En Dag i Livet bara

Jag har inget emot väder. Det är oväder jag har ganska mycket emot. Och vädret kan gärna få bli lite finare. Just nu är det väl ok, men det är inte tillräckligt för att kunna lägga sig vid ett vattendrag någonstans och få lite sol på kroppen. Nåja, på måndag blir det jättefint, det är jag helt övertygad om, för då börjar min semester. Och vem försöker jag lura? Jag försöker vara positiv och det är klart att det blir strålande solsken och 28 grader i skuggan på måndag. Självklart. Den som lever får se.

Idag har jag varit ledig och dagen har ägnats åt fåfänga. Det började med att jag steg upp i skaplig tid för att ta mig till Make Up Store för att bli plockad. Jag klarar inte att fixa min bryn själv, för att brillorna är i vägen. Och jag kan inte fixa dem utan brillor, för då ser jag inte vad jag gör. Kontaktlinser? Om ni vill kan ni väl samla in lite kontaktlinspengar till Hunny, så hon slipper betala dyra pengar för ögonbrynsplockning? De grekiska buskarna (som ett ex en gång i tiden kallade dem så kärleksfullt - inte) är nu i alla fall trimmade och det håller väl en vecka eller så.

Sedan duschade jag och sminkade mig. Och sen åkte jag iväg till Slottet med Peter för att bli fotgraferad. Han för att få göra det han tycker är nästan roligast av allt i hela världen, nämligen att fota med sin ûbersnygga och jättebra utrustning och jag för att det behövs nyare bilder på mig, eftersom de jag har är gamla som gatan och visar mig i en yngre dager. Kanske inte helt oäven, men inte längre sant. Behövs lite på mig som jag ser ut nu. Bilden jag har på bloggen är tagen i Juni, även den av Peter. Skitbra om ni frågar mig, men det är sällan någon gör det. :)

Han har öga för saker i alla fall, den killen. Han fick mig att stå och sitta på olika sätt så att de former jag inte har syns bättre. Eller de former jag har kvar sedan min rekordviktminskning. Jag trodde att det inte fanns någonting, men han påstår att de finns där. Om han säger att de syns om jag står si eller så med benen eller sitter si eller så, så får jag väl tro på det. Och det är bra om det finns lite. Alltid trevligt att få se ut som en kvinna.

Jag är egentligen många olka saker. Jag är rock'n'roll, jag är dressad i kavaj och byxa, jag är klänning och höga klackar, jag är mysbyxhonung, jag är solklänning och keps på semester, jag är kjol och linne på Skansen. jag är lager-på-lager i snöstorm... Jag har tusen ansikten och använder dem alla för olika ändamål. Egentligen omedvetet, det är ingenting jag går omkring och tänker på eller analyserar, utom nu, då jag tänker på det. Idag var jag jeans och munkjacka och rocktröja med fin topp under. Utsläppt hår och sparsamt med smink. I morgon när jag vaknar kan tänkas att jag är någon helt annan. Men i grunden är jag ändå alltid jag, fast med olika skal. Inuti är jag samma gamla vanliga Honung. De som känner mig vet vem jag är. En del av dem känner mig bättre än jag känner mig själv. Spooky.

Jag visste inte vad jag skulle skriva om när jag klev in här. Det vet jag sällan. Har ju egentligen inte gjort så mycket. Träffat underbar kollega över en fika. Träffat Peter idag. Och så har jag såklart träffat Söta Väninnan och hennes karl som är/var miltär. De hade rensat ur sin bokhylla och hade en hel del som de tänkte ge bort till diverse folk. Men eftersom jag råkade komma dit innan de hade skänkt bort allt, så fick jag välja ut allt vad jag ville ha. Så bye bye kioskromaner! De är så oerhört generösa och snälla. Mat får man också när man kommer dit. Och alkohol. Jag är denenda människa jag vet som sluddrar när hon skriver. Det gjorde jag i lördags. Fy fan! Och jag som trodde att jag blivit nykterist.

För övrigt har jag jobbat. Och jobbat. Och jobbat lite till. Däremellan har jag sovit, ätit mat och druckit kaffe. Om det är någonting jag absolut inte kan leva utan så är det kaffe. Om jag skulle vara med i Robinson och fick ta med mig en grej, så skulle det tveklöst vara några kilo kaffe. Bortom några som helst tvivel. Jag klarar mig inte genom en hel dag utan kaffe. Blir inte människa på hela dagen utan det och speciellt inte på morgonen. Kvinnan i koma bor i ödemarken. Kom gärna och hälsa på. :)

Nu ska jag gå, då jag fortfarande är kvar i Simsträsket och har skitkul.

Så, over and out.

Er Egen fåfänga Honung i Tillvaron /M

Dagens:

"I'd stare a lifetime into your eyes..."
/Skidrow

Dagens Hunk:


Sebastian Bach (Har jag haft honom förr? Spelar inge roll i så fall.)

*vinkar*

Jag vid slottet idag.

Honung idag. Kaxig och trött, men glad.

Kommentarer
Postat av: Skalman

You rule. Period.



;-)

2008-07-09 @ 22:30:46
Postat av: Peter

Du skötte dig jättebra idag, hoppas att du lägger ut lite av bilderna på bloggen sen.

2008-07-09 @ 23:10:05
URL: http://zerpo.blogg.se/
Postat av: Malin B

En del som bara ser mig på hemmaplan tror att jag ALLTID traskar omkring i gummistövlar och byxor! När jag mötte en ganska nyinflyttad granne här i stan så kände hon nästan inte igen mig. Tittade på mig lite så där "Hon känns bekant men VEM är det, en syster till grannen där hemma kanske?!" Jo, jag HAR faktiskt andra kläder/skor i min garderob. ;)



Tar du av dig brillorna vid fotografering?!

2008-07-10 @ 07:42:07
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0