El Monstro

Jahaja, nu är det en ny dag och det är bara att ta nya tag. Och precis när man ber om det och behöver det som allra allra bäst så skiner solen! Kan ni förstå? Trodde jag skulle upplösas i allt det mörka grå och försvinna ut i tomma intet igår och så skiner solen idag. Bless me, för helvete, vad glad jag blir. Faktiskt.

Det är PMS. El Monstro från helvetet. Jag lider inte av den, men det gör min boyfriend. ;) Eller, jo, jag lider av den. När man börjar gråta till Idol och gråter i största allmänhet. När man råkar gå förbi en spegel och det man ser däruti är det fulaste man sett - någonsin. När man bara deppar ner sig och ingenting är roligt. När man mumlar och klagar och inte ser något slut på eländes elände... Då lider man av det. Men sen - en sån enkel sak som att solen skiner - kan ge en en lyckokänsla som av himlen sänd. Och solstrålar är ju sända från himlen. Japp.

 Idag ska jag jobba. Det är inte mycket folk som handlar en dag som denna. Det har det aldrig varit, för de tror att det är stängt. Skulle lika gärna kunnat vara det, för de kommer ändå inte. Egentligen är det lite konstigt att vi måste ha öppet jämt. Snart är det dygnet runt, alla dagar som Seven-Eleven. Jag kan kanske förstå det om man säljer mjölk och bröd och krossade tomater och sånt... Men när man säljer kläder? Kommer aldrig att förstå det.

Jag har bott i Byhåla i 18 år. Då hade affären öppet till 13 på lördagar och hade helt stängt på söndagar. Man led inte av det, för man kunde planera. Nu har de öppet till åtta alla dagar. Och man kan inte planera. Man går dit och handlar precis närsomhelst, utan handlingslista och har man glömt något första gången, så går man dit igen. De har ju jämt öppet. Och de som jobbar där jobbar jämt. I stan har mataffären öppet till elva på kvällen. Herrgud, det är ju mitt i natten! Vem handlar mitt i natten? Å andra sidan, om dygnen var anpassade efter oss morgontrötta männsikor, så skulle jag kunna tänka mig att hadla då.

Jag är världens morgontröttaste människa - tro mig på mitt ord. Jag pratade med en kund om det. Hon sa att hon kommer igång klockan tio på kvällen. Jag är likadan. Då, vid tiotiden på kvällen kan jag vilja börja möblera om och dammsuga och kanske baka några muffins (fast jag inte kan baka) och allt möjligt. Men det kan jag inte göra så länge jag bor i lägenhet. Man har något som kallas grannar och de kan eventuellt tänkas vilja gå och lägga sig då. Och de vill sova. Ostört. Folk som möblerar om i lägenheten ovanför eller bredvid stör. Folk som dammsuger också. Kanske inte de som bakar muffins. Jag har aldrig blivit störd av någon granne som bakar muffins. Jag har bara blivit himla sugen. På muffins.

Nu måste jag gå till jobbet. Jag börjar 11. Det är himla skönt med sovmorgon. Och egentligen är det ett mindre under att jag hinner sitta här och skriva ett helt inlägg innan jag behöver duscha och fixa min fejja och allt eftersom jag är så himla morgontrött.  Yes... Man har väl gått och blivit vuxen skulle jag tro.

Bye och ha en jätteskön lördag. Solen skiner ju! :)

Er Egen Honung i Tillvaron /M.


Kommentarer
Postat av: Malin B

Attans! ÄR affärerna öppna i dag?!

Då hade ju vi kunnat åkt och handlat vinterstövlar ändå...

Jag som ägnade mig åt promenad i nästan två timmar istället i det soliga vädret... Det var nog skönare än att åka i affärer och hitta fel på alla stövlar. ;) (JAG ska inte ha några stövlar, men när man är 12 år hittar man fel på det mesta...)

2008-11-01 @ 15:05:46
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Lallis

Jaaa..säger som Malin.

Hoppas att ni fick se några nunor i affären i alla fall.

Eller inte, beroende på vad ni ville:P s



Kram på dig goa du!

2008-11-01 @ 17:59:33
URL: http://knasigamamman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0