Drooler of my universe

Jösses alltså... Har fått en fanclub på Nylleboken. Blev dessutom tvingad att vara medlem i min egen fanclub vars övriga medlemmar är sju stycken. :) Jag är dem evigt tacksam. *Räcker fram en tulipan till var och en*

Har kollat på TV nu igen. Det kan aldrig vara bra för intellektet. Kollade först på Grey's Anatomy - för det är något man måste göra. Det är som en drog och Patrick Dempsey... Well, say no more! Sen fastnade jag och Skalman framför "Världens härligaste män". Ikväll handlade det om "djupingarna". De djupaste av de allra avgrundsdjupaste av män. Sen började vi babbla lite.

Alltså, här har vi på den eminenta TV:n kanal 5 som har ett program där de kategoriserar män. De sätter in dem i fack och generaliserar som fan. Sen påstår de att det handlar om de härligaste männen i världen. Må så vara. Kanske är det så. Dessutom - och jag kanske har fel nu, men jag tycker att Ann Södelund är fjantig.Tänk tanken att det varit tvärtom... Om en fjantig karl sprang omkring och gjorde ett liknande program om kvinnor?

Kategoriserar dem, generaliserar och sätter in dem i fack... Det skulle bli ett ramaskri utan dess like, I'm telling you! Militanta feminister skulle skriva arga artiklar och det skulle bli en diskussion utan gränser och Kanal 5 skulle bli tvungna att lägga ner programmet och be allmänheten om ursäkt i offentlighetens ljus. Och Linda Skugge skulle åter igen bli en central figur i media.

Vilka skulle kategorierna vara då? Hmm... Motsvarande "Snyggingarna" som var det första programmets kategori skulle naturligtvisa vara "Babes". Och vilka skulle dessa vara då? Kylie Minogue, någon fotomodell och kanske en skådespelerska. Sen var det geeken.... Finns det någon känd kvinna som är en sann geek? Vet ej, kom gärna med tips. Ikväll var det Djupingarna... Men av någon anledning tror jag inte att män i ett sånt ytligt program skulle vara speciellt intresserade av varken geeks eller djupingar. För det ÄR indeed ett oroligt ytligt program.

Så min teori lyder som följer:

Avsnitt 1. Baben
Avsnitt 2. Manslukerskan
Avsnitt 3. Pojkflickan
Avsnitt 4. Våpet
Avsnitt 5. Den intelligenta men sexiga
Avsnitt 6. Den bara sexiga
Avsnitt 7. Ladyn
Avsnitt 8. Bruden

Sen vet jag inget mer om det... Vad jag vet, eller tror mig veta är att feministen troligen inte skulle hamna i detta program. Möjligen en feminist av lightvariant, men ingen militant feminist. Och skulle en militant feminist ens bli tillfrågad så skulle det bli slapping big time. Och de roliga kvinnorna skulle säkerligen heller inte få vara med. Kom ihåg att det är ett ytligt program och i ett ytligt program av män för män om kvinnor, så är kvinnorna inte roliga. Det är bara i verkligheten som män tycker om roliga kvinnor. Och djupa kvinnor? Nej, det är ett ytligt program och en kvinna som tänker för mycket är.... för djup helt enkelt. Den arga, som Alanis Morrisette, skulle inte heller få vara med. Hon är för förbannad på män för att få vara med i ett sånt program. Eller jag vet inte om hon är förbannad nu längre, men hon var det förr. Jättearg var hon!

Nåväl, i det riktiga livet i verkligheten så är jag säker på att män gillar alla sorters kvinnor. Roliga våp, med huvudet på skaft och bitska kommentarer som är komiska och de kan själva tvätta bilen och byta däck.. Och vi är alla sexiga för någon. Det finns någon som tycker att man är jordens babe. Skalman har utnämnt sig själv till - inte bara Ruler of my Universe (som jag utnämnt honom till) - utan även till Drooler of my Universe. Detta efter att jag återfått min häck.

Började fundera lite var Skalman skulle hamna bland dessa kategorier. Men sanningen är att han inte passar i någon av dem. Man kan inte kategorisera honom. Man kan inte placera honom i något fack. Han är lite av allt... Och han är allt. Bättre att inte anlysera sönder honom och bara låta honom vara som han är och härlig. Har förresten bestämt mig för att inte skicka in honom till Femman. Om vi vill ha en sån där Applemojäng, så skaffar vi en bara.

Jag tror minsann att jag har babblat klart för i afton.

Förresten, innan jag glömmer, finns det någon som har en tonåring att låna ut? Jag behöver ny musik i mitt liv. Jag har absolut noll koll. Och det är hemskt faktiskt. Pretty bedrövligt. Det går bra med en tjugoåring också, men gärna en som är 15-16... Och inte en som tycker att Mattias, Erik och Danny är jordens åttonde underverk. Tack på förhand.

Förresten så vet jag ingenting om Ann Söderlund, så innan ni börjar skicka hatmejl eller så till mig så kan jag säga att jag tycker att hon framstår som fjantig. Inte att hon är det. För det vet jag ingenting om.

Till dagens låt hittade jag ingen riktigt bra video och ingen bra liveversion heller, så ni får nöja er med bara låten då. Den är skitbra.



"Now that I'm miss Fame, now that I'm a zillionaire, you scan the credits for your name and wonder why it's not there..." Absolut så jävla bra!

Er egen Honung i Tiilvaron /M

Kommentarer
Postat av: M a l i n B.

JAG har ju varit med i din fanclub sedan jag fastnade i din blogg!!! =) Trots att jag inte har någon "Nyllebok".



Svar från min blogg:

Såklart mattan är tillbakaskickad, det fixade jag med vändande post!

Fast det grämer mig, det gör det än... ;)

2008-10-23 @ 06:41:56
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Lina i Lkpg

hehe jaa du gumman du kan få låna min dotter om du vill..;)

2008-10-23 @ 07:37:05
Postat av: Skalman

Du missade en kategori.... Avsnitt 9: Min.

I min värld förtjänar du en helt egen kategori, efter som du spelar i en helt annan division, baby. You rule.



Klaaaaaaaaaam!

2008-10-23 @ 09:11:47
Postat av: Lallis

har du en fan-club? Men alldeles egen liksom.

Skickar du en näsduk när du har snytit dig så kan jag rama in den? Pleeaaase. Skojar ju bara.,

Det är ju lite kul:)

Och på fejjan eller nylleboken vet man liksom aldrig vad som kan hända. Har jag märkt. s

Intressant och rolig läsning och jag håller med du. Totalt. As usual.

Precist:)



Kram söta du.

/Lallis

2008-10-23 @ 12:30:49
URL: http://knasigamamman.blogspot.com
Postat av: Mattias

Såg bara delar av första avsnittet av det där programmet Världens härligaste män men håller nog med om allt det du skriver. Tycker nog Ann Söderlund är lite smådryg jag också.



Du måste berätta någon gång vad Uffe svarade angående Gå Ut och Var Glad förresten ;)



2008-10-23 @ 15:00:34
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Laila

Har själv funderat flera gånger på varför det är ok för tjejer att göra vissa saker/program etc. Hade det varit tvärtom hade det blivit ett jävla liv!!!



Låten är så bra! Har hela skivan och älskar den fortfarande

2008-10-25 @ 20:42:19
URL: http://tillklippt.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0