Tack

Nu har jag slutat falla. Jag är djupt nere och det är mörkt. Så jävla mörkt. Nu måste jag lista ut hur jag ska ta mig upp från det svarta hål jag hamnat i. Har ingen aning. Men att så många visat sig finnas för mig (Tack alla, det värmer en sargad själ. Jag kommer aldrig att glömma detta.) kanske kan tjäna som repstege... Gäller att orka klättra.

Jag vet ännu inte hur jag ska få kraft att gå till jobbet. Men jag måste dit. Skingra tankarna.

Jag hade tro och hopp. Jag hade ljus i tillvaron. Nu har jag ingenting. Ingenting annat än smärta och jag har tappat min ficklampa. Men jag är inte dummare än att jag tar emot det ljus som erbjuds och låter det guida mig. Jag måste få kraft. Jag vet inte hur, när eller varifrån. Hur orkar man?

Jag talade med Skalman i telefon igår. Känns bra att, trots allt, kunna prata som civiliserade människor, även om jag ryade och skällde en del också. I alla fall till en början.

Jag är så tacksam för alla värmande kommentarer, axlar att gråta ut mot och allt.
 
Jag måste, mitt i allt detta säga: Tänk inga onda tankar om Skalman. Också han är ledsen. Han har kanske inte gjort rätt, men han är inte perfekt. Inte heller jag. Ingen är det. Men man kan vara perfekt för någon - och det är det som är så sorgligt i hela den här soppan. Skalman är perfekt för mig. Med fel och brister och.... Ja, hela paketet. Det finns ett problem: Jag är inte perfekt för honom.

Jag måste samla mig nu. Och sluta gråta.

/Honung


Kommentarer
Postat av: Lotta från förr...

Hos mig kommer du alltid att hitta en repstege, en ficklampa en axel och en vän...

Kanske inte hjälper jämt, men de finns här iaf... För dig. Lilla honung...



Puss

2009-01-13 @ 16:19:25
Postat av: Peter Bohlin

Jag tänker fortfarande på dig, jag tror jag vet vad du går igenom. Jag ser dina ord hos en annan nära person, är hemskt ledsen för din skull.



Fika någon dag?

2009-01-13 @ 16:28:14
URL: http://zerpo.blogg.se/
Postat av: J

Gott så, nu kan det bara bli bättre! Ett steg i taget nu...

2009-01-13 @ 18:50:29
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: Mli

Skönt. Det här inlägget har jag liksom väntat lite på, inte för att allt är bra, men för att jag anar en stråle ljus och hopp i det.



Jag har aldrig tänkt en ond tanke om Skalis, hälsa honom det =)



Kram på dig.

2009-01-13 @ 19:28:10
URL: http://lenaemeliemarie.blogg.se/
Postat av: Magnus K

Bästa Bloggvän

Har funderat i flera dagar på vad jag ska skriva till dig. Vi känner ju inte varandra annat än på detta halvvirtuella vis. Ändå känner jag för dig och för det du går igenom just nu.

Om du vill får du gärna skicka ett mejl till mig. Mejladressen finns överst på min blogg (om den inte syns här). Du vet (?) vad jag jobbar med och kanske kan jag komma med ett eller annat gott råd. Men jag föreslår alltså att vi kommunicerar via mejl istället. Om du vill.



Vänligen

Magnus

2009-01-13 @ 21:27:30
URL: http://magnuskrusell.blogg.se/
Postat av: S@tu

Vad skönt att se en liten gnutta av hopp i ditt inlägg :-)



Hoppas att bloggkryssningen fortfarande kan ge dig lite ljus i mörkret ;-)



Kram!

2009-01-13 @ 22:28:11
URL: http://mammasatu.blogg.se/
Postat av: Malin B

Må dina batterier bli uppladdade igen!

2009-01-14 @ 10:47:25
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0