Att Brinna

Alltså, såhär är det: Den som har beställt all denna snö vill jag ha namn och adress till. Och sen ska jag åka till vedebörande och hämnas! Den onda människan ska få snö innanför kläderna. Smaka lite på sin egen medicin... Det är inte mer än rätt. Det är ett jävla väder. Oväder är ordet.

Tänk att väder är nästan det enda man kan klaga på hur mycket man vill, utan att behöva göra något åt det. Det kanske är därför det stöts och blöts så mycket. I varenda konversation så talas det om vädret. Artister skriver låtar om det. Det skrivs böcker om det. Regn och solsken, snö, oväder och väder. Det har skrivits låtar om vädertjejer... Eller det har gjorts en översättning på Y.M.C.A. i alla fall... Ååååsa Bodeeeen!!! *trallar*

Efter kryssningen var jag, milt sagt, lite beige. Trött som en gnu. (Är gnuer trötta?) Och i morgon kommer jag att vara ännu tröttare, för att jag nu har sovit när jag varit trött och ätit när jag varit hungrig och kanske vänt på dygnet en aning. Jomenvisst. Men det gör ingenting. Kaffe is the shit. Kaffe är religion. Kaffe är självaste Gud. Och om du är religiös och tror på bibeln så behöver du inte ta illa upp nu. Var och en blir salig på sin tro. Och jag blir salig av Kaffe.

Läste en underbar kvinnas blogg idag. Hon berättade om sitt blöta hjärta - att samariten i henne vaknar varenda gång hon hör talas om utsatta barn eller kvinnor. Överhuvudtaget människor som blivit orättvist behandlade. Alltså utasatta för våld och övergrepp. Jag är bannemej likadan. Jag vill hjälpa alla. Rädda alla. Jag vill göra något. Och jag tänker söka på nätet efter vad jag kan göra nu. Om jag kan vara till hjälp någonstans, så är det något jag vill ägna mig åt. Ni kan läsa själva här.

Så, nu ska jag googla. Och leta efter något att brinna för.

Puss & Kram på er.

Under tiden, en låt jag blir glaaaaaaaaaad av!

/Honung - i Tillvaron


Kommentarer
Postat av: Malin B

Jag tillhör ju också släktet Barmhärtige Samariter men med ålderns rätt så har jag insett att det räcker med att lägga krutet där det faktiskt går att göra en insats och inte tro att jag måste lösa alla världsproblem.

Förr i tiden ville jag dessutom lösa problemen innan de hade hänt, så att de inte hände. På den fronten har jag också lugnat upp mig. Behagligt.

2009-03-11 @ 07:44:33
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Petra

Tack för länkningen :) och jag kan berätta att jag igår lassade bilen full av leksaker, barnkläder, vanliga kläder, påslakan och inredningsprylar och åkte till kvinnohuset och lämnade.

2009-03-11 @ 09:21:33
URL: http://mommyslittlemonster.blogg.se/
Postat av: anna

jag delar verkligen din kärlek för kaffe! oh tänk vilken abstinens folk skulle få om det bara försvann! folk skulle kräla på gatorna efter koffein!

2009-03-11 @ 19:19:04
URL: http://rocknrolltardodpamig.blogg.se/
Postat av: Tesstamente

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt.. jag var trött när jag beställde snön och såg inte att jag tryckte in en nolla för mycket i mängd snö:-/

Men jag står mitt kast och håller ut byxlinningen.. varsågod- häll:-)



Du är verkligen söt som honung- blir sååå glad över länkningen och vill krama dig HÅRT!



2009-03-11 @ 21:33:48
URL: http://tesstamente.blogg.se/
Postat av: Linda Andersson

Kaffe är fina grejer... jag tror inte på någon gud, så vitt jag vet, men kaffe, det funkar, det är på riktigt!

2009-03-12 @ 10:17:45
URL: http://chagak.blogg.se/
Postat av: Mattias

Den som har fixat det här snöåterfallet vill jag köra över med snöslunga, grrr! Vill ha bar och fin väg när jag ska köra ner till Globen nästa helg för att se Uffe som jag även ska på ikväll!!!



Hoppas du återhämtat dig sen kryssen och får en bra helg!!

2009-03-13 @ 11:18:28
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Petra

Åh söt! Det värmde. Kramar

2009-03-14 @ 03:44:14
URL: http://mommyslittlemonster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0