En kvinnas handväska.

Igår då jag satt på en buss på väg till mitt stackars jobb där jag skulle arbeta i mitt anletes svett hela långa dagen, råkade jag trampa på ett nytuggat tuggummi som någon så omtänksamt lagt på golvet på nämnda buss. Detta orsakade att jag under mycket möda och stort besvär gick av bussen medan jag svor långa haranger på finska i mitt huvud. När jag väl klivit av öppnade jag min väska och trollade fram en nagelfil och en bit papper och tog bort tuggummit innan jag kunde, på mitt sedvanliga sätt, studsa vidare gatan fram. Rena McGyver-tricket om ni frågar mig - vilket någon sällan gör.

Så vad hittar man då i min väska? Well... Och nedan följer årets tråkigaste lista.

Noskapin och bisolvon. Har jag hosta eller har jag hosta? Jag äter dessa piller och har fortfarande hosta.

Tänstickor.

Nycklar till jobbet.

Två nagelfilar.

Kajalpenna.

Tändare.

Liten fickspegel.

Bussbiljett.

Skräp.

Nycklar till Poetens hem. Och ytterligare en gammal bussbiljett.

En nagelfil.

En tia.

En hårsnodd och ytterligare skräp.

En femma.

Läppstift a.k.a. handgranaten.

Två ögonskuggskombinationer, varav sex st i varje.

Ytterligare ett läppstift.

Ett cigarettpaket med hälften av innehållet kvar.

Ett nagellack.

En läppenna.

En nagelsax och ytterligare en hårsnodd.

En halväten center sedan Kristi födelse och en möjlig orsak till Kristi död, Böldpest och Influensa där grisar eventuellt är inblandade.

Kajalpennvässare.

Skräp.

Åtta och femtio.

Maybelline mascara.

Två lönespec.

Rougeborste.

Handkräm.

Ytterligare en lönespec.

Bokningsbekräftelse till finlandskryssning kryssad i början på Augusti.

En engångsrakhyvel.

Skräp.

En plånbok innehållandes kvitton från -07 fram till nu.

Tandstickor.

Pass.

SJ tågbiljetter från 11 Juli.

Näsduk.

Ett urinprovsrör. Oanvänt.

Penna.

Tillbehör till mobilhörlurar. Och en hårsnodd.

Tamponger.

Hårspray.

Engångsrakhyvel.

Nycklar till mitt hem.

Hemköpskvitto från 16 Juli.

Skaft till rougeborste. Utan borste.

Engångsrakhyvel.

Sladd som man kopplar mobilen till datorn med.

Mera ögonskugga.

En penna.

Hårsnodd.

Levaxin och mera skräp.

Använd näsduk.

Zippåse. Liten och gammal.

Rouge.

En till engångshyvel.

Rabattkupong till Hemköp. Utgången.

Tre kvitton.

Tunnelbanebiljett.

Tågbiljett.

Näsduk.

Trosskydd.

Bussbiljett och näsduk.

Hårsnodd.

Lock till en minimal lergryta. (?)

Gubbe från ett Kinderägg.

En krona.

Det var nog allt. Är jag McGyver eller är jag?

Att jag har så mycket skräp i min väska beror på att jag som barn traskade omkring i skogen i hopp om att få se Mulle. Genom detta lärde jag mig också saker. Som att aldrig, aldrig kasta skräp i naturen. Så finns ingen papperskorg i sikte, så åker allt skräp ner i väska, fickor och andra ställen som inte är naturen.

Nytt från Familjehörnan: Gizmo är numera proffs på att doppa huvudet i vatten och att göra en kaffekokare som låter som ett mindre flyganfall och att göra "Torpeden" i badkaret. Han lyssnar på sin ömme fader som läser Mio min Mio innan han somnar. Igår bakade vi äppelpaj allihopa och hälften av den åkte i golvet. (Poeten och jag lyckades parera... Jag med ett knä och Poeten med en hand.) Gizmo blev först förskräckt, men det ordnade sig då vi bara var tvungna att garva åt hela situationen. Nåja, det blev en äppelpaj i alla fall. God blev den.

Jag ska nu gå iväg och ha en dejt med John Blund. Fär se hur det går med den saken. Om jag inte hade druckit kaffe ikväll, så hade jag aldrig kommit mig för att rensa ur min väska. Vet ännu inte om jag kan somna inom en överskådlig framtid. Dem som lever får se.

Puss & Kram!!!

/Honung

Groovy babe!

Ben Harper - Put it on me:


Kommentarer
Postat av: Stinsen

Så grymt bra i detta svininfluensa tider gummz......va var de för smak på tuggummit montro xD

2009-09-04 @ 00:47:08
URL: http://stinsenbrinner.blogg.se/
Postat av: M från nu

Men vännen hur får du med dig en väska som rymmer allt detta. Ska vi slänga lite saker?!!!!? ;-) Jag hjälper till..... Fast då kan man riskera att få gå barfota.....

2009-09-04 @ 10:18:30
Postat av: Hannah

Hur många rakhyvlar hade du i väskän?? Eller lider du kanske av lite alzheimer och glömde att du redan skrivit det?



Den där CENTERN! Du, spar den till mig, snälla!



Kram!

2009-09-04 @ 10:20:07
Postat av: Honung

Baby M från nu: Det är Snobbenväskan jag fick av dig...

2009-09-04 @ 10:20:28
URL: http://honungsbullen.blogg.se/
Postat av: Honung

Hannah: 4 st.

2009-09-04 @ 10:21:53
URL: http://honungsbullen.blogg.se/
Postat av: Mattias

Ha ha, ja jag brukar fundera när jag ser morsans handväska och innehållet hur i hela friden ni orkar ha så där mycket saker med er!!



Ha en trevlig helg!!!

2009-09-04 @ 15:01:11
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Nettan

Dags att rensa väskan ser jag :-) KRAM

2009-09-04 @ 20:23:00
Postat av: Maria Salierno

Du den där väsk-innehålls-listan var en fröjd att läsa, tror jag kommer återkomma och läsa den i framtiden när jag är på dåligt humör : ) Skaft till rougeborste, utan borste... lock till minimal lergryta....Jag hatar också att slänga skräp på marken, och mina fickor är fulla av små pappersbitar med ett gammalt inrullat tuggummi. Every bag tells a story you know!

2009-09-14 @ 09:33:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0