"Vännen"

Att åka till Världens Ände - biiiiiig mistake!!!

Jag är en stor jubelidiot. Och så fort jag säger ett ord till Skalman så hatar han mig och tycker att jag är korkad. I alla fall så fort jag säger ifrån.

Att gå från "Älskling" till "Vännen" är sårande. Särskilt med tanke på att han säger "Vännen" till alla. Det är en bagatell, visst, men jag bad bara att slippa bli kallad  "Vännen" av honom för att jag känner att det inte är rätt. Jag vill inte bli reducerad till vem som helst.

Då är det "dumheter". Och han känner alltmer för att säga upp all vidare kontakt med mig...  För det jag känner och säger är "barnsligt tjafs".Jag är löjlig, jag vet. Men jag vill inte vara vem som helst. Andra "Vännen" kallar han "Babe"...Det är jätteroligt... Han har kallat vedebörande för "Babe" i 20 år, men jag vill inte vara någon jävla "Vännen".

Jag skulle kunna säga att det är allt eller inget. Men jag tar vilka smulor han än vill ge mig. Men någon "Vännen" blir jag aldrig. Jag tänker inte vara en i mängden av "Vännen". Jag ska vara "Babe". Om jag inte får vara det, så har jag ett namn.

Vad tycker ni? Har jag så fel? Är jag helt ute och cyklar? Jag kallar fanimej inte andra män för Babe. Och inte kallar jag dem Vännen heller. Det är det jävla Världens Ände som gör mig till ett vrak idag. Och idag ska alla mina saker levereas från Skalman hit. Så jävla definitivt. Så hjärtskärande. Det gör förbannat ont.

Och att ett enda ord kan få mig att sjunka ner igen.... Jag drunknar.

Och då är det så.

/M

Kommentarer
Postat av: Storebror

Inte ofta jag håller med dig, men "vännen" vill inte jag heller bli kallad av någon som en gång sagt sig älska mig. Känns faktiskt lite förnedrande kan jag tycka, utan att på något vis döma just Skalman i frågan. Det är mina egna erfarenheter och känslor jag kommenterar...

2009-01-20 @ 18:27:19
Postat av: Peter

Jag förstår dig!

Att bli kallad för vännen av den man vill vara älskad av kan jag tänka mig känns som ett slag mitt i ansiktet. Eftersom jag alltid trott att Skalman är en sympatisk och omtänksam man så utgår jag från att han helt enkelt varit obetänksam när han kallade dig för det.



Något annat kan väl inte vara möjligt, sen är det ett sorgearbete som pågår och då är det lätt att de symboliska orden får väldigt stor betydelse. Jag tycker inte att du skall behöva känna dig som en i mängden för du är speciell.



Vi syns på lördag!



Sköt om dig, Kram

2009-01-20 @ 18:52:13
URL: http://zerpo.blogg.se/
Postat av: J

Kan vi få börja tycka att han är dum i huvet nu??

2009-01-20 @ 19:49:00
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: Linda

Undrar det samma som postare J undrar...

2009-01-20 @ 21:45:08
URL: http://chagak.blogg.se/
Postat av: Kotteby

Om det är någon som behöver styrkekramar, så är det väl ändå du. Och här sitter jag och gnäller.



Ta hand om dig!

2009-01-21 @ 13:08:20
URL: http://www.kotteby.se
Postat av: Malla

Men dra mig baklänges på en rostig cyke1 vilken tramsig idiot till karl, om man ens kan kalla honom det! nästa gång tar du å letar upp en redig karl det vill säga MAN!!! du förtjänar bättre.

2009-01-21 @ 18:20:02
Postat av: Malin B

Du är världens bästa Honung vad det än hoppar för ord ur munnen på andra. =)

2009-01-22 @ 16:05:54
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0