Tough Shit

I morgon, fredagen den 13:e April ska vi lägga vår mamma till sin sista vila. Anledningen till att det dröjt så länge är för att hon ska vila i Östersjön. Och vi ville att det skulle vara fredagen den 13:e för att det var hennes turdag. Man kan inte åka i en liten båt och lägga en urna med sin mor i Östersjön om det är fredagen den 13:e... I Januari. Så vi fick vänta.

This is tough shit, I'm tellin' ya! Fy faaaaaaan.... Jag har levt med en käsnla av overklighet sedan hon gick bort. Nu är det final. Verklgheten kom rusande och skrek "HA! IN YOUR FACE!"

Men det blir att avslut. Ett avsked. Kanske det svåraste avsked jag gjort hittills. Men sen kanske man kan ta itu med livet på riktigt. Jag vet inte, men den senaste tiden har varit tung, så jävla tung. Jag tror och hoppas att det blir lättare efter "sjösättningen".

En sak som jag blivit bättre på under den här tiden är att inte fästa så stor uppmärksamhet på bullshit eller bagateller. Jag har inte tid med varken det ena eller det andra. Livet är kort och såvitt jag vet så kan vi alla dö i morgon och varför ska jag ägna mig åt småsaker? Jag gör det inte. Jag vägrar.

Jag tänker ägna mig åt att känna solens strålar i mitt ansikte, känna vinden i mitt hår, höra fåglarna kvittra och försöka njuta så mycket jag kan av livet. Som en hyllning till min döda mamma ska jag leva. Verkligen leva.

Jag kan känna glädje, jag kan känna kärlek, jag kan känna värme. Visserligen kan jag även känna smärta, sorg och ilska - men det är alltihop att vara mänsklig. Och det är det man måste vara - mänsklig. Man får inte låta sig tryckas ner och känna bitterhet. Då sviker man sig själv.

Jag tänker inte gräva ner mig, även om jag är förbannad över orättvisan som livets nycker bjuder på ibland.

I morgon säger jag farväl och slänger en ros i havet, En lång, röd för hon älskade röda rosor. Och varje gång jag vill gå någonstans och tänka på henne, om jag behöver en speciell plats så går jag till Östersjöns strand någonstans och slänger rosor i havet... Det är så det får bli.

Och då är det så.

Jag hoppas att jag slipper bryta ihop i morgon.

Tough shit.

/Honung

Fick höra av min kollega igår att jag har en morbid humor. Visst är jag ibland morbid och har ibland en galghumoristisk syn på livet.

Jag bjuder på den här videon som en bekräftelse på detta påstående...

"It took a funeral to make me feel alive"

Life is Beautiful - Sixx AM


Kommentarer
Postat av: M från nu

Tänker på dig hjärtat.

2012-04-12 @ 20:57:51
Postat av: moster

Jaa,lilla gumman!Har tänkt mycket på dig. Fredag den 13:e är faktiskt min turdag också. Va fint ni gjorde det över Östersjön. Min älskade fd svärmor somnade in igår. Hon är min själsfrände och finns alltid i mitt hjärta. Hon skulle fylla 80 år den 31 maj i år. Lev här och nu ,så sant, vi får inte en sekund tillbaka.... många varma kramar!

2012-04-20 @ 11:38:14
Postat av: me

Vart tog du vägen? Du har inte gett upp hoppas jag. Jag tittar in här ibland, för att se om du är hemma. livet går ju inte alltid så där självklart vidare efter att någon närstående har dött.Ibland behöver man bara stå still--- men skulle gärna se att du kom tillbaka.

2012-09-17 @ 06:31:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0