Flyttad

Nu är jag flyttad. Mitt bohag, det jag fåt plats med är flyttat. Resten är utspritt på diverse ställen. Mina grabbar har burit och slitit utan att klaga ett endaste dugg. Pärlor är de. 

Gör mig hemmastadd och kommer så småningom att boa in mig. Jag har satt upp ljusprydnaden från min bror på väggen i alla fall. Det är något jag bara måste ha, så det var så gott som det första jag gjorde i mitt rum. Ljusprydnad från the brotha is the shit.

I morgon ska jag till jobbet igen. Kan bli skönt att återgå till rutiner, men egntligen, vad gör jag där? Det sista jag behöver nu är tjafs om bagateller, ytlighet och småsinthet... Och att behöva svara på frågor. Jag vill inte prata om det som hänt, för då gråter jag ögonen ur mig. Det funkar inte. Nej, jag vill inte prata om det.

Jag har rena lakan i min egen säng. Så jag ska ta en snabb dusch och sen krypa ner i sängen. Får se om jag lyckas somna. Utan Skalman, utan närhet överhuvudtaget... Men det ska gå. Men på något sätt är det enklare att somna ensam på någons soffa. Ja, det är det. Idag är jag lättad att jag har flyttat och nästan är klar. Men samtidigt är jag lite ledsen och vemodig. Och jag har nog kanske insett att han aldrig kommer att komma tillbaka, även om mitt hopp lever. Men att försöka föreställa sig ett helt liv utan Skalman vid min sida får mig att börja gråta. Finns egentligen inget jag kan göra åt det... Men hoppet är levande.

Ok, nu går jag.

/Honung

 

Kommentarer
Postat av: Malin B

Jag hoppas att du har mänskliga kollegor som förstår svenska när du talar om för dem att du inte vill prata om detta - just nu!

2009-01-26 @ 07:55:33
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: J

Lycka till, hoppas det har gått bra idag!

2009-01-26 @ 12:25:00
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: Åsa

Skönt att flytten gick bra. Jag hoppas att du ska trivas... Jag undrar lite lätt hur den där ljusprydnaden ser ut egentligen... hmmm ? Hoppas också att det gick smärtfritt att jobba idag. Tänker på dig!

2009-01-26 @ 15:33:17
Postat av: Anna

Jag är en sån som sover dåligt när jag stressar mycket och fick ett supertips av en kompis häromdan. Man ska se framför sig en svart tavla, sån man hade på 80-talet typ. Sen ska man plocka upp sin krita och skriva 100, lägga ner kritan, ta upp sudden och sudda ut en nolla, andra nollan och ettan. Lägga ner sudden, skriva 99, lägga ner kritan, ta sudden, sudda bort en nia och sen andra nian. Skriva 98... You get it. Alltså. Det låter helt knäppt, men man måste tänka på det aktivt och det går liksom inte att inte fokusera, då tappar man bort sig, och det är ybereffektivt mot dåliga tankar. Kan ta ett ta innan man kommer in i det, men det fungerar. I alla fall någotsånär. Hoppas du får sova gott snart. Kram från bloggosfären.

2009-01-26 @ 22:44:07
URL: http://earthkeepsonmoving.blogspot.com
Postat av: Lotta från förr...

Flitig som ett bi har du varit och imorgon väntar en ny dag och nya blommor på att upptäckas och utforskas.. sussa sött i nya kupan...



Kram

2009-01-27 @ 00:03:12
Postat av: S@tu

Det gick inte att kommentera i ditt senaste inlägg... men jag gör det här istället. Vad jag ville säga var att det är roligt att allt har blivit så bra trots omständigheterna :-)



Sv: Tack :-)

2009-01-27 @ 17:54:30
URL: http://mammasatu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0