Min Spöklika Lekamen...

Min kropp har flera olika sätt att tala om för mig att jag behöver semester. Ena dagen har jag ont i foten och nästa dag i huvudet. Däremellan har jag ont i magen eller så. Det är så det blir när man är en snart medelålders gammal nucka på Upplandsslätten. Nu är det bara drygt en vecka kvar och sen... Sen är livet ljuvligt och jag är ledig i tre veckor. Då får jag göra vad jag vill och har resurser till. Jomenvisst skulle jag jättegärna vilja lägga mig på någon strand med paraplydrinkar på rad och ett medelhav nära mig... Men detta kommer inte att ske. Inte den här sommaren i alla fall. Den som lever får se vad som händer.

Jag har köpt ytterligare en salva till mina stackars ben som fortfarande lider av en släng av eksem. Den köpte jag på Statoil i Skillingaryd. Den heter helt enkelt Skillingarydsalvan. Den luktar för jävligt, för alla utom möjligen scouter. Jag tror att det är kåda i den. Nu smörjer jag järnet och så får man se om den hjälper. Det har i alla fall nte blivit värre.

Idag ska jag ge  mig ut i solen med Vacker och försöka bli snygg. Nu när jag bor i stan så har jag svårt att riktigt förstå vart jag ska ta vägen när jag vill sola. Förr, när jag bodde på vischan så fanns det plenty av alternativ. Alla låg i trädgårdar, på altaner och vid badplatser i bikini. Här... Ja, det finns ingen balkong. Och det finns någon park. Sen finns Fyrishov. Det löser sig säkert. Nåja, sol på min spöklika lekamen är önskvärt och om det innebär att jag måste blotta mig halvnaken i Stadsparken... So be it. Värre kan man vara med om. Om jag blundar så är det säkert ingen som ser mig.

Solen skiner. Det är varmt. Och överallt hör jag människor som klagar på värmen. I'm telling you this: Det är samma jävla människor som klagade på kölden i vintras. Jag klagade på kölden för det var fuckin' istid ju... Men jag svor också på min heliga kakelugn att jag absolut inte skulle klaga på värmen när den väl kom. Det har jag heller inte gjort. Jag minns vintern. Jag minns hur mycket jag frös. Jag minns hur länge jag frös. Jag minns hur hett jag längtade efter sommar. Och nu är den här och jag är nöjd och glad med detta. Ja, det är jag minsann. Happy happy joy joy! (Här skulle det varit en smiley, men det blir ingen.)

Har jag berättat att jag lagt av med alla meningslösa spel på Nylleboken? Vartenda ett av dem. De tog en evinnerlig tid och de var bara meningslösa. Så jag avpolleterade dem helt enkelt. De tog mitt liv ifrån mig. Tänk så trevligt det är att ha tid att läsa en och anann bok, umgås med människor, blogga och.. Leva. Så jag ägnar mig åt det. Livet. Och det är underbart!


Jag lyssnar nu på lovesongs på Spotify. Det är "100 essential Love Songs". Men alltså... På varenda jävla Love Songs-samling så är den där jävla Wind of Change med Scorpions med. Alltså - har någon verkligen lyssnat på den ordentligt? Det är ingen kärlekssång. den är politisk! Bara för att det är en tryckare så är det ingen kärleksballad. Sånt där irriterar mig. Varför jag lägger ner energi på att irritera mig på sånt vet jag inte. Men det har pågått så länge nu. Ända sen den där jävla låten kom. Om man prompt måste ha med Scorpions på en kärleksballadsamlingsskiva så finns det bättre alternativ.

Kolla in:




Det är en kärleksballad!

Så nu vet ni.


Med detta lämnar jag in. Jag ska sola.

Puss & Kram så länge!

/Honung

Kommentarer
Postat av: Sissela

Klart den är politisk, hur kan man missa det? :)



Jag skulle heller aldrig klaga på värmen. Jag gillar när årstiderna är olika, när vintern är RIKTIG vinter och sommarn RIKTIG sommar. Jag har också semester. Vi ses och tar en paraplydrink vid tillfälle. ;)

2010-07-02 @ 12:12:58
Postat av: M

Hoppas ni hade en underbar dag och att du fått fin färg. Vi får sola tillsammans efter semestrarna när vi båda är gräsänkor igen.....

2010-07-03 @ 11:03:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0