MacGyver, Bret Michaels och TV-reklam

Äntligen vågar jag kika ut ur mitt ide litegrann. Det ser nästan ut som lite vår därute. I alla fall idag. Igår kom det ner snöliknande ting från himlen. Sånt är direkt vidrigt... Pratade med Skalman häromdagen. Han tycker inte att Mars borde heta Mars. Den här månaden Mars borde i stället kallas "Äh, jag bara skojade!" Han har en poäng. Mars är, med undantag för November en av de tyngsta månaderna enligt mig. November är übertung för att man har månader av mörker framför sig. Mars är tung för att man hela tiden drabbas av bakslag. Och man är helt enkelt utmattad efter en lång, lång vinter. Och den här vintern har dessutom varit olidligt lång. Varför bor jag inte i Karibien?

För övrigt händer det inte jättemycket i livet. Jag jobbar, äter och sover. Emellanåt träffar jag folk.

På jobbet tänker jag på saker. Saker som vad MacGyver heter i förnamn t.ex. Jag var tvungen att googla det faktiskt. Visar sig att han heter Angus. Alltså Angus! Stackars människa. Om man är manusförfattare till en världsberömd TV-serie, som alla människor känner till så är det rentav taskigt att döpa huvudpersonen till Angus av alla namn som finns. Alla i serien kallar honom MacGyver. Kanske därför han inte är gift. Kvinnorna står inte ut med att kalla honom Angus i intima situationer. Och att kalla honom vid efternamnet i samma situation är väl lite... Ja, inte vet jag. Jag skulle ha svårt att kalla någon för Andersson eller Svensson när jag är vild och het. Men Angus skulle bara få mig att skratta och tänka på att ta en macka och kolla facebook i stället.

Jag har också funderat på den där Iprenreklamen. Alltså ett scenario med en kvinna som av någon outgrundlig anledning befinner sig nära en djungel där en massa infödingar bor och hon drabbas av en olidlig huvudvärk. Stackars henne. Vad gör infödingarna då? Jo, de börjar slå på trummor! Gör man så när kvinnor har huvudvärk? De trummar och trummar tills deras trumslag når Iprenmannen och han kan skynda till den arma kvinnans undsättning. Herregud, slå på trummor? Sänd röksignaler i stället. Det gör säkert inte huvudvärken värre än den var från början, vilket jag är säker på att trummor gör. Den som skapat den reklamfilmen har antagligen aldrig haft huvudvärk i hela sitt liv och vet antagligen inte hur en Ipren ser ut. För övrigt så har Iprenreklamen varit irriterande redan från början. Hade man inte huvudvärk innan så fick man det när man hörde Iprenmannen försöka sjunga.

Inatt låg jag i min säng och glodde på TV och fick mitt i natten syn på ett program som liknar The Bachelor. Det heter tydligen Rock of Love, där jag till min stora förvåning fann Bret Michales från Poison sökandes en flickvän och framtida livskamrat. Bret Michaels var en gång varje kvinnas våta dröm (i alla fall vi i hårdrocksledet tyckte att han var glödhet). Numera är han en gammal långhårig, blonderad man iklädd bandana och övriga attiraljer från det glada 80-talet. Där var en massa brudar som tävlade om hans gunst också. Men vad var det för tjejer? Silikonopererade strippor enligt vad jag förstod. Alltså, har han slut på groupies eftersom han måste söka kärlek i TV? Eller har han slut på pengar och måste göra en TV-serie där han hånglar upp strippor på rad för att få in lite buckareller? Det fanns en tid när jag gärna hade blivit upphånglad av Bret Michaels. Jag var 17 och han var 20-någonting tror jag. Nu? Nej.

Som alla nu förstår så har jag varit upptagen med att glo på TV i mitt ide. Har t.o.m. lyckats se ett par avsnitt av Big Brother... Det ena programmet är mer korkat än det andra och jag slutar aldrig att förundras över människors beteende. De är inte så korkade som man tror... Det är mycket värre.

Well, jag är inte heller världens mest intelligenta människa, men jag visar inte heller upp mig i TV. Å andra sidan så är jag inte begåvad med silikonimplantat till både höger och vänster och inte heller blonderad eller beredd att göra vad som helst för en kvart i rampljuset. De vill inte ha mig i TV, för jag är bara så himla normal. För normal för en TV-publik bestående av svenska folket som man inte kan lita på. Av den anledningen har jag inte följt Melodifestivalens alla deltävlingar. För att man inte kan lita på svenska folket, för de röstar fel och jag blir bara förbannad.

Jag tror jag slutar kolla på TV helt snart. Då slipper jag fundera på saker som att Bret Michaaels har slut på groupies och vad MacGyver heter i förnamn. Och jag slipper se Iprenmannen.

För övrigt så gick jag upp i vikt ju. Man ska vara försiktig med vad man önskar sig... Jag fick både lår och häck. Jag fick också gropar i dem. Men jag är glad ändå. Hellre lår med gropar än inga alls.

Nu ska jag äta pasta.

Puss&Kram!

/Honung som har fyrkantiga ögon av för mycket TV.

Bret Michaels numera. Låten heter "Fallen"



Och en bild på honom från förr:


Kommentarer
Postat av: Linda Andersson

Ha ha, den där nedre bilden hade min syster på insidan av sin rumsdörr, täckte nog hela dörren... för han var ju sååååå snygg... Jag var kanske 9 år då, och jag förstod inte alls varför hon tyckte han var snygg.. hon var 15 :D.

2011-03-12 @ 10:12:42
URL: http://chagak.blogg.se/
Postat av: Mattias

Jag har sett några avsnitt av BB jag också o kan då lova utan att jag känner dig att ingen där inne är i närheten av att vara en lika skärpt smart och trevlig person som du är!



Herregud hur vissa beter sig alltså o man blir så beklämd när vissa beter sig som dårar o hyllas av ungdomar mm. Jaja sån är världen idag helt enkelt, stick ut och var provocerande så blir du nån. Vanliga snälla killar som jag är för beiga helt enkelt :)



Ha det bra!

2011-04-13 @ 19:49:11
URL: http://jack71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0