästa vecka kommer min moster med bihang från Finland och hälsar på. Jag hoppas att hon tar med sig korv. För övrigt träffar jag M från nu och Skalman en del. I eftermiddag ska jag fika med Vacker, så livet rör sig lite. Rätt bra är det överlag.Joråsattee...
 
Det är i alla fall så landet ligger nuförtiden.
 
Och nu måste jag dra. Faktiskt. Håll nu tummarna för att jag blir pigg någon dag.
 
Puss&Kram små raringar.
 
/Honung
 
En för detta inlägg passande video följer nedan.
 
Bon Jovi - Bad Medicine
 
 

Kommentarer
Postat av: Sanna

Ett tips är att inte köpa tandkrämen för att inte sjödja den.

2014-05-19 @ 18:14:10
Postat av: Malin B

Jo, köp tandkrämen - GÖR DET!
Jag gillar verkligen ovetenskapliga hemmatester och tror blint på dem så berätta sedan hur det VERKLIGEN var med den. ;)

2014-05-31 @ 21:42:08
URL: http://malinbs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0