Man kan ha roligare

När man missar bussen här ute i Ödeby så dröjer det en timme innan nästa går. Snälla bostadsguden - ge mig en lägenhet i stan! Ge mig asfalt och betong och höghus och tio minuter till jobbet! Ge mig, ge mig, ge mig!!!

Mina mornar är på marginalen. Händer det något oförutsett, så är jag torsk. Idag var det fummel med nycklarna. HItta dem i väskan, sticka rätt nyckel i nyckelhålet (Skalmans ser precis ut som min och de sitter bredvid varann i nyckelknippan) och försöka låsa. Bussjäveln åkte och det hjälpte inte att jag är snabb som en blixt på morgonen. När jag springer. Till bussen.

Nåväl. På morgonen har jag allt uträknat. På minuten. Morgontrött som jag är, så måste det bli så. Fummel med nycklarna ingår inte i min uträkning. Jag får nog kalkylera med lite större marginal i fortsättningen. Det finns ingen som är mer morgontrött än jag. Om du tror att du är morgontrött, så är jag sju resor värre - tro mig på mitt ord. På kvällen och natten är jag däremot pigg som en sparv. Och hela världen är anpassad efter morgonpigga människor.

Ju mer morgonpigg du är, desto bättre människa är du. Det värsta jag vet är präktiga människor som går upp innan tuppen och tvättar fyra maskiner tvätt, bakar fyra limpor, springer ett par varv runt kvarteret, äter frukost, duschar, lägger en perfekt make up, för att därefter gå till jobbet och skryta om allt de gjort på morgonen. Jag är glad om jag kommer upp ur sängen. Om jag gör allt detta på kvällen är det ingen som säger något om det. Om man gör det på morgonen innan man börjar jobba, så är man plötsligt en mycket bättre människa. Varför är det så?

Jag skulle trivas bättre om dagarna började senare. Betydligt senare.

Nej, det är ingen bra dag. Inte idag. De flesta andra dagar är bra dagar, men en dag som börjar med att man missar bussen ute i bushen där jag råkar bo, är inte alls kul. Men å andra sidan så kan den ju bara bli bättre efter detta.

Sverige mot Kanada ikväll. Hinner kanske hem för att se slutet på tredje perioden. Om Sverige vinner ikväll, vilket inte är troligt men möjligt så blir jag glad. Och då kommer jag att kvittra resten av helgen. Om Sverige inte vinner, så kanske det blir lite mindre kvitter, men då är det så. Japp. Vi håller väl alla tummar vi har? Minst två var, eller hur?

Nu måste jag gå!

Puss & Kram - Här och Nu i Tillvaron.

/Honey - snart på en buss i Uppland.

Dagens:

"Gå upp tll jobbet
jobba, jobba
Äta lunch
Samma sak händer i morgon
...
det är inget liv
Det är slaveri!"

/Ebba Grön

Kommentarer
Postat av: Malinbayard

"En timma tills nästa buss går". Hos oss tar det minst en hel dag innan nästa buss kommer. Eller något i den stilen... (Om det inte är lördag för då får du vänta tills måndag.)

Så avskyr du Malin. *äsch då, men jag lägger iallafall ingen makeup*
Men du! Det ÄR konstigt att det är "finare" att vara morgonpigg än kvälls/nattpigg. Det spelar väl för tusan ingen roll! Var som du är, sträck på ryggen, stolt som en tupp oavsett klockslag! =)
Men se för tusan till att hinna i tid.

Själv är jag en "kamelont", anpassar mig ganska hyfsat till både morgon- och kvällsliv. Det är nog nattliv som jag inte hänger med så bra på. Men jag kanske kan lära mig. ;)

Hejja Sverige!!! (Fast jag kollar hellre in dem i fotboll än hockey, men jag hejjar ändå. Hejja, hejja! Hejjar och kvittrar.)

2008-05-16 @ 11:25:49
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: Janne

Jag är sååååå morgon trött jag med, skulle behöva en väckar klocka som snor täcket och ger en en elchock för att inte snooza bort hela morgonen och bli försenad. :-)

Japp, heja sverige! Håller tummarna och tårna. :-)

2008-05-16 @ 17:29:30
Postat av: Petra

Morgonpigga människor är allt lite läskiga! ;-) Som tur är har jag hittat en Riddare som är t o m mer morgontrött än jag är (trodde inte det var möjligt).

2008-05-16 @ 21:19:16
URL: http://petrastankar2.blogspot.com/
Postat av: Jonte

Hade man vetat vad som händer i deras lilla ärta som dom har som hjärna, och vara som vanligt folk så tror jag vi hade kunnat slippa dessa galningar, men deras sodom och gomorra kommer en vacker dag...

2008-05-18 @ 11:41:06
URL: http://jonteohlson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0