Size Fuckin' Zero

Idag kom så äntligen löningen, den underbara. Lovely var det. Very muchos så. jag slutade dessutom fyra idag. Allstå, F Y R A - read my lips. Att sluta fyra på en vardag när löningen kommer betyder detta: Shoppa! Jag gav mig sålunda ut på stan på jakt efter jeans (Skalman kommer att nu himla med ögonen, göra korstecken och mumla: "Jomenvisst, hon har verkligen inga jeans utöver de femton paren hon redan har"). De perfekta jeansen är svåra att finna och man vet inte om de är perfekta förrän man haft dem ett tag.

Well, jag sprang runt i lite olika butiker utan att hitta något jag ville ha. Vanliga jävla jeans med bootcut - hur svårt kan det vara? Gina har men inte i min storlek. Solo har men inte i min storlek. Det finns, men inte i min storlek. Jag kom sedan till JC och haffade en stackars säljare med vild blick och röt "Hörrudu! Haru några brallor till mig?" Hon kanske blev förskräckt, men hon lyckades plocka fram två par i min storlek i alla fall. Jag har 24 i midjan.  Jag provade. Sen kom Josef. Säljaren Josef drog i hällorna och sa att jag inte under några som helst omständigheter kan ha 24 i midjan och plockade fram storlek 23. Holy Macaroni och God Bless the Holy Noodle! I'm tellin' you. Very traumatiskt. Jag har några par i storlek 24 och Josef säger att de är för stora. Allihopa. Fan. Ett par av dem är Acne och kostade 1500 buckaroos. Men det var då och nu är nu. Ett par av dem de plockade fram var ett par Tiger för 1300:- och det andra paretr var Crocker för 400. Jag vågade inte visa Tigerjeansen för Josef, för då hade han säkert plockat fram även dem i storlek 23 och de hade suttit perfekt. Jag köpte Crockerjeansen. De satt som en padda i väggen minsann. Nu återstår bara att se om de är perfekta. Men storlek 23 alltså... Jag kan inte tro det. Och mina som jag redan har i storlek 24 är alltså enligt den gode Josef för stora. Jag trodde på fullt allvar att det inte fanns mindre.

Visst har jag gått ner de kilon jag hade lyckats gå upp. Eller rättare sagt tre av de fyra jag hade gått upp. Det är ett elände säger jag, men sånt är livet. Hela mitt liv har jag egentligen vägt runt 40, så jag antar att det är mitt naturliga tillstånd i tillvaron. Men det är så himla svårt att hitta kläder. Och det är jobbigt när folk tycker sig ha rätt att säga precis vad som helst till mig bara för att jag är smal. Precis vad som helst kläcker främlingar ur sig, utan att ha en aning om hur hett jag önskar att gå upp i vikt litegrann. De tycker att de har rätt att anklaga mig för att ha anorexia eller cancer och Gud vet allt. De anklagar mig för att inte äta. Jag älskar mat och jag äter otroliga mängder. De dagar jag jobbar så kan jag lätt äta ett halvt kilo mat till lunch och bröd utöver det. Men vad är det som händer i människors hjärnor när de tror att de har rätt att säga vad som helst till mig? Ingen skulle säga någonting till en överviktig person som ens närmade sig ämnet vikt. Ingen skulle ens andas något dylikt.

Det klagas på Size Zero idealet. Jag vet att det är berättigat, för det finns tjejer och kvinnor där ute som svälter för att uppnå det. Jag är en Size Zero, men det är inget jag strävat efter. Det bara är så. Jag ser ut såhär. Take it or fuckin' leave it.

Size fuckin' Zero - That's your bun.

Jag vill ha min Magnolia. Hon ska få följa med mig till JC och kolla in en skjorta jag ville ha som var för stor - i Extra Small. Jag blir så trött. Magnolia, vill du sy?

För övrigt är livet lovely.

Puss & Kram!

/Er egen Bulle - not - i Tillvaron.

Ironiskt att så många vill gå ner i vikt och jag kämpar ihjäl mig för att gå upp...

I Give you Alanis.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh vad skönt att hitta rätt! Det gör mer för välbefinnandet (och utseendet) än man skulle kunna tro :)

2010-02-25 @ 23:33:46
Postat av: Magnolia

Darling, jag kommer och syr. Bara hojta till så är jag där med måttband och ser till att fixa världens snyggaste garderob till dig.

Puss och kram

2010-03-01 @ 20:40:20
Postat av: Magnolia

Åh darling det är bara att hojta till så kommer jag med måttband och anteckningsblock i högsta hugg. Jag har några skisser på kläder som jag tror skulle sitta urtjusigt på dig. Och några läckra till M också.



Puss & Kram

2010-03-02 @ 01:30:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0