Oh,Finne-Ninjan My Finne-Ninjan...

Idag sa min underbaraste kollega: "Nu har det gått en vecka till!" Och det slog mig att jajjamensan, det har det. Det har gått en vecka till och tiden går. Och nu är det bara en vecka kvar tills min Skalman kommer hem. Och plötsligt är jag gladare igen. Jag kommer att få kramar. Jag kommer att få se ljuset i hans ögon. Och jag kommer att få skratta med honom igen. Och prata och bara vara.

Tänk ändå... Så mycket det finns att vara glad för. Egentligen. Jag sitter här och gnäller på en skitmånad och deppar, men egentligen ska jag vara glad ju. Jag har mat, ett hem, vänner och någon som älskar mig. Jag har ingen anledning att deppa. Inte egentligen. Men ibland så öppnar sig de svarta hålen och man ramlar ner. Men det är inte värre än att man pratar med en vän, eller att Skalman ringer, eller att jag läser era underbara inlägg och era härliga kommentarer, så tar jag mig upp igen. Faktiskt. Och ytterligare en vecka har gått!

Jag har kollat på "Stjärnor på is" ikväll. Jag är så jävla impad. Och jag gillar alla. Men Jesper Blomqvist har skrattgropar, så jag har en liten crush på honom. Alla säger åt mig att det är såååå dåligt. Alla säger att Idol också är såååå dåligt. Men, tänka sig, jag tycker inte det. Jag roas av sådana program. Och när Kevin kommer in på scen med sin positiva attityd och sjunger med glädje och energi i Idol, så blir jag onekligen lite rörd. Och det krävs en enorm styrka att flytta från Malta till Arvidsjaur. Alltså, om man gör det för sin flickväns skull så är det bannemej äkta kärlek. Jag skulle kanske göra något sånt för Skalman, men bara om han lovade dyrt och heligt att stanna där och värma mig och inte hålla på och åka till Luxemburg hela tiden. Tur för mig att Skalman aldrig ens under kinesisk tortyr skulle flytta någonstans där det är kallare än i Uppland. Jag vet inte vad kinesisk tortyr är, men det gör säkert väldigt ont.

Vet ni.. Jag funderar på att flytta min blogg. Den här sidan strular väldigt mycket. Eller, den har strulat väldigt mycket på senaste tiden. Det är bannemej bara error hit och error dit. Och älskade söta rara Finne-Ninjan, berätta fär mig varför jag inte kan komma in på din sida!? Har du försvunnit? Har du gått under jorden? Grävt ner dig? Flyttat till Hollywood? För helvete, hör av dig! Jag tänker lägga ut min mailadress här och nu: [email protected]. Där har alla den... Adda mig på nylleboken, gå med i min fanclub-grupp eller skriv till mig. Gör vad tusan ni vill... Men jag är desperat efter Finne-Ninjans roliga inlägg.

Alla ni som skriver och som jag följer är härliga. Om jag hade tid så skulle jag följa betydligt fler. Men det känns som jag inte hinner med! Men jag ska verkligen försöka, för det finns så många som är så duktiga. Och som ger mig någonting, en annan syn på saker kanske, eller något som jag kan tänkas bli intresserad av, någon rolig hobby... Eller så. Sen är det roligt att följa er vardag. Och inse att jag inte är onormal. Och att jag inte är ensam, trots allt.

MLI kom med den lysande idén att vi skulle ta och åka på kryssning i vår, när våra plånböcker blivit normala igen, efter jul och sportlov. Och det skulle vara ûberkul! Alltså... Tänk alla vi, som läser varandras bloggar... På en båt. Vi skulle regera! Vi skulle inta relaxen, karaokebaren och taxfreeshopen och härska och ha... Skitkul, på ren svenska. Det vill jag! Vill ni? Jag vet att Skalman inte vill. Han hatar kryssningar mer än något annat. Men, faktiskt, bara för att jag älskar honom, så behöver jag inte vara fastklistrad vid honom dygnets alla timmar! Och om kryssningen inte blir av förrän efter att jag har flyttat till Luxemburg, så ser jag till att flyga hem och följa med. Japp. Bara så alla vet.

Nu ska jag försöka konversera med min bror som precis loggade in på msn. Hans ex-fru och yngsta dotter kom in i butiken och hälsade idag. Det var underbart! Alltså, min bror har bra smak beträffande kvinnor. Han har nästan alltid varit tillsammans med blondiner och de är så snygga. Heja Storebror!

Ok, då går jag och jag har en video speciellt tillägnad min själs älskade Skalman.

Puss & Kram dårå!

Er Egen betydligt gladare Honung i Tillvaron/ M


Kommentarer
Postat av: S@tu

Visst var det en bra idé det där med träffen :-) Har tänkt precis samma sak, tänk vad kul det skulle vara... och vi skulle ju ta över hela båten ;-)

2008-11-09 @ 09:27:44
URL: http://mammasatu.blogg.se/
Postat av: J

Hahaha mäh.. Yeye du skriver väldans bra iaf, men det har jag välan sagt..Och självklart ska det bli en bloggkryssning!

2008-11-09 @ 15:38:42
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: Mli

Jajajajajaja! Jag har lust och börja planera nu, men ärligt, vi SKA vara ute i god tid för ingen ska kunna ha något inplanerat så långt fram. Men då är mer frågan: när sticker du??



Jag har också undrat vart hon tagit vägen! Jag kommer heller inte in på sidan, tänkte att hon kanske gör om den med lite ny design eller nåt bara...hm..hojta om du får veta hur det ligger till!

2008-11-09 @ 18:27:45
URL: http://lenaemeliemarie.blogg.se/
Postat av: Malin B

Nä, jag hänger inte med på någon båt.

Just alla dessa "kick-off-grejer" var "spiken i kistan" till att jag sa upp mig från mitt förra jobb. ;)

Är inte någon "dating-typ" över huvud taget.

Jag är en urtris typ. ;)

Men jag älskar att pyssla om folk, eller vad jag ska kalla det. Ordna kalas på hemmaplan och så där. =)

2008-11-10 @ 13:40:51
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0