Pjuck

HA! I told ya! Indeed gjorde jag det. Och igår kom de fram. Min uppenbarelse.... Min skouppenbarelse besannades. Jag fick tillbaks mina skor. Mina favvosneakers, mina sandaler, mina stövlar, mina danskurspjuck... Allihopa hade de gömt sig hos Poeten. Jag som trodde de var long gone och lost fåräver. Men igår fick jag tillbaks dem. Men visst sa jag det? Jag köpte nya skor och bara för att jag gjorde det, så dök de gamla upp. Jag höll ut in i det sista, för att slippa köpa nya... Men nu har jag skor tills domedagen kommer eller så. Åååååh, favvosneakers. De är gamla som gatan och kanske inte de vackraste på den här planeten, men de är så underbara. Det är därför de är favoriter. För att de är gamla. Och underbara.

 

Jag brukar lyssna på musik på Spotify. Det är lovely såklart. Men eftersom jag är för snål för att skaffa mig Spotify Premium, så tvingas jag att lyssna på reklamen det kör var tredje låt eller så... Och jag har reagerat. Eller tänkt lite. Eller whatever. Det gäller den där reklamen där ett par gifter sig och hans släkt inte är där för att deras katt eller hund eller vad det var hade varit sjuk och veterinären kostade för mycket. Alla som hört den vet vilken jag menar.

I den reklamen, jag har hört två som liknar varandra, så har mannen Noll Koll. Han har ingen koll på veterinärskostnaderna, sitt eget bröllop eller sin egen semester. (Den andra handlar om att de inte hade råd med två flygbiljetter vart det nu var de skulle för att katten Smulan varit sjuk.) Man kan tycka att den reklamen är lite rolig, för det är den... Men... Om det varit tvärtom - Om det varit mannen som haft all kontroll över bröllop och semester så hade det blivit ett jävla liv. I'm tellin' ya! För i reklamen är det kvinnan som har total kontroll. Och när husdjuren varit sjuka och hos veterinären så har hon skitit i att bjuda hans släktingar till deras bröllop och skitit i att beställa flygbiljett till honom. Om det varit tvärtom så skulle Gudrun Schyman skrikit i högan sky och Linda Skugge hade dött på fläcken och det hade blivit ett jäkla liv i tidningar och TV! Men är det ok att framställa män som puckon utan någon koll på tillvaron över huvudtaget? Ingen man jag känner har reagerat på det. Men jag tycker nog inte att det är ok. Nej.

 

Semestern hägrar. Jag jobbar min sista dag på lördag och sen väntar tre veckor av ledig tid, då jag inte behöver tänka på jobbet över huvud taget! Alls. Och det tänker jag inte göra heller. Jag tänker inte ägna det en endaste liten tanke. Inte en enda. Jag måste därifrån. Måste. Jag kommer inte att överleva om jag inte har ett jobb som jag tycker att det känns bra att gå till. Som det är nu, så lever jag endast för mina lediga dagar. Om jag hade ett annat jobb så skulle jag helt säkert njuta av ledig tid, men jag skulle kanske inte leva för det. Jag ska därifrån. Det är ett av mina delmål.

 

Nu väntar jag på att Vacker ska ringa. Vi ska ta en kaffe och försöka få lite sol. Man måste ha det, så man piggnar till och känner att man lever. Pigg är ordet. Just nu känner jag mig trött ända in i själen. Semester... Semester... Semester... Snart!

 

Med detta avlägsnar jag mig.

 

Puss och Kram!

 

/Honung - Om sommaren.

 

Sommarlov

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0