Tortyrkammaren

Har varit i tortyrkammaren idag igen och det gick väldigt bra. Det är märkligt så full jag är av energi när jag kommer därifrån. Man kan ju tro att man blir trött av roddmaskiner och bentänjande och armknäckare och sånt, men det blir man inte. Man kan vara trött som en gnu innan man går dit, men man är pigg som en lärka när man går därifrån och många timmar efteråt.

Så nu sitter jag och lyssnar på Guns'n'Roses. Jag vill höja volymen, men jag tänker på grannarna. Grannarna tänker inte på mig. Nej nej... De hade fest en hel påskhelg när jag råkade vara ledig. Det dundrade i hela huset och jag låg i min säng som hoppade upp och ner av dunkandet. Himla tur att jag var ledig. Annars hade jag nog haft ett eller två mordåtal på halsen. Och det är inte bra. Man kan ha lättare problem som är enklare att lösa.

Apropå problem så har jag ett. Jag vet inte vad jag ska ta mig till med mitt jävla hår. Min frissa är mammaledig. I minst ett år till. Och ingen annan kan fixa mitt hår som hon. Visst kan jag gå till en frissa som gör mig übersnygg, men det brukar innebära att jag måste gå upp en halvtimme eller en kvart tidigare på morgonen för att fixa håret. Jag kanske är fåfäng, men SÅ fåfäng är jag inte. Jag är den här planetens morgontröttaste människa och mitt hår är inte prio ett på mn lista då jag kliver upp. En kvinna i koma tänker på kaffe och endast kaffe. Java. Kaffe är religion på morgonen, kaffebryggaren är Gud själv och bänken som den står på är ett altare där man tillber den.

Mitt hår börjar närma sig en katastrof. Ett I-landsproblem är vad det är, men likväl ett problem. Nåja, det får väl växa vilt ett tag till. Jag börjar se ut som en riktig hårdrockare och det är ju det jag är. Så, egentligen, varför inte? Köpte en rocktröja på REA idag för 69 bucks. Jag kan inte ha den på jobbet. men den är skön. Jag har ett annat liv utanför jobbet och jobbet är inte mitt liv. Jag jobbar för att kunna betala mina räkningar och äta mat. Om jag inte behövde pengar så skulle jag inte sätta min fot där. Inte den minsta lilla tå ens. Det är dagens sanning, sanna mina ord.

Nästa vecka är tortyrkammaren stängd. Synd och skam är det! Men jag har tillgång till en motionscykel nära mig, så jag får väl nöja mig med det. Jag är förresten mycket starkare än jag trodde att jag var. Man kan ha på lättare vikter på de där monstermaskinerna, men om det inte känns och om man inte får ta i lite och svettas, så är det ingen mening ju. Man ska helst känna stor lättnad när man kommer till slutet av repetitionerna och gärna dregla och tugga fradga också. Tålamod är inget jag har... Och jag vill ha resultat snabbt. Helst igår. Om man vill ha resultat får man jobba för det. Flashback: Fame! Man får betala med svett, gott folk.

Fick höra något idag som fick mig att inte tro mina öron! De kan inte ha påfyllnadsrullar på toan på gymmet för att folk tar med sig dem hem. Folk snor toarullar! Har ni hört något dylikt någon gång i hela ert liv? Inte jag. Detta berättade den rara damen i receptionen, då jag påpekat att pappret var slut. Folk är långfingriga och snart upphör jag att förvånas. Toarullar alltså... Jösses.

Men nu måste jag gå. Faktiskt. Men livet är ganska underbart. Jag är solokvist i sommar, men det är ok. Jag har låtsaskompisen Harry och ett par goa töser att umgås med i verkligheten också. Dessutom har jag ju mina sims, som får mig att skratta hela tiden. Ni ska se dem när de smufflar! *garvar läppen av mig*

Ok, då drar jag då. Ni får ha det så himla bra i tillvaron och njut av vädret för bövelen. I November är det inte lika kul. Måste för övrigt vattna Skalmans blommor, som också njuter av vädret, men torkar ihop.

Puss & Kram!

Er überpigga Honung i Tillvaron/ M

Dagens:
"Chet a tear cause I'm missing you
I'm still allright to smile"
/Pateience - Guns'n'Roses


Dagens Hunk: Slash

Kommentarer
Postat av: Malin B

Å, Honungsbullen vrålar jag när jag loggar in på Bloggkoll och ser att du varit framme med skrivandet. =) Du ligger på min favoritlista

Toarullar, hej och hå säger jag bara! Synd och skam att folk (???) inte kan hålla fingrarna borta från att stjäla.

Ring hem till frissan och be om en "frilansning" vettja! ;) Jag går också alltid till samma frissa.

2008-07-04 @ 09:30:36
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0