Konstiga saker

Konstigt är att man nästan fördubblar antalet läsare när man vänder sin själ ut och in och blottar sina blödande sår för allmänheten. Ett mycket märkligt fenomen...

Ironi är att när några googlat på ordet "gravid" så har de av någon anledning hittat min blogg. Och det var ju det enda jag ville. Ha en familj. För övrigt har jag aldrig varit gravid i hela mitt liv.

För övrigt så blir jag nu totalt ignorerad av Skalman. Jag vet inte vilket som är värst. Att bli totalt ignorerad eller bli kallad för "vännen". Båda sakerna indikerar att man ingenting betyder. En och en halv vecka... Från att vara älskad så inihelvete till att... Till ingenting.

Han hade packat ner parisguiden som jag/vi aldrig fick användning av. Han hade packat ner alla hjärtans dag-kort som han gav till mig förra året.... Och luxemburgbiljetten. Och parisbiljetten som aldrig blev använd. Han bad själv att få packa.... men jag vet inte varför han måste plåga mig. Vad har jag gjort honom för ont? Jag bröt ihop igen. Söta väninnan var med mig i Världens Ände. Och det var en jävla tur. För jag tror inte att jag hade klarat det själv.

Brytet varade i gott och väl en kvart eller så. Men sen tänkte jag på vad jag åstadkommit under denna tid utan Skalman. Och inser att mitt liv inte står eller faller med honom. Jag sörjer, det gör jag. Men jag har gjort saker. och jag har gjort det själv!  Med stöd och hjälp har jag klarat det. Själv. Jag behöver en man ungefär lika mycket som en fisk behöver en cykel... Men han är i mitt hjärta ändå och jag rår inte för det.

Förresten så får ni tycka vad ni vill... Men jag tror inte att jag vill veta.

Nog nu.

Jag har en massa att packa och slänga och slänga och slänga. Jag gör ett bokslut. Och börjar på nytt.

/Honung

Kommentarer
Postat av: Malin B

I ärlighetens namn blev jag lite "chockerad" och tittad till att börja med i almanackan "Är det 1:a april i dag?" när jag läste ditt första inlägg om att du och Skalman inte var tillsammans i sjunde himlen längre. "Med mig de driva aprilo" ungefär.

Det har ju varit så rosaskimrande så det är inte klokt så "pang, bom" bara.

För att ha så hiskeligt många läsare undrar jag om de bara är läskunniga för skrivkunniga kan de banne mig inte vara eftersom de inget skriver. ;)

2009-01-22 @ 14:30:29
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0