Underskattade Glädjeämnen I Tillvaron

Skalman presenterade sin drömsemester för mig tidigare ikväll. Scenario med Skalmans egna ord lyder som följer:

"Vi kanske ska åka till Grekland? Vi kan gå hand i hand. Sen dricker vi oss småprutt på Retsina. Och så har vi sex i 15 sekunder. Och sen somnar jag på dig."

Jag ska nu ta ställning om jag vill åka på semester med Skalman till Grekland, gå hand i hand och dricka Retsina, ha sex i femton sekunder och sedan kvävas. Han är en-och-fuckin'-nitti! Jag är en och femtitre. Hoppas han väntar med sovandet mig till jag har blivit lite snygg (läs: brun) i alla fall.

Annars låter det himla bra faktiskt. Jag älskar Grekland. Jag tycker om att gå hand i hand. Jag gillar Retsina och om man inte gillar det,, så finns det andra alternativ. Dessutom har jag alltid ansett att snabbisar är underskattade glädjeämnen i tillvaron. Men jag tycker nog att det verkar mer praktiskt om jag somnar på honom istället. Då slipper Skalman ha lik i garderoben och alla är glada och lyckliga.

Han längtar desperat efter semester, stackars Skalman. Han har jobbat som ett djur sedan förra sommaren . Nu är han i Luxemburg och jobbar häcken av sig. Visserligen tycker han att det är roligt, utmanande och stimulerande, men jobb är jobb och kropp och själ behöver återhämta sig. Vad kan då vara bättre än Grekland, Retsina och snabbisar? Inte mycket här i världen. Och kanske finns det tid till en och annan ruin också. Paraplydrinkar hitåt tack så mycket! Och om vi åker till Grekland, det är ännu osäkert, så är paraplyerna i drinkarna de enda paraplyer jag vill se. Vore skönt.

Den nya Honung - som tänker positivt - säger att vädret under semestern var halvfint. När alla var i Rullsand och allehanda vattendrag och badade, tittade jag på pittoreska hus i Luxemburg. Det var underbart, men man blev inte det minsta snygg (läs: brun). Den gamla Honung - som inte tänkte posititvt - hade sagt att vädret sög. För att det inte var gassande sol och 32 grader i skuggan. Det är sånt man har Grekland till. Förr om åren brukade jag tillbringa 14 dagar på Kreta i månadsskiftet September-Oktober. Fullständigt underbart. Man fick sommar så man klarade sig till Jul. Minst.

Hittade en gammal väninna på Facebook. Vi träffades på kollo i Grekland -88 och var som ler och långhalm. Bästisar forever, typ. Umgicks även efter att vi kommit hem. Sen tappade vi kontakten - som så ofta händer. Och så hittade jag henne av en slump där. Facebook är så himla bra - man hittar alla där om man bara kommer ihåg vad de heter. Det är sällan jag minns vad folk heter. Jag minns i vilka kretsar jag umgicks när jag var tonåring, men inte vad folk hette. Pinsamt är vad det är. Den här väninnan kommer jag ihåg i alla fall. Vissa har lämnat ett outplånligt avtryck i ens liv som aldrig försvinner. Det är så roligt!!! *glaaaaaaaaaaaaaad*

På jobbet är det hysteriskt. Vi har 70% rabatt på alla reavaror och folk är heltokiga. Det är riktigt roligt, men de stökar till så att man kan bli galen. Varför gör folk så? Ibland kan man undra hur det ser ut i deras hem, när de stökar till sådär på offentliga platser... På fredagkvällarna kan man undra om de har några hem över huvud taget, för de verkar aldrig vilja gå dit. Som personal är det det enda man vill på en fredag. Gå hem.

Jag har inte tittat på TV sedan Juni någongång. Inte en enda minut, förutom några minuter med brorssonen i Kungsängen. Det räknas nästan inte. Där var TV:n på och man tittar dit för att det rör sig. Jag har inte slagit på den ens. Har knappt reflekterat över att det ens finns en TV. Så, vad har jag gjort då? Tja.. Vad säger man? Jag har träffat folk, läst böcker, tränat och pluggat franska. Franska har jag bara pluggat en liten stund, men annars... Jag läser oerhört mycket nu. Har hamnat i nån sorts bokmalsflow. Jag rider på vågen och hoppas på att bli lite intellektuell på kuppen. Just nu håller jag på med en bok om trälar. Sjukt bra faktiskt. Böcker is the shit!

Nu tänker jag gå och lägga mig. Ni får ha det så himla bra tills jag orkar skriva om mitt oerhört intressanta - inte så mycket - liv igen!

Puss&Kram små Darlingar och håll en tumme eller två för att Honung får gå hand i hand med Skalman i Grekland i September. Utan att behöva kvävas för njutnings skull.

Addi!

Dagens:

En låt med Marit Berg oxh Titiiyo hittar ni hos Yver
- det är en kille med smak!


Dagens Hunk: Jon Bon Jovi

P.S. För övrigt lider jag ganska svårt av Gräsänkeblues. D.S.

Kommentarer
Postat av: Jonte

Aha okej, du menade så...

2008-08-08 @ 07:58:37
URL: http://jonteohlson.blogg.se/
Postat av: M a l i n B.

Må Honung överleva Greklandsresan!!!

Malin fnissar och håller tummarna.



Malin älskar reor Ända gången jag handlar (till mig själv), trots att jag inte jobbar i butik går jag där och "lägger tillrätta" i de högar som jag river i men som andra bara slängt och haft dragkamp i.

Ordning och reda!

2008-08-08 @ 18:05:36
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Skalman

15 sekunder.... hmmm, kanske var lite väl optimistisk där... ;-)



One for the road:



http://www.youtube.com/watch?v=Bpbuqh12oj4&feature=PlayList&p=FAF02B79FFDA36C2&index=19



Yours truly.

2008-08-08 @ 22:42:34
Postat av: Anna

Tummar hållna! =) Kraam!

2008-08-09 @ 00:49:48
URL: http://annaeleonora.blogg.se/
Postat av: Yver

mercy, nä merci ska de va !

2008-08-10 @ 01:33:06
URL: http://http.//saknardej.blogg.se
Postat av: Mattias

Håller tummarna för greklandsresa och att du får lite mer mys än 15 sekunder då :)

2008-08-14 @ 09:30:57
URL: http://jack71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0