Ett roligt liv

Någon sa till mig idag: "Du verkar ha ett roligt liv." Det fick mig att tänka till. Och faktum är att jag har ett roligt liv. Hur kan det komma sig att man går från nattsvartaste nattsvarta till att ha.. Ja, roligt? Jag vet inte. Men jag har själv sett till att det ska bli så. Bara jag kan styra om jag ska ha roligt eller gräva ner mig i ett svart hål.

Så, jag har ett roligt liv. Jag träffar människor som är bra för mig. Jag gör roliga saker. Jag lever i ett rus av min egen handlingskraft och mina drömmar och mål. Det man önskar sig kommer till en i en eller annan form. Om man bara vågar tro. Och styra sina steg i en, ibland okänd riktning. Man måste våga för att vinna. Visst är det en klyscha, men inte utan anledning.

Minns ni att jag skrev att jag vill göra något för andra människor? Att jag behöver känna mig nyttig. Att jag behöver vara behövd. Jag har googlat på nätet utan att finna speciellt mycket. De flesta vill att man ska skänka pengar, Jag har inte pengar. Däremot kan jag göra saker. Och universum sände en diakonissa från kyrkan. Hon tyckte att det nog var Gud som sänt henne, men jag är inte troende - så jag föredrar att kalla det universum eller ödet eller whatever. Well, själva poängen med detta var att hon gav mig ett litet papper med olika saker som man kan göra och ett telefonnummer att ringa. Det var ett ögonblick av klarhet. Att, såklart, jag önskar detta hett och så kommer lösningen in genom entrén på jobbet.

Jag har så mycket liv, samtidigt som det lika gärna kan ta slut i morgon. Man vet inte. Just nu är jag full av liv och jag tänker inte slösa bort det på bagateller. Jag tänker dela med mig. Jag har glädje. Jag tänker dela med mig. Varför ska jag lägga ner energi på negativa människor? Finns ingen anledning. De förtjänar varken mitt liv, min glädje eller min respekt.

Jag omger mig med människor som lyssnar, sprider sin visdom, tillför något. Människor som jag älskar, respekterar och tycker om att vara med. Vad kan vara bättre än det? Ingenting i livet är mer värt än kärlek till människorna jag omger mig med. Och den positiva biverkningen av det är att man återfår sin tro på mänskligheten. Faktiskt. Trots att min tillit till Svenska Folket blivit lite tilltufsad. Framförallt när det gäller röstningsresultat i musik och dansprogram på TV.

Jag har haft en lovely weekend. Den började i torsdags. Jag jobbade i fredags och var väl lite trött. Men torsdagsnatten hade jag riktigt roligt. Jag dansade för bövelen. Och mina tre buggterminer kom till nytta och glädje. Det var värt allt. För övrigt har det varit fint väder och jag har träffat söta väninnan och en människa jag inte sett på 22 år. Alltså, hur roligt kan man ha?

Jag har sett till att få ett roligt liv. Det är jag som bestämmer. Och det är så himla skönt.

Nu lämnar jag in.

Puss & Kram!

/Honung - Med Liv

"I am the echo of your past"

 

Kommentarer
Postat av: Vilse

Bra att du fick den där listan och telefonnumret! Men du ska veta att du gör så mycket för alla andra människkor redan nu bara genom att finnas där för dem, inte minst för mig!!! (Fast det vet du ju redan :)

2009-04-06 @ 07:33:10
Postat av: Anna

Honung, vad härligt! :) Mer sol åt folket - och tack himmelen för vänner! Kram!

2009-04-06 @ 08:11:35
URL: http://earthkeepsonmoving.blogspot.com
Postat av: M från nu

Lovely! Är sååååååå glad för din skull! Du förtjänar att ha roligt! "Lev livet för fan, för annars lever det fan med dig...." Det är du som bestämmer!

2009-04-06 @ 16:09:52
Postat av: Stimmitan

Hej! Kolla in denna nya humorsajten! haha Sjukt rolig!



http://www.torrhumor.com

2009-04-06 @ 16:13:03
URL: http://www.torrhumor.com
Postat av: Leonora - The Magic Memories

Hoppas du får en härlig dag :)

allt väl?

2009-04-06 @ 16:13:45
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: Stimmitan

Hej! Kolla in sveriges torraste sajt!



www.torrhumor.com

2009-04-06 @ 16:14:21
URL: http://www.torrhumor.com
Postat av: Malin B

Så glad jag blir att det "sprudlar" lite Honung här! =) Klokt och sunt. Sådant gillar Malin.

Anar att du, precis som jag, har tagit en funderare på hur det är med det där telefonlinjerna till Melodifestivalen och Let´s Dance! ;)

Något lurt är det. ;)

2009-04-06 @ 20:15:12
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: J

Men va vare för nummers?? Å perfect strangers, bra val! =D

2009-04-07 @ 08:16:47
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: Tesstamente

Helt rätt inställning! Jag VÄLJER att ha roligt och att se det mesta ur ett positivt perspektiv!!



Imorgon kör jag en tävling för att fira 3 månader av Tesstamentet och för att tacka för alla goa kommentarer och visat intresse. Hoppas du deltar:-)

2009-04-07 @ 19:33:31
URL: http://tesstamente.blogg.se/
Postat av: Mattias

Gillar att se en gammal Deep Purple-video!!



Gillar också din inställning Honung! Det är inte alltid så lätt i livet men det finns många människor som skulle kunna må bättre än vad de gör bara de tog tag i sina liv!

2009-04-08 @ 09:43:11
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Ååååh

Perfect Strangers! GAMLA MINNEN så det ryker om det. Eller ångar. Ojojoj!

2009-04-09 @ 21:29:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0