I sit and talk to God...

...and he just laughs at my plans

När man tappar fotfästet i tillvaron och inte vet hur man ska ta sig vidare, vad gör man då? Hur tar man sig upp och vidare? Själv försöker jag väl bita ihop, men sorgen bryter igenom i allt jag gör. En låt på radion... Den här bloggdesignen... Och alla andra småsaker som livet består av.

Jag orkar ingenting. Jag orkar inte klä på mig och ta mig utanför dörren ens. Knappt jag orkar duscha. Jag orkar inte ens ringa min mor och berätta vad som har hänt. Men en dag kanske livet går vidare. Den dag jag orkar ta tag i det är en happy day.

Jag har gett upp min dröm. Men inte mitt liv. Jag måste hitta nya drömmar. Hur? När jag bara haft en? Finns det drömmar och livsmål att köpa?

Ge mig en fast punkt och jag ska rubba världen!

/Honung




Vill bara få leva och vara älskad och lycklig. Men jag tror att jag begär för mycket.

Kommentarer
Postat av: Anna

Mmmm vad härlig namn du har på din blogg! Honungsbullen låter ju supersmaskigt :)

2009-01-14 @ 15:21:39
URL: http://aannapannas.blogg.se/
Postat av: Maria

Klart du inte begär för mycket, min Vän!



Så får du aldrig tänka. Livet är upp och ner, men ALLTID är du värd något bra. Så det så! Tusen och åter tusen kramar, och kanske har du kommit någon ynka millimeter upp? Eller tiondels millimeter? I så fall åtminstone något.



Vi hjälper dig klättra. PUSS!

2009-01-14 @ 22:34:42
URL: http://babydarling.blogg.se/
Postat av: Anna

Säger som vår kloka Babydarling: Du begär inte för mycket. Du kommer att bli så lycklig och så älskad även om allt känns mörkt och deppigt nu... Skickar en hel drös med kramar!!

2009-01-14 @ 23:50:39
URL: http://annaeleonora.blogg.se/
Postat av: Mli

Haj! Jo, jag vet, vi ska lägga till lite info inom ett par dagar. Vill mest samla intresset först och se så att det inte blir för många som inte kan :)

2009-01-15 @ 14:20:43
URL: http://lenaemeliemarie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0