Semester

Japp, semester är ordet. Det har jag nu. Det enda som saknas är väl Karibien... Ja Karibien är definitivt det som saknas. Annars brukar jag ta några dagars semester vid den här tiden på året. För att håna vädret. Jag ligger i sängen och pratar med vädret och säger åt det att det kan regna och snöa och slaska hur mycket det vill, för jag behöver inte gå ut. Jag måste ingenstans och det är underbart. No shit!

Blev väckt av en skrällande telefonsignal i morse. Ingen i luren när jag stapplade upp ur sängen och ett okänt nummer... Kollade på Eniro... Det var någon telefonförsäljare. Sånt gör mig irriterad. De ringer och väcker folk på deras semester och vill kränga saker som ingen vill ha eller behöver. Om jag personligen behöver något eller vill handla så söker jag upp det själv. Jag behöver inte ettriga försäljare i luren.  Nej, jag vill inte ha skosnören, trosor, rakhyvlar, strumpor, böcker eller Svenska Dagbladet. Och jag vill inte ha någonting gratis. För det visar sig aldrig vara gratis ändå.

Ikväll ska jag på julbord minsann. :) Har blivit bjuden av en Aloe Vera människa som är kund i mn butik. Hon vill att jag ska kränga Aloe Vera produkter. Och visst, det kan jag göra, för det är underbara grejor. Jag kanske kan ringa och väcka folk när de har semester? I alla fall så ska jag på julbord och jag ska äta tills jag storknar. Japp, det tänker jag göra. Jag älskar mat. Utan mat skulle jag dö. Utan mat skulle alla dö. För att ta mig till julbordet så behöver jag gå ut. Vädret liknar skit, men jag går ut ändå. Det är skillnad på att gå ut för att man vill ta sig någonstans för att ha roligt. Måste man till jobbet är det inte lika roligt.

Har gått med i en grupp på Nylleboken som heter Bloggfest och är till för oss som läser varandras bloggar och vill träffas och åka på kryssning eller gyttjebrottas nakna (fast det blir inte förrän i sommar). Det är en underbar grupp! Och det kommer att bli så kul!!! Gå med, gå med, gå med!!!! Join the party! Ju fler vi är desto roligare blir det. Och tänk att Sveriges vassaste bloggare - och jag - tar över Östersjön i ett dygn. Tänk buffématsalen, karaokebaren (där det huvudsakligen sjungits finska schlagers alla gånger jag besökt den, varpå jag översatt texter för icke finskförstående människor), nattklubben, hyttlängan där vi alla bor.... Wow liksom. Och vi känner varandra fast många av oss aldrig träffats. Bloggvärlden är underbar faktiskt. Kryssningen blir i vår. Tills dess räknar vi med att det blir riktigt många i gruppen på fejjan. Och har man inte FB, så får man väl kanske följa med ändå? Fråga  MLI - den underbara kvinnan som ska bli sambo. Jag vill också bli sambo!!!

Min hubbie  to be håller bara på och fjantar sig och åker till Luxemburg hela tiden. Hur kan man bli sambo då? Nåja, det blir vi nog så småningom I hope. Om han står ut med mig. Jag är snubblig, vimsig och inte helt stabil kanske. Men vem är stabil alla dagar och hela tiden? Jag känner ingen. Jag är i alla fall snäll. Det måste man vara för annars får man inga julklappar.

Apropå julklappar, så har jag semester nu, inte bara för att håna vädret, utan för att orka handskas med hysteriska människor som är sönderstressade av julhysteri. Alla år som jag jobbat med handel har jag somnat som en klubbad säl på självaste kulafton för att jag blivit sönderstressad av sönderstressade människor. Bedrövligt. Det gäller en enda dag på året. Folk ger varandra presenter som ingen behöver. Och äter nästan ihjäl sig. Man borde stanna upp och tänka ett ögonblick på de som ingenting har. Som inte får någon julklapp. Och inte her någon att ge en julklapp - vilket nästan är ännu värre. Själv lever jag i lyx ju. Jag ska fira jul med Skalman och äta mat och bara mysa. Det är lyx. Mat och värme och kärlek.... Honey DeLuxe. Aaaaaah, det blir namnet på bloggen när jag är i exil i Luxis - om allt går som vi vill.

Nu ska jag gå. Jag tänker lägga mig och titta ut och bara njuta av att inte behöva gå ut riktigt än. Kittlar dödsskänt.

Bye bye och ta väl hand om er i allt julstök. Och bli inte hysteriska. Och joina gruppen på Facebook så blir alla mycket gladare.


Er egen Honung i tillvaron /M


 Mer Jul

 

Kommentarer
Postat av: Mli

Haha, härlig marknadsföring! Självklart får även bloggläsare utan egen blogg haka på =)



Angående telefonförsäljare, ring NIX så slipper du väckas på semestern, fungerar utmärkt!



Åh jag är så avis på julbordet..är supersugen på att gotta i mig julmat i flera timmar, själv får jag vänta till nästa fredag men jag överlever tills dess tror jag. Möjligtvis fuskar jag ihop en liten jansson hemma vilken sekund som helst. Trevlig helg, kram!

2008-12-12 @ 13:01:35
URL: http://lenaemeliemarie.blogg.se/
Postat av: Malin B

Å, så typiskt att bli väckt på semestern. =(

Jag vill inte heller ha en massa konstiga grejer "gratis" men jag tycker att det är lite "underhållande" att höra vad säljarna har för argument. ;) Fast inte om jag vill sova förstås...



"Jag ringer med Telia, kör Volvo och handlar på Ica och jag är SÅ nöjd och tänker inte ändra mig. Tack för att du ringde!" sa jag sist och slängde på luren när vi stördes mitt i middagen. Mina ungar storknade och undrade om man verkligen fick säga så.

Japp, när man säger det i så snäll ton som jag sa det! ;)

2008-12-12 @ 15:16:06
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Heidi

När jag var sambo med en som jobbade extra på Telia så funkade det utmärkt att dela med sig av den infon när någon från annat telebolag ringde (typ tele2, telesnor osv).



- "Hej vi har det här alldeles fantastiska erbjudandet från [infoga lämplig teleoperatör förutom Telia] just nu där du får de första månaderna gratis och blablablablabla. Nå, vad sägs?"

- Min sambo jobbar på Telia.

- Jaha oj, ja får jag önska dig en fortsatt trevlig dag. Hejdå.

- Hejdå.



;)

2008-12-12 @ 16:09:02
URL: http://eksynyt.blogg.se/
Postat av: Kotteby

Ja, nu missade du världens chans till Dressmann-presentkort.



=)



Kryssning i vår, it is!

Malliga jag har ju redan träffat Mli på riktigt.

=)

2008-12-13 @ 09:22:41
URL: http://www.kotteby.se
Postat av: Daniel

ja ihana biisi!

2008-12-13 @ 15:58:37
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: S@tu

Tänk om alla vi bloggare träffas, och det visar sig att vi alla är jättetråkiga IRL??

2008-12-13 @ 19:52:41
URL: http://mammasatu.blogg.se/
Postat av: Tina

Jag vill också ha semester! Det är inte samma sak att vara mammaledig... riktigt...



Bloggkryssning vore nog spännande. Men tänk om, precis som S@tu säger, man själv inte är lika kul i verkligheten? Men helt klart nyfiken blir man ju på alla andra...

2008-12-14 @ 00:40:01
URL: http://meanwhilesomewhereelse.blogg.se/
Postat av: Kotteby

Rullskridskoåkare, minsann!

=)

Vi är så old school.

Barnen hade tittat och sagt:

"Det heter inlines."

2008-12-14 @ 07:16:14
URL: http://www.kotteby.se
Postat av: Mattias

Ska kolla upp den där gruppen på Facebook senare även om jag inte är sådär jättesugen på kryssning hur roligt det än lät att gyttjebrottas med mera, ha ha



Håller med om det du skriver om julen! Varför gör folk det till en sån press så de stressar ihjäl sig? En del före detta kollegor kunde vara vaken halva nätterna för att hinna baka, sätta upp tusen tomtar och överträffa andra släktingar i att göra mycket mat med mera. Sjukt! Måste blogga om detta framöver jag också :)



Nu ska jag kolla om Max har vaknat så vi kan fortsätta fira vår lill-skrutt på ettårsdagen! Ha det bra!



mattias olsson på FB heter jag förresten om du vill adda och så kan du i så fall påminna om den där gruppen...

2008-12-14 @ 12:53:49
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Mli

Jamen kom igen nu Mattias! Vem älskar båtarna egentligen? Men billigare ställe med boende för ett dygn får man leta efter!



Och till er andra som tror risken finns att vi kan vara tråkiga IRL?



Hahahaha, nä, jag skulle inte tro det! Vi är BÄST!



Om inte annat fixar TaxFree spriten resten ;)

2008-12-15 @ 10:00:20
URL: http://lenaemeliemarie.blogg.se/
Postat av: anna

hehe jag har jobbat som telefonförsäljare. det är nog det värsta jobb man kan ha, haha!

2008-12-15 @ 11:56:59
URL: http://rocknrolltardodpamig.blogg.se/
Postat av: Mli

Hahaha, jamen snaaart! Snart är du också en lycklig sambo och inte bara en lycklig särbo :) Den som väntar på nåt gott väntar alltid för länge, tyvärr.



Såg det på FB nyss så jag svarar här. Jo, förr kunde man göra så, men de har blivit hårdare. Jag tänkte om någon åkt nyligen med yngre, kanske kollegor, och kunnat lösa det..Om man är ett större "slutet" sällskap till exempel?

2008-12-15 @ 19:32:44
URL: http://lenaemeliemarie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0