Att Andas

 Sitter i min lya och ser mig omkring. Ännu så är en del saker kvar i kartonger. Garderoben jag blev lovad har inte anlänt. Elementet i mitt kök är iskallt och där inne fryser jag häcken av mig. Jag sitter i sängen ock skriver och den rör sig... Glider ut från väggen, så att jag med jämna mellanrum får resa på mig och skjuta in den. Jag har ingen gardinstång, inga krukväxter, ingen TV... Och jag älskar varenda minut.
 
Här andas jag. Här är jag mig själv. Här har jag mina grejor som gör mitt hem till mitt.

Tittade på en soffa efter jobbet idag. Jag hittade den på Blocket igår kväll och ringde direkt. Den är precis lagom storlek, jätteskön och hur billig som helst. En vit skinnsoffa kanske inte stod överst på min önskelista, men den var gullig och den var skön. Och viktigast av allt: Det finns inte en chans i världen att jag somnar på den framför min framtida TV. Den är för liten för det. Egentligen ville jag ha en liten bäddsoffa för framtida brudbesök. En del bor så himla långt bort så övernattning är önskvärt... Men sånt löser sig väl med tiden. I hope.

I helgen ska jag göra mitt hem till ännu mera hem. Måste få bort kartonger. (Hade varit bra om garderoben hade kommit idag, för jag har kläder...). Det ska bli mysigt och jag kanske kan få bort saker så att jag kan dammsuga. Jag längtar efter att få dammsuga mitt eget hem. Inte ett rum. Inte någon annans hem. Mitt. Har blivit ego med tiden, jag vet. Men vem ska annars tänka på mig om inte jag gör det?

Sen, när jag boat in mig, ska jag ha roligt. Jag tänker inte sitta ensam hemma någon mer fredagskväll med en hel ledig helg framför mig om jag inte själv väljer det. Idag hade det varit trevligt med någon att umgås med faktiskt. Ja, jo... Jag ska återuppta mitt roliga liv som jag hade innan boyfriendinträde skedde. Jag är singel. Jag bor mitt i stan. Jag är frisk och kry. Nu jävlar!!! Jag andas hemma. Snat ska jag ut och andas!

Nu. Damma av böcker och in med dem i bokhyllan. Himla fint.

Puss&Kram!

/Honung - I det nya livet



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0