Ändlöst babbel

Så... Kärleken tog Kidsen och drog till Kreta där de dör av värmeslag vid ett underbart medelhav. Själv är jag i Skåne och njuter av en moders ömma kärlek och tittar på grisar, ankor, höns, gäss, får, getter och kossor. En och anna fjäril och en jävla massa flugor har jag också sett. Min mor är för övrigt proffs på att smälla flugor så att de dör. Själv hinner jag aldrig. De flyger iväg innan jag ens kommit i närheten med en flugsmälla.

När jag kollade efter resor för att kunna ta mig hit från Uppsala så fann jag att det var absolut billigast att flyga. Hur kan det komma sig när man överallt hör om miljön? Varför är tåget i såfall mer än dubbelt så dyrt? Och speciellt när de aldrig kommer i tid och det tar hundra år att komma fram? Jag fattar det inte.

Jag med min skrala plånbok bestämde mig i alla fall för att flyga. När jag kom till Arlanda så köpte jag en Ramlösa på Seven Eleven. Drack upp ungefär hälften och la sen flaskan i min väska. När jag sedermera checkade in så spände snubben vid säkerhetskontrollen ögonen i mig och sa: "Du har en flaska där!" Det var Ramlösan. Jag förklarade att jag inte tänkte kapa planet med den, men det var tydligen irrelevant. Sen råkade jag ha en flaska i handväskan också. Det var min morotsolja från Kreta som jag hade tänkt att använda om solen eventuellt hade behagat skina, för att försöka bli snygg (läs brun). Snubben vid säkerhetskontrollen sa att man bara får ha 100 ml med sig. Flaskan var på 150 ml. Jag förklarade att jag inte hade tänkt att kapa planet med den heller och att jag dessutom hade använt en del så att det bara var 100 ml i flaskan. Men det spelade ju ingen som helst roll för behållaren var på 150 ml. Spelar storleken verkligen någon roll? Tydligen eftersom det var så jävla viktigt... Jag kan få lösa ut den på terminal 5 för en femtiolapp när jag kommer hem. Kanske bättre att be Kärleken köpa en ny till mig när han ändå är på plats.

Nästa vecka är det flyttdags. Jag måste fixa med adressändring, ändra hyresinbetalningarna och andra saker som är av nöd tvunget. Sen flyttar jag från min lya. Känns som jag är klar med den, fast det har varit absolut underbart. Helt enkelt bara så bra. Jag har mått bra där. Riktigt bra. Och stortrivts för att den är så mysig. Den nya lägenheten är inte lika mysig. Ingen lägenhet utan fungerande kakelugn kan någonsin bli lika mysig som min lya. Jag har höjt min standard och mina kriterier vad gäller mysfaktor. Men det kommer att bli ett hem av den nya lägenheten också. Jag kommer att bo närmre Kärleken också. Det är bra, för då har man nära hem när man inte orkar se varandra - om det skulle hända. I vilket fall så slipper jag ha halva bohaget hemma hos honom och dubbel uppsättning av nödvändiga saker. Shampoo, balsam, deodorant, tvål som jag tål och annat som en kvinna behöver i sitt liv.

Jag kommer att ha ett alldeles eget badrum! Det nuvarande har jag delat med mina grannar, vilket resulterat i att jag duschat hos kompisar för det mesta. Kompisar med badkar, för jag tycker det är så skönt att ta ett bad när musklerna och resten av kroppen ömmar efter en lång dag på jobbet. Finns inget bättre sätt att känna sig som en gudinna. Lite musik, kanske lite vin och ett skumbad. Kittlar dödsskönt. Jag kommer inte att ha ett badkar i den blivande lyan, men jag ser ändå fram emot ändlösa dagar av benvaxning, öronrengöring och att få stå i duschen i två timmar om jag vill. Det vill jag sällan men jag gillar möjligheten. Jag har borstat tänder, rengjort äron och annat i mitt nuvarande kök. Ska bli skönt att göra det i ett eget badrum. Mina grannar, alltså Snygga Familjen, har aldrig hindrat mig från något av detta... Men jag är väldigt rädd om mitt privatliv. Det ska vara privat. Jag vet inte när jag blev så integritetsmedveten, men det har blivit mer och mer så. Jag vill inte ens ha folk hemma hos mig. Inte någon längre. Jag kanske blir mer öppen nu. Jag vet verkligen inte.

Men nu ska jag röra på mig. Vädret är skit men det är ju fruntimmersveckan så det var väntat. Jag ska ägna min mage lite uppmärksamhet. Den kurrar,

Skänker en tanke eller tre till Kärleken nere på Kreta. Jag vet att de har det bra, Sol och bad och god mat... Nästa år sticker jag! Jajjamensan, om det så blir det sista jag gör.

Jag har det otroligt bra här i Skåne, inte tu tal om saken, men mitt semesterväder kunde varit bättre. Ja det kan alla hoppa och slå sina piffiga små skinkhalvor på att det kunnat. Men man kan inte få allt, eller hur? Jag är på landet och stortrivs ändå.

Nu går jag och mitt ändlösa babblande är nu till ända.

Puss&Kram!

/Honung.

Den här låten är solsken för mig.

Billy Paul - your song


Kommentarer
Postat av: EMMAS!

söt blogg :D

2011-07-24 @ 17:23:49
URL: http://perssoneemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0