Rugguggla över 40

En mycket trött dag idag, efter en inte alls trött natt med vin och väninna och babbel. Det är befriande att träffa människor som känt en sen man var barn. Man behöver liksom inte förklara allting i detalj hela tiden. De vet. De känner en. Men vi var ändå tvungna att uppdatera varandra. Vi har inte träffats sedan nian. En gång träffades vi på en klassträff samma år som alla fyllde 30, men då hann man inte snacka. Man minglade och åt och drack och dansade. Så vi babblade natten igenom och vi hann inte snacka klart! Vi har chattat nästan dagligen sedan i somras, så hyfsat uppdaterad man kanske var. Men vissa saker snackar man inte om via datorn. Det är bara så.

I tisdags när jag skulle handla vin till detta event så frågade damen i kassan om jag hade leg. Woohaaaaa! Jag måste sett ut som en jävla fågelholk. Jag fick veckans chock där och då. Ingen har frågat efter leg sedan jag var 27. Och den gången var det på en mack, där jag stod med en keps med AIK-emblem på och en poppig täckjacka, slitna jeans och gympadojjor. Folk med AIK-kepsar kan ju verka lite suspekta. Och jag såg antagligen ut som 17 och säkert tungt kriminell också. Eller nåt. Leg fick hon se i alla fall. Och jag har kunnat handla på Bolaget i 16 år.

Idag skulle ingen fråga efter leg på mig. Idag ser jag ut som själva fan. Som en riktig rugguggla... Från Helvetet. Med djupa fåror i ansiktet. När jag vaknade på soffan så trodde jag att jag var död. Kaffe. Med kaffe ordnar sig allt. Det var som Finne-Ninjans motto: Kaffe eller dö!

Efter att jag hade lämnat av väninnan vid tåget, så gick jag en sväng i Skalmans favoritbutik här i stan. Akademibokhandeln... Kom ut därifrån med två pocketböcker. Den ena handlar om Mötley Crüe. Ser fram emot att läsa den. Den är tjock som självaste bibeln och det kanske kommer att ta ett tag. Men roligt ska det bli. Innan jag läser den så måste jag dock läsa ut de två böcker jag redan håller på med. Jag har nästan alltid två eller tre böcker på gång samtidigt. Ibland undrar jag varför det är så? Även om jag tycker att en bok är intressant, rolig och bra, så läser jag en till bok paralellt med den. Är det bara jag, eller finns det fler? I alla fall så kan man inte gå in i Akademibokhandeln och komma ut tomhänt. Det går bara inte och det borde jag veta vid det här laget. Kan bli en dyr historia... Men idag var det billigt.

Nåväl, inget spirituellt eller tankeväckande kommer ur det här inlägget ikväll. Måste till jobbet. Det är där jag tänker och funderar över mänskligt beteende.

Hade en manlig kund häromdagen. En mycket trevlig karl faktiskt, Jag kom inte ihåg honom, men han kom ihåg mig. Han kom t.o.m. ihåg mitt namn. Det visade sig att han har handlat av mig varenda jul i sex års tid. Hur ska jag komme ihåg sånt? Jag kan inte ens räkna alla män som springer i butiken runt jul med stirrig blick. Och jag har inga planer på att räkna dem heller. Han skojade och spexade en del i alla fall. Och så kläcker han ur sig att han minsann trodde att jag fyllt 40! Han fann sig ganska snabbt och sa att jag verkade så "klok" och "förnuftig" att jag måste varit över den magiska gränsen. Sen sa han att han skojade för "Man kan göra det med dig. Man kan inte göra det med alla." Jösses alltså... Ena dagen frågar de efter leg på systemet och nästa blir man anklagad för att vara över 40. Hur går sånt ihop? Jaja, han var rolig i alla fall och jag sprang omkring resten av eftermiddagen och garvade.

Hade en jätterolig kväll igår. Och vi lär göra om det snart.

För övrigt går mitt humör lite upp och ner. Hösten har en skrämmande eftekt på mig. Den gör mig deppig. Vissa dagar riktigt jävla überdeppig. Den trycker ner mig ganska så rejält ner i skosulorna. November är speciellt jobbig. Och när Skalman inte är hemma heller, så blir det inte lättare. Inte ett jävla dugg. Jag är trött på att vara utan kramar. Visst jag kramar mina vänner, men det är ju Skalmans kramar jag vill ha. Helvete säger jag om det.

Nu går jag.

Puss & Kram små Darlingar tills vi hörs igen.

Er Egen Honung i Tillvaron /M

Så fiiiiiiiin låt!




Kommentarer
Postat av: Åsa

Jag läste ut the Dirt på en natt... Den är tjock men sjuk bra speciellt om man som jag är ett gammalt Mötley fan.

2008-11-06 @ 21:52:12
Postat av: J

Oj du är gnagare? Snyggt!

Och jag köpte faktiskt the dirt, bara för att se den snodd av min flickvän en vecka efter, och aldrig sedd igen... (hon kmr hänga mig för det här)



Och ja. Kaffe är the shizzle

2008-11-06 @ 22:34:45
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: J

Haha äh. Jag snor tillbaks den av tösen, det är lugnt. Men tack ska du iaf ha =)

2008-11-06 @ 23:13:47
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: Lotta från förr...

Darling dear... u know... i know... let the silence speak!

But be sure to have some music on in the backround ;-)

Du är totalt occh innerligt befriande att umgås med! Jag är trött... Men lycklig!

Och du är bäst på det mesta =) Fast inte på att sluta hosta, lol!



puss å kram å hälsa skalis och "du-vet-vem" jag tycker är en hunk"

2008-11-06 @ 23:30:46
Postat av: Mli

Jädrar vad du har smattrat på tangentbordet! Underbart =)



Tänkte skriva att jag hade boken hemma..men någon hann visst före :P Den ÄR jättebra! Jag gillar verkligen biografier och den är både välskriven, underhållande och en aningens chockerande emellanåt. Samma kille skrev Jenna Jamesons biografi, har du läst den? Också mycket bra.

2008-11-07 @ 11:02:25
URL: http://lenaemeliemarie.blogg.se/
Postat av: Malin B

En del är svårt att sätta åldern på! ;)

Mig frågar då ingen om leg...

Men när jag skulle fylla TRETTIO gissade flera på att jag passerade FYRTIO när någon knystade att jag skulle fylla jämt...

Håhåjaja... Eftersom jag blev gammal så tidig så är jag säkert en av de där som har en evig ungdom, som ser ut som 40 livet igenom menar jag. ;)

2008-11-07 @ 15:24:46
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0