Träsket

Jag har under en lång lång tid försökt att gå upp i vikt genom att äta. Och äta och äta och äta. Jag äter och äter och ingenting händer. Lyckades gå upp två kilo, men jag har gått ner dem igen. Antagligen var det en vätskeansamling i kroppen orsakad av hormoner eller något dylikt. Jag ligger på stadiga 40 kg och där stannar jag. Och jag ÄTER. Allt och lite till.

Så jag bestämde att något måste göras. Sålunda inköpte jag ett gymkort. Man går upp i vikt av att gymma har jag hört. Igår var jag i tortyrkammaren första gången. Idag har jag ont i muskler som jag inte ens visste att jag hade i min klena lekamen. Jag visste att det skulle bli så, jag har gymmat förr (fast då i ett desperat försök att bli av med fett och kanske gå ner de sju kilo jag nu försöker gå upp). Jösses säger jag bara... Om jag ska plåga mig på detta viset hoppas jag att det ger resultat och att jag dessutom blir en kalaspingla på köpet. Mitt gym är i alla fall ett himla skönt ställe med bara brudar. Tjejer, tjejer och tjejer. Det är bra. Jag vill inte skreva med benen och stretcha doggystyle med en massa testosteronstinna karlar allover the place. Känns bättre så. Behöver mer brudar i mitt liv. Killpolare har jag så det räcker och blir över. Hygglo killar allihopa och jag har valt dem själv. De är bra att ha om man vill spela kort.

Har grubblat en del över språket som vi talar det här landet. Detta på grund av att jag själv brukar använda uttrycket "klart som korvspad". Och undrar var det kommer ifrån. Vet jag ens hur korvspad egentligen ser ut? Vad är det för något? Är det vätska som kommer ur korv eller är det vattnet man kokar varmkorv i och är det verkligen så himla klart? Ord som kristallklart fattar man ju. Kristall är klart. Men korvspad? Ingen aning... Det finns ju en del saker som är obegripliga - speciellt för invandrare. Vi har två på jobbet och de blir lika konfunderaqde varje gång man använder sådana där uttryck. Dessutom använder man ord som inte finns egentligen. Hela balunsen, hyggloburro, pruseluskan och annat. Spunk är rätt populärt i min ordlista. Ingen av våra två invandrarkvinnor förstår det och det är förståeligt. Jag skulle inte heller fattat hälften om jag var invandrare och hade fullt sjå med att lära mig språket och dess nyanser. Hur förklarar man ordet bölja för någon som inte vet vad det är? Böljan den blå eller värmebölja? Berätta det för mig. Jag har en gång försökt förklara ordet ödmjuk. Det är så jäkla svårt att det slutade med att jag skrev ner det på en lapp och sa åt vedebörande att gå hem och slå upp det. Tror inte hon gjorde det, för ödmjuk är det sista hon är, men det är en annan historia.

För övrigt har jag återigen fastnat i Simsträsket. Sims - jag har så roligt. Är en periodare när det gäller Sims och min barnslighet. Herregud, jag har lyckats skapa en helt normal, halvgalen Svenssonfamilj, med ouppfostrad byracka och sex ungar. Pappan dansar balett och mamman mekar bil. Pappan blev bortförd av utomjordingar i förrgår. Jösses, jag skrattar mycket och länge åt dem. Så länge jag inte har viktigare saker för mig som att gymma, träffa folk eller har egna barn att ta hand om, så spelar jag när lusten faller på. Sen, när det går åt helvete med min nuvarande familj och folk dör av mystiska sjukdomar eller brinner upp, så tröttnar jag och det får vila ett tag, tills jag får lust igen. Det roligaste är ändå att inreda deras hem i inledningsfasen och under spelets gång. Alltid lika kul.

Så nu ska jag gå och inreda en studentbostad. :)

Puss&Kram!

Er Egen Träsk-Honung i Tillvaron /M

Dagens låt: Cruel Summer med Bananarama

Dagens Hunk: Chico på Nylleboken.

Kommentarer
Postat av: Peter

Bra skrivet, intressanta funderingar du har om språket, jag tycker att vi är väldigt duktiga på att förstöra språket genom att använda uttryck eller ord som inte finns, eller som strider mot svenskaläran.



Sims låter som ett bra tidsfördriv, intressanta intressen dom har föräldrarna i ditt Sims. Pappan dansar balett och Mamman mekar bilar, vem är det som styr utvecklingen av det där spelet egentligen?



2008-07-02 @ 02:00:00
URL: http://zerpo.blogg.se/
Postat av: Maria

Tack!!!! Du är den enda som sagt att jag är underbar....NÅGONSIN!!!!!!

Tusen Tack!!!



Hm...Sims..det gick inte så bra för min familj....socialen kom och tog våran baby och pappan brann upp i köket..! Jag lade ner spelet!!!!

2008-07-02 @ 18:20:10
URL: http://nightviolet.blogg.se/
Postat av: Malin B

Dina bloggar är en fröjd att läsa! =)

Korvspad måste väl ändå vara vattnet som korven kokas i!?

Sims körde ungarna här för fullt och jag var också lite sugen på att fixa en egen familj där men datorn var ju aldrig ledig... Verkade helkul så passa på du, det gör du rätt i. =)

2008-07-02 @ 21:31:45
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0