Rapport från Skrivkrampsland!

Jag lider av svår skrivkramp. Så svår att jag sitter och gör fåniga tester på Nylleboken i stället för att skriva. Medan jag värper.

Jag är Glader av Snövits sju dvärgar. Jag är Jon Bon Jovi. Jag är Eruption av Van Halen och jag är Lauren Bacall. Och enligt testerna borde jag bo i Fålhagen eller Luthagen i Uppsala och jag är Hera av de Grekiska Gudinnorna. (När jag gjorde testet vilken Gud jag var, så var jag Zeus.) Jag gjorde också testet vilken stadsdel i Stockholm jag är och resultatet blev Söder. Jag trivs bättre i Vasastan och jag är AIK:are. Jag har gjort test efter test efter test... Hur uttråkad får man bli?

Well, vädret är underbart. Jag har tvättstuga. Och medan jag ändå måste vara hemma och passa tvätten så ska jag städa. Efter 14 är jag fri. Då sticker jag ut! Ut i det fria på min lila cykel. Jag har fått önskemål om foto på både hunden och cykeln och det kommer när jag kommer ihåg att jag har en underbar kamera. Jag älskar min kamera. Den förevigar mitt liv. Eller i alla fall ögonblick av mitt liv. Roliga ögonblick.

I tidernas begynnelse, under min förra bloggperiod som varade i sex år - jag bodde på landet - så var det någon som påpekade det. Att på alla mina bilder var det alkoholhaltiga drycker med. Han trodde att jag hade alkoholproblem. Att min dåvarande boyfriend hade alkoholproblem och att alla våra vänner hade alkoholproblem. Nej, nej och nej. Men när tar man kort? I min värld tar man kort när det är fest. And that's all I have to say about that.

Det var modevisning för någon vecka sedan med kläder från jobbet. Vi hade också bidragit med priser till lotteriet, som ingick i biljetten. Någon dag efteråt så kom en mycket gammal tant in i butiken och berättade att hennes bekant hade vunnit på nämnda lotteri. Oj vad roligt, sa vi såklart och gratulerade. Då tog hon upp en paljettbeströdd topp ur sin påse och sa: "Det är bara det att han är 94 år..." Han alltså... Inte det faktum att det var en han bekymrade henne. Det största bekymret var hans höga ålder. Jag var tvungen att gå därifrån, för jag garvade läppen av mig. Vi råkar veta att den 94-åriga mannen är tantens pojkvän. Hon är 92. Jag tror att vi får bidra med presentkort nästa gång. Då kan han handla för det till tanten när det blir jul eller så. Fast det skulle vara roligt att se en farbror på 94 i en paljettopp. Jo, det skulle det minann! *skrockar* (Han hade kanske kunnat ha den om han varit några år yngre... Säg 84.)

Jag lever i ett rus av vår just nu. Jag träffar folk. Och jag har roligt. Det är kanske därför jag har skrivkramp. Jag kan ju berätta om allt det roliga, men det är saker som måste upplevas. Man kan inte återge det... Kan och kan, jag kan allt - men mina vänner måste upplevas. Det är så om man ska få en rättvis bild av dem. Då är det så.

Nu måste jag gå till tvättstugan. Skittråkigt, men nödvändigt. Och det är skönt när det är klart. Hur många vuxenpoäng får jag för det uttalandet?

I will be back. Jag har ju trots allt ett projekt som jag inte slutfört och det är dygderna och synderna. Om jag drabbas av idétorka, så kan jag ju alltid skriva om det. Japp.

Puss&Kram alla Gullisar!

/Honung - the laundrybitch


Kommentarer
Postat av: S@tu

Hahahaha.... stackars gubbe.... en paljettopp :-)



För övrigt tycker jag att testerna på fejjan är jättebra... jag borde enligt ett av dem flytta till Irland... och jag har fått veta att jag egentligen är tysk. Hur detta går ihop vet jag inte men visst är testerna roliga ;-)



Kramkram!

2009-04-25 @ 10:57:29
URL: http://mammasatu.blogg.se/
Postat av: Anna

Hahaha, ja det där med bilder med alkohol på... Förra veckan lade jag upp en bild när jag käkade lunch i solen, och på bilden var det en flaska Pepsi med - inom loppet av några minuter kom första sms-et med texten "Dricker ni LÄSK???". Ska man bli orolig?? :) Ha en underbar dag i solen! /Anna

PS du fick typ 7 vuxenpoäng för uttalandet...

2009-04-25 @ 11:17:32
URL: http://earthkeepsonmoving.blogspot.com
Postat av: H@nn@p@nn@

Så att du vet: jag läser varje blogg du skriver! Jag kommenterar inte alltid, men jag läser. And I love it! Kraaaaaaaaam!

2009-04-26 @ 20:52:16
Postat av: Tesstamente

Jag älskar sättet du skriver på och jag hoppas krampen släpper snart:-)

2009-04-26 @ 21:14:16
URL: http://tesstamente.blogg.se/
Postat av: Vilse

I och med att du har skrivkramp kan jag inte läsa detta blogginlägg av princip. Det finns egentligen inte!

2009-04-26 @ 21:55:06
Postat av: Bellizzen

En hel hög vuxenpoäng blev det ;-) Hade velat se gubben i din top :-D



bs:Jag minns ju inte så mycket av just 1972...men några glassar va ju faktiskt kvar några år senare... och nu med för den delen ;-)

2009-04-29 @ 16:06:13
URL: http://blogg.aftonbladet.se/2351

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0