Hinner ingenting

Igår somnade jag tidigt. Sista gången jag kollade på klockan så var hon 22.40 och det är en event värd att nämna i Honungs liv. Det händer mycket sällan, så sällan som nästan aldrig, att jag kommer i säng före midnatt. Jag som brukar piggna till farmåt kvällskvisten, hur trött jag än har varit under dagen. Strange shit indeed... Varpå jag vaknat flera gånger under morgonen. Första gången vid femtiden. Nästa gång vid sju... Och därefter halv nio. Då gick jag upp.

Någon sa att det är ett jävla tjat om Skalman här i bloggen när han inte är hemma. Att det är mycket mindre Skalman när han är närvarande. Och jag säger: Klart som fan - Fan som är så klar! Han rör sig i mitt huvud så gott som hela tiden. Och saknaden är konstant. När han är hemma, så sitter han en meter ifrån mig när jag skriver och då kan jag utan problem skriva om andra saker. Förresten blir han borta längre än beräknat och kommer inte hem förrän på torsdag nästa vecka. Nästan en hel månads frånvaro... Helvete. Trösta Honung, den som kan. Honung som håller på att torka ihop.

Ok... Nu ville alla ha min uppmärksamhet samtidigt, så jag hinner inte skriva det jag hade tänkt skriva om, så jag får helt enkelt återkomma ikväll. Alla är min  bror på msn och Skalman på telefon. Jag blev förvirrad. Jag skrev "telefon" till min bror på msn. Han trodde att han skulle ringa. Nejnejnej... Jag tror han är lite ringrostig när det gäller chattande. Jag ska lägga in en låt här till hans ära.

Jag gör det nu. Till dig kära Storebror:



Ok, ses ikväll! Er egen Honung i Tillvaron!

Kommentarer
Postat av: Lallis

Haha, ibland kan det bli lite mycket på en gång.

Det där förstår jag fullständigt. Med din längtan och att dina tankar går tilL Skalman när han inte är hemma. Och när han är hemma, finns han ju på ett mycket mera "glädjande sätt" precis intill.

Jag förstår prexist:)



Och jag förstår också att du saknar. A lot och jättemycket!



KRAAAAAM sötnos

2008-11-11 @ 10:49:58
URL: http://knasigamamman.blogspot.com
Postat av: Storebror

Tack!

2008-11-11 @ 11:26:50
Postat av: J

Hon gjorde faktiskt det, fruktansvärt snobbig och noll koll.. Tyckte väl det var häftigt med franska saker eller nåt =)



Å det kmr ju såklart ordna sig och bli bra som satana med skallemannen ;)

2008-11-11 @ 12:46:03
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: M a l i n B.

Såklart att du tänker/skriver om Skalman än mera när han är borta. Inte det minsta konstigt.

Attans att det blir ännu flera "Skalmanlängtardagar", men det kanske blir några extra Skalmandagar efteråt?

Jag trodde att du fått barn hux flux när det var flera som slet och drog i dig på en och samma gång. Känner igen mig nämligen.

2008-11-11 @ 21:23:47
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Mli

Å du ska fortsätta skriva om Skalman precis som du gjort, I löve läsning om kärleken =) En månad låter som ren tortyr, jag vet ju hur det är att ha långdistansförhållande, men man får ju helt enkelt tänka på hur härligt det kommer bli i framtiden. Och så givetvis vara lycklig och glad att man har den underbara man som man har även om han är långt bort. Det kunde ju varit värre, man kunde ju ha varit utan.

2008-11-12 @ 09:51:21
URL: http://lenaemeliemarie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0