En dröm jag drömde en natt

Detta publicerar jag i kategorin *Gamla alster* för att J berättade om en dröm han hade en natt.

Btw, "Visselkungen" är mitt ex.

Here we go:

När Honung var med i Robinson.

Jodå, jag talar sanning. I lördags morse var jag och Visselkungen med i Robinson. Och det är den läskigaste dröm jag har haft på länge. För det första att sitta fast på en öde-fucking-ö med ett gäng psykopater är skrämmande i sig. Att sedan ligga bredvid sin själs älskade och sola i sanden är väl trevligt i och för sig, men när det susar och riktigt VÄSER i vinden är det inte lika kul längre... Jag kan ta det från början om ni vill och orkar med mig.

Om ni inte vill eller orkar med mig har ni förmodligen redan slutat läsa den här smörjan.

Min dröm alltså: Jag och Visselkungen ligger båda två på mage och solar, så att vi ska bli riktigt snygga innan vi åker ut från Robinson i ett nafs. Så där ligger vi alltså när jag säger till Visselkungen: ”Älskling, tycker du inte att det susar och väser i vinden?” Något mer hinner jag inte säga innan jag ser ormen. Den ormen. Han passerar mitt ansikte med huvudet. Sedan slingrar han sig upp på min kropp och jag känner hur han ringlar ner längs ryggraden, över ena skinkan, nerför mitt högra ben för att slutligen ta ett stort tag och bita mig i hälen. Så där ligger jag blick stilla, precis som jag har lärt mig i scouterna och ormjäveln vägrar släppa min häl.

Visselkungen försvinner och där ligger jag med en hel orm på mig som har min häl i sitt gap. Jag ropar och ropar och ingen lyssnar. Visselkungen syns inte till någonstans och de andra fullständigt ignorerar mig.

Sedan kommer Anders Lundin med nygräddade kanelbullar och ska mata ormen så att han släpper min fot. Han ska försöka bända in bullen i gapet på ormen. Det jag tänkte på i drömmen var att de i TV-teamet minsann kunde offra kanelbullar på ormar, medan vi andra gick ner femton kilo var och levde på kokos.

Jag vaknade efter att Anders Lundin kom. Han var en skrämmande syn i sig själv, förutom att jag var kallsvettig vid tanken på en orm. Det första jag tänkte var att jag måste ha serum! Jag kröp närmare Visselkungen, som givetvis vaknade och undrade vad som stod på. Jag skakade och flämtade fram att han måste trösta mig och att jag måste ha serum. Han hade verkligen ingen lust att trösta mig klockan sju en lördagsmorgon och det kan man väl inte klandra honom för. Jag gick upp. Jag skulle ju ändå jobba.

Det var en bedrövlig dröm. Jag är lite (vädigt) rädd för ormar. Och visar de ormar på TV, så åker fötterna automatiskt upp i soffan. Definitivt. Visselkungen tog med mig till den s.k. ”kärleksstigen” här i bygden när vi precis hade blivit tillsammans. Där prasslade det onödigt mycket i gräset kan jag säga utan att ljuga. Och så kläcker han ur sig att det finns snokar där. Hallå, liksom. Han fick nästan bära mig ut därifrån. Han tog aldrig mer med mig dit.

Jag har överhuvudtaget drömt märkliga drömmar på sista tiden. En natt drömde jag att Visselkungen hade blivit galen och trodde att han hade blivit ett rovdjur. Han bet i mina axlar och började äta på dem. Blodet sprutade och han var alldeles vild. Mitt enda bekymmer i drömmen var att jag måste få in honom på Ulleråker* och hur jag i så fall skulle bära mig åt. Jag tänkte överhuvudtaget inte på att JAG måste till akuten för att jag inte hade några axlar kvar. Man är väl en konstig människa antar jag.

En annan dröm jag hade kommer jag inte ihåg så mycket av. Jag var djurskötare i alla fall. Jag är väl Farmen-skadad kan jag tänka mig. Och Robinson-skadad.

I måndags såg jag på The Osbournes. Det var länge sedan jag skrattade så mycket åt något så tragiskt. Det var ändå komiskt. Ozzy är som vilken annan farsa som helst. Han kunde inte få igång den satans TV: n ju. Det skulle inte min farsa heller klara med den fjärrkontrollen. Jag skrattade gott åt hela den familjen måste jag säga. Som ett slags Familjen Adams i modern tappning. Ändå är Ozzy en av mina idoler. Det är roligt nästan jämt.

Jag undrar vad drömmarna betyder. Någon drömtydare i närheten? Jag hoppas att ormar betyder att min man kommer att bli rik på trav. :) Förmodligen inte, men hoppas kan man ju.

Jag öppnar butiken i morgon. Så bless me för helvete! Måste gå och lägga mig.

P&K: Er Bitna Honing i tillvaron /M

Dagens Hunk: Målvakten i Handbollslandslaget.

* Ulleråker är ett mentalsjukhus i Uppsala

 

 

 

Såna drömmar har jag fortfarande då och då. Men det är få jag minns i detalj.

 

/Hunny


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0