Lite Babbel

Det verkar som att jag får ha min Skalman hemma ett bra tag. Och det verkar som att jag får ha honom hemma fåräver. Inget mera Luxis, som det ser ut nu i alla fall. Både bra och dåligt om man frågar mig. Å ena sidan slipper jag sitta här och tråna och längta, å andra sidan så har planerna på att flytta till Luxemburg för tillfället lagts på hyllan. Den som lever får se. De tre ägarna, som äger företaget han har jobbat för verkar vara... Hmm... Idioter. Men det vet jag egentligen inget om. Jag känner ingen av dem.

Nåja. Det kan vara så i livet. En dörr stängs och en annan öppnas. Skalman är i alla fall hemma  och det är bra. Så himla skönt är det. Och bara för att han är hemma, så hindrar det inte mig från att ta ett tåg och åka till Babydarling någon ledig dag/kväll och dricka vin. Så det tänker jag göra. Tack så mycket gumman! Egentligen är det märkligt att man inte träffas oftare, för det är inte alls svårt att ta sig med ett tåg från punkt A till punkt B. Inte är det långt heller. Mer tid med söta väninnor är alltid av godo. Mer brudar har jag tidigare bett om att få in i mitt liv och så har det blivit. *glaaaaaaaaaaaad*

Skalman jobbade som en tok med min bloggdesign igår. Visst blev den bra? Han satte liksom huvudet på spiken. Den är så jag som den kan bli. Jag är ingen tuffing som håller på med dödskallar och sånt, trots att jag är / har varit hårdrockare sedan tidig pubertet. This design is the shit! Skalman borde ha en egen fanclub.

Jag måste snart gå. Jag har ett jobb. Och idag har jag verkligen ingen lust att gå dit. Jag vet knappt vad det är för dag, Igår var det söndag i min värld. Tack till den gode ledighetsguden att jag är ledig i helgen. Jag kommer att bli ledig varannan helg framöver. Kan ni fatta? I femton år har jag varit ledig en helg av tre. Nu blir jag ledig varannan. Incredible. Yes. Man kan ju för sjutton planera saker. Om man är ledig en helg av fyra, så är det så mycket man ska göra den stackars lediga helgen att man knappt hinner med att vara ledig. Och bara vara.

Well, solen skiner och det är bra. I like it.

Nu har jag blivit människa efter två muggar kaffe och ska vandra in i en dusch nära mig och försöka bli snygg. Ren lär jag bli i alla fall.

Ni får ha det så himla bra tills vi hörs igen när jag har tid.

Puss & Kram från B-kupan!

/Honung

(Nu vet jag att Lotta från förr kommer att bli überlycklig över denna video.)




Kommentarer
Postat av: Malin B

Himmel och pannkaka vad det kan hända grejer.

Både med Skalmans jobb och din design!

Det ena var världsbäst! =)

Verkligen WOW!. Så om Skalmans jobbarklocka slutat ringa kan han dra igång den med webdesign!=)

2009-01-07 @ 10:57:24
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Tina

Åååååh så jättefint!!!!! Gillar det skarpt, speciellt "Surr och bivingade... etc" Hihihi! That's my sense of humor, you know!



Skönt att du får ha din karl inom räckhåll nu. Synd bara att hans chefer är idioter.

2009-01-07 @ 12:17:05
URL: http://meanwhilesomewhereelse.blogg.se/
Postat av: J

Jag vart också uberlycklig, både av videon och de glada nyheterna! Kul! =D

2009-01-07 @ 12:21:14
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: Lo

2009-01-07 @ 13:51:24
Postat av: Lotta från förr...

Indeed! Skalman is the shit Honeybun! As are you!

Fan va snyggt det blev! ..."bevingade ord från B-kupan"... lmao!!!

Tur att man har dig, så man får garva rumpan av sig ibland ;-)

Och, with all my heart; Thank you for the music!!!

I'm your reggeawoman, you are my rockchick!!

Puss å kram å i lööööw u sis'!

2009-01-07 @ 13:56:29
Postat av: Kotteby

Oj, här inne har vi snickrat ser jag.



Och vid närmare eftertanke, så tror jag att min mamma måste vara den dummaste mamman i världen, typ!



=)

2009-01-07 @ 16:00:03
URL: http://www.kotteby.se
Postat av: J

Tanken är svindlande, men tyvärr har de förutsett vår list och plockat bort allt som börjar på g och slutar på ardinstänger =(

2009-01-08 @ 01:04:53
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: Mli

Jag tycker det är lövläj att du blir kvar i Sverige ett tag till, men samtidigt förstår jag hur det känns när stora planer sätts på vänt och saker och ting inte blev som man tänkte sig. Lite melankoliskt på nåt vis :)



Jag tycker tipset du skickade till min mejl är toppen! Dessutom på min födelsedag, kan ju inte bli bättre :) Jag vet att de flesta vill åka tidigare, men jag tror vi satsar på det där istället eller hur? =)=)=)=)!!! (jajajajaja, säg jaaaaa!)

2009-01-08 @ 08:56:54
URL: http://lenaemeliemarie.blogg.se/
Postat av: Anna

Men åååh, så fint han gjort det härinne, den där drömprinsen! Jag blir inte jätteledsen om det inte blir nåt Luxis... Av rent egoistiska skäl. Inget Luxis betyder ju faktiskt Honung på kryssningar, kräftskivor och bloggträffar... All the time liksom! Och ett Sverige med Skalman i är faktiskt säkert minst lika bra som ett Luxis med Skalman i... Du hajar?! Massor av kramar!

2009-01-08 @ 15:34:45
URL: http://annaeleonora.blogg.se/
Postat av: Mattias

Din nya bloggdesign blev kanon! Bra jobbat av din Skalman!!!

2009-01-08 @ 18:55:33
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Kotteby

Nej, det var faktiskt CSN.

Och jag var inte ensam att ringa, då jag idag igen fick köa närmare 1,5 timmar. Ja, man vet att studenternas liv i skulder har börjat då CSN:s köer korkar ihop sig.



=)

2009-01-08 @ 19:45:30
URL: http://www.kotteby.se
Postat av: J

Nej, jag menar väl det =)

Skriv nåt nu

2009-01-09 @ 11:20:07
URL: http://kreftans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0