Lista från Babydarling....

...och det är väl valda delar av den. Jag kan absolut inte komma på hela 8 favoritprogram på TV. Jag tittar inte på TV tillräckligt mycket för att klara av en sådan utmaning. Några favoriter har jag dock.

De TV-program jag ser om jag kommer ihåg att jag har en TV:

1, Grey's Anatomy
2. Idol (eller vilket fredagsunderhållningsprogram som helst som involverar musik)
3. Hell's Kitchen
4. The F Word
5. The Late Show (om jag är vaken och någon rolig är där)

I veckan missade jag både Grey's och Idol och grät inte för det. Men det slutade med att jag satt i soffan och degade igår och glodde på repriser.

Ok, då går jag vidare.

8 saker jag gjorde igår:

1. Vaknade.
2. Drack kaffe.
3. Övade franska fraser.
4. Kollade på reprisen på Idol.
5. Åt kaviarmackor.
6. Kollade reprisen på Grey's Anatomy.
7. Grät en skvätt tillsammans med min Pärla i Tillvaron.
8. Åt mat som involverade pommes frites.

Och sen lästa jag lite och somnade, efter lite mer TV-tittande. Visst är det så spännande så man bara kan DÖ???

Ok, nu blir det lättare...

8 saker jag ser fram emot:

1. Whitesnakekonserten på Hovet i morgon!!!!! Sedan jag var en pubertetspropeller på blott 12 vårar har jag drömt om detta. Och nu blir det äntligen av!!! Åååååh, David C - öppna ditt hjärta och din plånbok för mig (men håll gylfen stängd)! Och sjung för helvete! Och jag tackar Skalman för detta. Utan honom ingen David C med älsklingsbrodern.

2. Julen. För första gången på många år ser jag fram emot julen på riktigt. Den ska tillbringas med Skalman och det ska bli myyyyyyys!

3. Nyårsafton. Ska tillbringas i Den Kungliga Huvudstaden på hotell och det ska firas ettårsdag och nyårsafton och mitt löfte blir att nästa år ska bli mycket bättre än det här var. För om man bortser från att jag träffat Skalman och varit/är kär, så har det varit ett skitår. Inte hela tiden och varje dag, men... Nja...

4. Att få flytta ifrån byhåla för gott och aldrig mer behöva se det. Please?

5. Bloggkryssning i vår! Jag och mina underbara, sköna bloggpolare, läsare, fantastiska skribenter och härliga människor i allmänhet.. Vi ska inta Östersjön!  Ooooooh, beware gott folk. Jag ser fram emot det så sjukt mycket att jag nästan vill att det ska bli vår på en gång. Nu. Fast kanske inte. Men direkt efter nyår. Helst.

6, Att lära mig mer franska. Så att jag kan babbla på som jag brukar. Kanske illa och med brytning men babbla i alla fall.

7, Att flytta till Luxemburg.

8. Och så fred på jorden och sånt snusk såklart, vilket det aldrig kommer att bli, eftersom man inte ens kan hålla sams med sin granne. Men man kan ju alltid hoppas att människor tänker lite mer och snackar lite mindre. Och att vi alla tänker på att vi ska vara snälla! HUr svårt kan det va'?

Sen ser jag alltid fram emot att Skalman ska komma hem. Alltid.

Nu då?

8 Favoritrestauranger? Nä det får bli 8 maträtter i stället.

8 Maträtter att dö för:

1. Mammas mat. Vad hon än lagar.
2. Skalmans Pasta med fläskfilé och paprika. (Kom hem Skalman och hör vad jag säger!!!)
3. Pannbiff med lök och en massa sky och potatis. Hemmagjord av mig.
4, Pastan runt hörnet från hotellet där Skalman bodde i somras i Luxis.
5. Lasagne. Hemmagjord av mig.
6. Tartiflette. En bacon -potatis och osthistoria man äter i Luxemburg. Man äter så att man inte kan röra sig som folk på två dagar!
7. Fisk i ägg och örtsås. Förra gången jag gjorde den lyckades jag riktigt bra.
8. Grillad mat hos min bror.... Riktig grillad mat, riktig sallad, riktigt öl och riktigt jävla gott! Något att längta efter varenda sommar.

8 saker på min önskelista:

Ööööh...? Eeeeh? Snuskigt mycket pengar kanske? Ett litet hus eller en fantastisk lägenhet? Eller god hälsa och ett långt liv? Ett riktigt kök? Ett botemedel mot cancer? Att stoppa världssvälten? En god jul? Tomten? Hallå?? *lyssnar till ekot*

Jaaaa, hörrni. Vill ni kan ni skriva listor av samma slag. Annars låter ni bli. Det blir för jobbigt egentligen.

Men jag ska gå på Whitesnake i morgon!!!!! *glaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaad*

Så det så!


Puss & Kram små raringar till vi hörs igen!

Rock on!!!
Er egen Honungsbulle i Tillvaron /M

Skramlar men det var ett jävla drag på den gamla tiden. Och jag hoppas att det blir det i morgon!



Kommentarer
Postat av: Lotta från förr...

Du, hunken å den vita ormen kommer att ha en helkväll i kväll! Vet hur mycket du längtat efter detta =) Skulle oxå kunna tänka mig en dos vit orm... faktiskt ;-)

Puss på re' å se till att sjunga högst av alla ikväll!!

2008-12-16 @ 11:48:55
Postat av: Mli

Lovley lista, jag ska göra en jag med snax! Nu ska jag kolla upp receptet på Tartiflette, låter som något man kan trycka i sin man och få honom nöjd i flera timmar :)

2008-12-16 @ 13:22:14
URL: http://lenaemeliemarie.blogg.se/
Postat av: Malin B

Jag håller tummarna för att du har en lyckodag i dag! =) Att det är drag som heter duga.

Från din tv-lista känner jag bara igen ett program. Jag är så offside man kan bli. Jag såg faktiskt Idol-finalen. Kors i krôsamoset! ;)

2008-12-16 @ 13:22:39
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: S@tu

Nice lista... bloggbåt är bra! Franska är det vackraste språket på jorden :-)

2008-12-17 @ 06:04:32
URL: http://mammasatu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0