Rättvisa?

Här sitter jag med min sorg, mina tårar och min saknad. Det är mina känslor, ingen annans. Jag är inte rättvis. Inte alls rättvis. Farmfär allt inte mot Kärleken, eller ska jag döpa om honom till "Han" som han själv väljer att kalla sig. Han har kommenterat mitt föregående inlägg. Jag citerar direkt:


Postat av: Han

"Japp det är något fel hos han. Han har aldrig brytt sig. Fixat kaffe,mat,flyttat,städat,hämtat,tvätta,ställt upp i vått och torrt. Han är en konstig kille som inte hittade rätt i hjärtat."

 

Jomenvisst, det är sant. Klart att det är. Och jag njöt av allt i fulla drag. Och trodde att han gjorde det av äkta kärlek. Man inbillar sig så mycket, eller hur?

 

Det faktum att han aldrig sa något, varken det ena eller det andra gör att han egentligen har ryggen fri. Han har aldrig ljugit, inte bedragit mig (tror jag i alla fall) eller på något annat sätt förlett mig att tro att jag var älskad och sedd. Det är bara mina egna tankar och min inbillning som har lurat mig att tro, eller hur?

 

Jag skulle aldrig i livet göra allt detta för en människa jag inte älskar. Inte allt det. Ett och annat gör man för att vara snäll, men inte allt. Jag har gjort sånt för min mor för att jag älskar henne. Jag har gjort sånt för män jag levt med för att jag älskat dem.

 

Jag skulle göra allt detta för mina vänner för att jag älskar dem. Eftersom det verkar som det oftast är jag som behöver hjälp, så är jag noga med att tala om för dem att jag älskar dem, för att jag känner det i hjärtat och tvekar inte att berätta vad jag känner. Men det var inte en vän jag ville ha när jag fann honom. Jag har redan vänner (som ställer upp i vått och torrt). Jag ville ha en man att dela mitt liv med. Någon som hjälper mig att ro när jag sitter i Atlanten i motvind. Någon att dela mna bördor och mina glädjeämnen med. Någon som älskar mig så hjärtat brister. Någon som orkar, som kämpar, som inte ger upp. I fucking nör och lust.

 

Jag begärde nog för mycket. För jag ville ha allt. Allt han sa eller gjorde - allt han var. Alla har fel och brister och jag tvekade inte att leva med hans.

 

Jag är inte den vackraste kvinnan på den här planeten. Jag är inte heller den smartaste. Inte den roligaste eller trevligaste heller. Men jag gör mitt bästa för att vara människa och kvinna och leva mitt liv utan att störa andras.

 

Jag gick All In och förlorade. Igen. Det verkar som att jag är för mycket helt enkelt. Ingen man kan bli kär i mig när jag är mig själv och jag kan inte vara någon annan. Jag får leva med det.

 

Helvete, det blir Jul. Helvete, det blir nyår. Fan i helvete.

 

Jag ska fika med M från nu strax. Och sen ska jag delta i en musiktävling på Pipes lite senare, tack Florre. Har saker att göra, folk att träffa...

 

I min sörja av tårar så får mina vänner mig att hålla ihop. Angående bloggen så måste jag skriva vad jag känner. Detta är min sida av myntet och det är bara den jag kan beskriva. Han får gärna komma till tals om han vill. Välkommen att gästblogga om man känner att man vill försvara sig eller förklara sig.

 

Han hittade inte rätt i hjärtat och då är det så. Jag kan inte rå för att jag vill ha honom och inte kan sluta älska honom. Just för att han inte ljuger eller är en Skistövel. Folk får säga vad de vill men han är inte en Skitstövel, hur mycket man än vill tänka och känna så. Jag älskar inte Skitstövlar, för jag ät The Queen of Fucking Everything. Undrar vad jag gjorde fel eftersom jag inte fick bli Queen of hans fucking Everything.

 

Nu har jag varit så rättvis jag kan för nu. Och så är det med det.

 

Kommer väl senare - om mitt lag med gemensamma krafter mot förmodan vinner kvällens quiz.

 

Jag kan passa på att tacka min bror som efter lång tid ändå hörde av sig till Lillasyster när hon har det svårt.

 

Puss & Kram till de som förtjänar det.

 

/Honung

 

Tearing out my heart- Rainbow

 

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är klart att du ska skriva ned dina känslor! Det är din blogg. Här ska du slippa allt vad förskönande heter och säga allt det du vill ha sagt som finns i ditt hjärta.

Rättvisa är inget som egentligen finns i verkliga livet. Det är bara något som människan har hittat på. Du är Gudinna och ingen ska behandla dig som något annat än en gudinna. Bara det allra bästa är gott nog för dig <3

2011-12-07 @ 16:47:45
Postat av: Linda

Nu slarvade jag, jag läste inte igenom hela inlägget, helt enkelt för att jag strax ska gå och lägga mig. Tänkte hur som helst bara tala om att alla visar kärlek på olika sätt, det fick jag lära mig genom att läsa en bok - kärlekens fem språk heter den. Vissa säger jag älskar dig, andra föredrar att visa sin kärlek i handlingar.



Min sambo har aldrig någonsin sagt till mig att han älskar mig. Men han gör en massa andra saker för mig som får mig att förstå att han älskar mig ändå, trots att han inte säger det.

2011-12-07 @ 22:28:36
URL: http://lindazblogg.wordpress.com
Postat av: Erika

Rara du. Du är värd bättre, så är det bara.. Kram :)

2011-12-08 @ 04:12:39
Postat av: Linda

Jag förstår precis vad du menar med markservice! tack för kommentaren i min blogg.



Angående receptet så använde jag fiskbuljong.

2011-12-08 @ 20:28:14
URL: http://lindazblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0