Den Gode Bostadsguden

Jag kollade på ett rum i en ungkarlslya i helgen. Där fanns en massa...eh... leksaksgubbar. Inte en eller två utan en jäkla massa. De hörde säkert till något spel. Eller nåt. De var små som tennsoldater och de stod i hundratal på en hylla. Det var ett otroligt deprimerande rum i en otroligt deprimerande lägenhet. Och killen det var tänkt att jag skulle dela den deprimerande lägenheten med var så tråkig att klockorna stannade. Han var deprimerande, han också. Så om jag inte var deppig redan så det räckte och blev över när jag kom dit, så hade jag blivit det.. I',m telling you.

Idag var jag och kollade på ett rum i Stenhagen. Det hyrdes ut av en otroligt sympatisk kvinna som jag hade kunnat suttit och snackat med i evigheter. Någon evighet blev det inte dock, eftersom jag hade skjuts. Nackdelen är att det är en bit ifrån stan, men det är i ett bra område. Lugnt och skönt. Så där kan jag tänka mig att bo.

Men - på onsdag ska jag se på ett rum som ligger lite mer centralt. Inte alltför långt ifrån själva stan. Rummet är omöblerat vilket är en fördel, för då kanske jag kan få plats med min egen säng. Och har man sin egen säng, så kan nästan vilket ställe som helst kännas som hemma. Så jag sa till den sympatiska kvinnan i Stenhagen som det är - att jag ska kolla ett ställe till och att jag hör av mig hur det än blir. Hon uppskattade att jag var ärlig.

Visst finns det ställen där man kan bo om man inte har så stora pretantioner. Ett bra och fräscht rum med delat kök och badrum med en annan kvinna, som dessutom troligen ska veckopendla, så man har lägenheten för sig själv för det mesta. Jag har just nu ett stort behov av lugn och ro. Att få vara för mig själv för att läka ihop... Behöver tid till eftertanke. Men inte i Världens Ände. Där blir jag osynlig, förlamad och ännu deppigare än jag är nu. Om det alls är möjligt.

Jag vill ha Skalman tillbaka. Det är allt jag egentligen vet. Eller... Nåja, jag vet att jag måste hitta mig själv igen i allt det här. Den här soppan av känslor som bubblar och ibland bubblar över. Det krävs ganska stor självkontroll för att inte falla ihop. Men den finns inom mig och det är en välsignelse just nu.

Nu ska jag sova snart. Jag har mycket att göra i morgon. Måste till Världens Ände och en av sakerna jag måstre göra är att ta emot mina saker som jag har haft hos Skalman. Han brukade påpeka för mig att jag också bodde där... Men inte längre. Så jag ska hitta ett nytt hem.

Det var allt för nu. Om jag får be om en tjänst, så skulle jag bli glad om ni vill be till Den Gode Bostadsguden för min räkning?

/Honung


Kommentarer
Postat av: Mli

Jag bad just en liten bön här till din förmån och jag fick faktiskt svar! Bostadsguden lovade att allt skulle ordna sig rätt omgående faktiskt, så nu är det bara att avvakta och se vad han fixat åt dig ;) Det skulle bli både fint, mysigt och rogivande ditt nya hem.

2009-01-20 @ 10:46:23
URL: http://lenaemeliemarie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0