Flyt?

När kvällen kommer går luften ur mig. Då kommer tankarna, grubblerierna och problemen lägger sig som tunga moln - som en blöt filt - över mig. Det är på kvällen, när jag inte kan göra något mer konkret, som jag kan tillåta mig att låta luften går ur. Bara gå ur mig. Det är på kvällen jag krackelerar. Brister. Går sönder. Bryts ner.

Men när morgonen kommer så kör jag på igen. Nya tag, bita ihop, ha tålamod. Det är då jag väntar på telefonsamtal som aldrig kommer, mail som aldrig kommer, mirakel som aldrig sker. Det är då jag skriver, ringer, mailar... Det är då jag får nej och ryggen full av kniv, men försöker vara glad ändå. Känna hopp, glädje, tillit. Kämpar på.

Det måste väl ändå bli min tur snart? Min tur att ha lite flyt i tillvaron? Jag ber alla gudar jag känner till och några jag inte känner till om att låta mig bara få ha lite tur.  Litegranna bara, så att jag åtminstone kan få ett eget ställe. Bara ett eget ställe, med ett eget privatliv, där jag kan andas fritt och få bli den jag en gång var.  Igen. Jag gör min del av jobbet. Turen ligger på någon annan kraft.

Jag behöver det.

Give me a break - Because I'm worth it!

/Honung



Kommentarer
Postat av: Anna

Du är värd precis allt, fina Honung! Jag håller alla mina tummar för ny lya! Anledningen till att det tar lite tid är nog att den perfekta lägenheten måste hitta fram till dig först. Det gör den! Vi kan väl ringas nån dag? Massor av kramar!!

2009-12-16 @ 21:56:46
URL: http://annaeleonora.wordpress.com
Postat av: Mattias

Jag håller alla tummar för att det vänder för dig!!! O vad gäller min blogg om jag fortsätter o den blir låst så lovar jag att du får lösenordet i så fall om du vill det. Ha en bra vinterdag nu!

2009-12-17 @ 07:59:20
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: M från nu

You are SOOOOOOOO worth it!

2009-12-20 @ 13:07:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0