Kommer inte på någon rubrik...

Jag skriver för att överleva. Jag skriver för att analysera. Plocka isär och sätta ihop. Om människor blir förbannade av mina inlägg så - ge fan i att läsa dem då. Jag tänker inte censurera den här bloggen mer. Jag har gjort det en gång men jag tänker inte göra det en gång till. Det är som att censurera mitt liv. No more. And that's all I have to say about that!

Nu är det dags att jag omger mig med människor som jag mår bra av att umgås med. Varför skulle jag göra något annat? Varför i hela friden har jag anledning att vara med människor som vill kontrollera mig och få mig att tro att jag är värdelös? Om man menar det eller inte - det mynnar ändå ut i samma känsla. Känslan är densamma och känslor är oerhört svåra att kontrollera. Det är nästan omöjligt.

Man kan prova med positivt tänkande. Det brukar fungera för mig. Det har gjort det förut och det kan göra det igen. Och jag har det ju egentligen så himla bra. Jag har min lya. Och jag har vänner som bryr sig om mig och som låter mig bry mig om dem. Vad mer kan man egentligen behöva för att må bra? Tak över huvudet. Ett ställe där man är trygg. Där man känner att inget kan skada en. Där släpper man in dem man tycker om och ingen annan. Och någon eller några att bry sig om. Allt annat är sekundärt.

Fast visst vore det trevligt med löneförhöjning, en mikro, en man, någon som dammsuger... Men det är sekundärt. Man kan säga vad man vill - men det är inte grundläggande för välbefinnandet. Inte mitt välbefinnande i ala fall. Jag kan känna väbefinnande och tillfredsställelse av att dammsuga själv. I alla fall efteråt.

Nu när jag inte längre åker buss från och till Världens Ände två timmar om dagen så tar det väldigt lång tid för mig att läsa ut en bok. Jag har hållt på med Slash's bok ett bra tag nu. Jag har följt honom genom heroinmissbruk, alkoholmissbruk och hans barndom och ungdom och de första stapplande stegen i en karriär. Just nu super han järnet och är beroende av alkohol. (I boken alltså) och de har sökt och funnit en ny trummis och håller på med att spela in Use Your Illusion I och II. Svårt att tro att de gitarrljuden kommer från en gitarrist som är full som en kastrull. Jag har huvudet fullt av Guns N' Roses just nu. Förresten så är det Slash som har ritat deras logga. Han har helt tydligt många talanger.

Well, det får gärna ta tid att läsa ut en bok. För det första så får jag njuta längre. För det andra så är det värt vad som helst att slippa Världens Ände. Vad som helst som man kan tänka sig att offra för att slippa, skulle jag offra. Men jag känner inte att jag offrat något. Jag har bara fått det bättre.

Nu ska jag gå. Jag ska stöka runt lite här hemma och sånt. Här Hemma. Hur ljuvligt låter det inte i mina öron? De vackraste orden i min värld just nu. Life is good!

/Honung


Izzy Stradlin, Guns N' Roses - 14 years




Kommentarer
Postat av: Magnolia

Hi darling babe

Ledsen att jag inte kom över ikväll, det blev lite sent.

Du har så rätt. Omge dig med människor som får dig att må bra.

Snart ska du få ngt att pynta väggen med



Blow you thousands of kisses

2010-01-24 @ 22:07:20
Postat av: M

Njuter med dig!

2010-01-25 @ 16:06:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0