Roliga Människor

Mina kunder på jobbet är så roliga.
 I förra veckan ringde en dam til jobbet och följande telefonsamtal utspelade sig:

- Hej, jag vill ha en tröja.
- Jaha... Vilken tröja vill du ha?
- Den som ligger på ett bord.
- Vi har flera bord. Vad är det för märke på tröjan?
- Inte vet jag!
- Hur ser den ut?
- Det är den som ligger på bordet när man kommer upp för rulltrappan.
- Men vi har bara ett plan...
- Det har nu ju inte!
- Jo, vi har ingen rulltrappa.
- Men lilla vän, det måste du ju förstå att ni har en rulltrappa!
- Nej, vi har bara ett plan.
- Arbetar inte du där?
- Jo, jag har arbetat här i 15 år och vi har bara ett plan.
- Det är klart att ni har en rulltrappa!

Efter detta bad hon att få prata med en av mina kollegor och samma samtal upprepade sig. Man garvar läppen av sig åt sånt.

En annan kund var inne i butiken och kollade på toppar. Sen sa hon att hon inte skulle ha någon just den dagen. De säger ofta "Jag ska inte ha något idag." Well, anyway, hon frågade hur länge vi ska ha erbjudandet. Varpå jag udrade vilket erbjudande hon menade. Hon förklarade då utförligt och med stort tålamod, som när man förklarar något för en treåring, att det var erbjudandet på topparna hon menade. Och att det minsann enligt annonsen skulle vara "Ta tre, betala för en" på toppar den veckan. Jag sa bara att så generösa är vi inte i den här butiken och förklarade sedan att vi har erbjudande på väskor och skärp men inte på toppar. Hon hävdade att det minsann stod i annonsen i tidningen och att hon skulle komma in med den och visa den för mig. Både tidningen och annonsen förmodar jag. Jag såg henne aldrig mer.

 Mina kollegor är också roliga. En av dem sa en dag: "Någon har tryckt in den här på reaställningen!" och jag svarade att den är på rea. "Jaha!" sa hon, "Jag tyckte den såg så fin ut!"

En annan av mina kära arbetskamrater gick bakom disken och övade på att säga vulva. Högt. Hon har invandrarbakgrund och hade nog aldrig hört ordet förut. Så hon övade, men inte bakom disken sen vi sagt att kunderna kanske tar illa upp.

Nu måste jag gå. Jag ska iväg till en underbar människa och bli spådd. Jag kommer att se gryningen av en lysande framtid. Det är jag helt övertygad om.

Puss & Kram! / Honung - som har ett jobb.

En låt man blir glad av följer nu. Praise you!


 

Kommentarer
Postat av: Billey

... grattis.

:-)

2009-05-30 @ 21:20:50
URL: http://www.shamrock.just.nu
Postat av: Anonym

Jag tänker ofta på Er!

Kram /K-G

2009-09-08 @ 22:47:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0