Jomenvisst

Jag trodde att min soffa var alldeles för liten att somna på. Jomen, eller hur? Glömde visst att jag också är liten. Så två kvällar har jag somnat på soffan. Igår natt vaknade jag tillfälligt ur koman och tog mig till sängen. Inatt vaknade jag och var inte i koma så här sitter jag nu.

Jag är fortfarande mycket och djupt förälskad i min lya. Ännu har vissa saker inte riktigt hittat sin plats. men det ger sig med tiden. Lägenheten är också full av renoveringsdamm. Jag kan dammsuga till domedagen kommer och det ser ändå ut som om man aldrig har dammsugit. När den sjungande hantverkaren äntligen är klar här så blir det lättare att hålla rent. Mycket bra tycker jag. Ja.

Shoppade i onsdags. Shoppade nästan ihjäl mig. Men nu har jag en gardinstång, en krukväxt, en mikro och en vattenkokare (Innan jag träffade Poeten så levde jag ett mycket bra liv utan en vattenkokare. Efter Poeten kan jag inte längre leva ett lika bra liv utan en.) Jag köpte också en TV som färgerna funkar på. Jag fick låna en TV av Skalmans föräldrar, men tror inte att den klarade transporten riktigt... För alla såg ut som aliens, Barbapappa eller smurfar. Den alternerade mellan dessa tre färger. Jag har också två nya bord. Ett bord till TV:n och ett soffbord. Vattenkokaren var för övrigt en inflyttningspresent från M från nu och soffbordet var en födelsedagspresent från henne. Jag fyller år i Maj, men visst är det bättre att få sina födelsedagspresenter när man verkligen behöver dem? Tack så mycket!!!

Well, jag har lite saker kvar som jag behöver och önskar mig. Jag tror att en tavla är på G. Hemmagjord. Jag tiggde lite och jag tror nog att min söta Magnolia hörde bön. Jag kan ha fel... Men jag tror inte det. Hon frågade vad jag ville ha för motiv. Och färger... Men jag har gett henne fria händer. Jag är övertygad om att resultatet kommer att bli underbart! Kan det bli något annat? En hemmagjord tavla som ingen annan har. Som bara är min. Och som kommer att bli mycket värdefull  så småningom, när Magnolia blivit berömd. Innan dess kommer den att ha ett stort värde för mig personligen.

Well, en önskelista tror jag kommer att publiceras snart. Alllt enligt Mama Genas Gudnneskola ska man skriva sin önskelista och placera den på ett ställe där den syns. Så det tänker jag göra. Snacka lite med universum och annat Hokus Pokus. Kommer att bli så bra så.

Jag tror jag ska lägga mig nu. Om jag inte kan sova, så gör det inget, för jag är ledig i morgon. Och jag har bara pyttelite kvar av Slash's bok, som jag tänker läsa med nöje denna natt.

Den stora fördelen med att vara singel är att man gör precis som man vill. Det tråkiga är att handla själv, somna själv och att laga och äta middag själv. Men det är sånt man får leva med. Jag är hellre ensam än i ett förhållande som inte mår bra. Om man har en relation där man tar fram det absolut värsta hos varandra och förstör och förgör varandra inifrån och ut, så är det ett alldeles för högt pris att betala. Alldeles för högt. Bättre att vara själv då och må bra.

Jag har börjat min återuppbyggnad. Jag har en lång väg att gå, men det finns människor som hjälper mig. Och tro mig, jag behöver all hjälp jag kan få. Jag måste ändå göra jobbet själv, men lite hjälp på traven, diverse sparkar i häcken och en del predikningar behövs i mitt liv. Skratt och glädje och glada fikabrudar behövs också. Och jag blir väldigt glad om någon vill komma hit och äta med mig då och då. Bara säg till när, så ska jag fixa käk. Det är verkligen tråkigt att laga mat bara åt sig själv och äta ensam. Jag älskar verkligen mat. Ännu mer om jag har trevligt sällskap.

Well, nu går jag.

Puss&Kram!

/Honung

Vad säger ni brudar? Dags att gå ut snart? Den här videon är till er!



Kommentarer
Postat av: Magnolia

Brudkväll tycker jag helt klart är på tiden. Du kommer få din tavla, den är en skiss än så länge tills jag fyllt på mina färgkakor. Berömd kommer jag aldrig att bli, fast det vore ju inte helt fel =)Hoppas bara att du kommer tycka om den

Puss och kram

2010-02-02 @ 13:47:06
Postat av: Anonym

Heja tjejen!

2010-02-25 @ 23:31:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0