Hitta på rubriken själv

Och den som hittar på den bästa rubriken får en puss i påsk.

Nu är jag i alla fall klar med det som ska vara klart tills i morgon när Skalman kommer hem. Handlat julklappar och pysslat och gjort mysigt. *glaaaaaaaaaaaad*  Roligt är det och jag hoppas att Skalman också tycker det. Men, varför inte? Såklart han tycker. Jag njuter i alla fall av allt julstök och pyssel. I år gör jag det. Och det har varit lite si och så med det på senare år... Men det är en helt annon historia.

Jag har gnetat och försökt spara lite pengar till denna jul. Jag vill passa på att skämma bort Skalman lite. Nu när jag har någon att skämma bort, så vill jag verkligen göra det. Kanske blev det lite mer än jag tänkt från början, men det är han väl värd? Jomenvisst är han det och det kan ni hoppa upp och slå era piffiga små skinkhalvor på att han är. Han är inte bara man. Han är The Man.

Babydarling skickade ett sms i förmiddags och frågade om jag hade tid att gå ut på stan med henne. Absolut! Jag har alltid tid för mina vänner och eftersom jag ändå var tvungen ett handla idag, så gjorde jag två flugor på smällen. Alltid roligare att gå med någon än att gå själv. Hon hjälpte mig också med en ängels tålamod att prova ungefär tretusen nyårsutstyrslar, varav ingen passade. Jag får dra något gammalt över mig.

Nu är jag dock slut som artist och människa och sneglar på bingen med  vad jag förmodar är en längtansfull blick. Och i morgon kommer han äntligen hem och jag behöver inte sova själv. Jag får sova med Skalman och med öronproppar, de magiska. Det är verkligen värt all väntan och längtan när man äntligen får träffas. Så himla skönt, så det knappt finns.

Så jag kanske, kanske inte, har tid att skriva något mer... Jag vill passa på att önska er allihopa en riktigt god jul. Ät riktigt mycket mat och mys med era nära och kära, men glöm inte att tänka på dem som inte har det lika bra. Om möjlighet finns, så passa på att bjuda en hemlös på en kopp kaffe och en smörgås. Jag gör det ibland när jag kan och det finns inget som slår det - att göra en annan människa glad. Mina kollegor tycker att jag inte är riktigt klok som gör såna saker. De undrar om jag inte har något bättre att använda mina pengar till, nu när det är jul och allt. Och jag säger att det har jag inte. Speciellt nu när det är jul och allt.

Livet är helt ok nu. Livet är härligt. Jag har ljus, värme och kärlek. Ett knippe fantastiska vänner och en underbar alldeles egen Skalman i mitt liv (och snart i mitt underliv också *blink*).

Med detta lämnar jag er nu.

Puss & Kram!

Er Egen Jultuliga Honung i Tillvaron /M

Bjuder nedan på två snygga människor.

 

Kommentarer
Postat av: Anna

Åååh! God Jul till dig också!! Ha det nu alldeles fantastiskt underbart med Skalman! Kraaaam!!

2008-12-22 @ 00:25:16
URL: http://annaeleonora.blogg.se/
Postat av: Maria

God Jul du med och tusen kramar!! Och vad gäller nyårsutstyrslarna så var du lika snygg i alla, bara storleken passar. Lycka till med fortsatta letandet, beauty!! Provade du förresten kjolen på SOLO?



Och kaffet till hemlösa...FIIIIIIINT! Du har ett stort hjärta, du.



Kram!!!

2008-12-22 @ 08:56:44
URL: http://babydarling.blogg.se/
Postat av: Skalman

Rubrikförslag:



Melly Clistmas and a Happy New Yeal.

2008-12-22 @ 10:20:46
Postat av: anna

hihi du vet sika med juice leskinen? ngt ur den låten skulle passa som rubrik. det är min favoritjullåt :) god jul på dig också :)

2008-12-22 @ 12:04:52
URL: http://rocknrolltardodpamig.blogg.se/
Postat av: Daniel

Ha en riktig go, varm å fin jul!

Du e så omtänksam!!

2008-12-22 @ 13:31:45
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Malin B

Såklart Skalman ska vinna "tävlingen" om rubriksättningen så jag skriver inget förslag, jag som annars älskar att kastar runt med orden. ;)

Blinka på ni hela julhelgen. Fniss

2008-12-22 @ 15:56:22
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Linda

Fler borde vara som du och tänka de hemlösa. De har det ju inte lätt, och jag slår vad om att de i vanliga fall inte får nåt gratis. Du har ett stort hjärta, fortsätt med det :) god jul och gott nytt år på dig också!

2008-12-22 @ 23:38:22
URL: http://chagak.blogg.se/
Postat av: Malin B

Julkram till dig också, även om du helst kramar Skalman. ;)

2008-12-23 @ 22:15:30
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Mattias

God jul!!!!!!!!!!!!!!!!

2008-12-23 @ 23:14:09
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Kotteby

Rubriksförslag....

ööööh....hmmmm.....ööööhhh....



Äsch:

Very Merry Xmas!!!

Från Mr Kotteby



=)

2008-12-24 @ 12:30:55
URL: http://www.kotteby.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0