The Cruise!!

Tjohoo!

Nu är kryssningen över och på söndagen kom jag hem och såg ut som någon som dött och återuppstått i ny försämrad version. Men roligt hade jag.

Det var så roligt att se alla vars liv man följt och en del vars liv man inte följt men nu tänker börja följa. Alla fattar?

Jag har upptäckt blåmärken på ställen där jag aldrig tidigare haft blåmärken (efter att en väldig stor snubbe i tredje ring ramlat rakt på mig i en hyttkorridor. Jag är inte stor. Han var mycket större). Jag har en bula i huvudet. Och jag har varit trött sedan klockan 6 i söndags morse.

Det var som det brukar vara på kryssningar. Man åt och drack. Och sen drack man lite till. Och sen letade man efter folk som försvunnit. Att hålla ihop 16 berusade personer på en båt är en mission impossible. I'm telling you!

På söndagen vaknade jag upp efter två timmars sömn och begav mig till frukostbuffén, övertygad om att frukosten ingick i biljettpriset. Så jag åt. Bacon, ägg och prinskorvar. Två glas juice och två koppar kaffe och två smörgåsar och lite frukt. Jag var ensam - mina glada kamrater låg i diverse hytter och sov som barn. När jag ätit klart hittade jag några av de (mindre) glada kamraterna på vägen ut. Mätt och belåten satt jag och lyssnade på hur de hade betalat 110 buckareller för frukost och knappt fick i sig en halv macka. Jag hade ätit samma mängd som tre vuxna karlar och betalade inte en spänn. Jag börjar likna min bror. Han brukar äta gratis och gratis är som alla vet alltid godast.

Well, jag vill tacka alla för en jätterolig helg. Ni gjorde min helg mycket roligare än den annars skulle varit. *gör vågen*

Nu har jag AC/DC i lurarna och tänker med detta lägga mig igen. Skulle ta en tupplur efter jobbet och sov i sju timmar. Vad kan jag säga? Jag är inte 18 längre och det känns i kroppen.

På söndagen hade jag några ångetsfyllda ögonblick när jag trodde at jag supit bort min kamera. Jag hittade den i en hytt (där jag egentligen visste att den var) där jag befunnit mig på natten. Och där låg min kamera, mina stövlar och min ena strumpa. Fråga inte - för jag vet inte. Där låg också några av mina snyggaste kamrater och utstötte gutturala läten.

Mer tänker jag inte berätta om detta. Om man inte varit på kryssning, så kan man inte förstå. Man måste åka finlandsbåt för att begripa. And that's all I have to say about that!

Puss & kram!

/Honung in the Tillvaro





Dagens självklara hit:

 

Kommentarer
Postat av: S@tu

Looking good baby ;-)



Riktigt trist att jag missade denna tillställning... ni verkar ha haft riktigt jäkla roligt (såg bilderna på FB)! Jaja, det kommer väl fler tillfällen!?!



Kramkram

2009-03-10 @ 08:08:42
URL: http://mammasatu.blogg.se/
Postat av: Malin B

Nä, jag har inte åkt kryssning så jag förstår inte men huvudsaken är att du hade kul! =)

2009-03-10 @ 08:08:53
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: J

Så jäla bra beskrivet, tack själv! =)

2009-03-10 @ 08:38:38
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: Kotteby

"Jag hittade den i en hytt (där jag egentligen visste att den var) där jag befunnit mig på natten."



Hahahaha.....

Kroppen var där, liksom.

2009-03-10 @ 09:47:18
URL: http://www.kotteby.se
Postat av: Hannah

Låter som ni hade en kanonresa! Vilken tur att du hittade din strumpa... och kamera... och stövlar... Men det var bara kameran du trodde du supit bort?!?!



2009-03-10 @ 21:37:54
Postat av: Petra

Det bästa var nästan när du, med puppyeyes, tittar på mig och bara:

"Har ni sett min strumpa?"

Eh? Nej, kännetecken?

Haha :)

2009-03-11 @ 07:52:21
URL: http://mommyslittlemonster.blogg.se/
Postat av: Mattias

Låter kanon det där! :) även om vi inte får läsa vad som hänt :)

2009-03-11 @ 09:58:38
URL: http://jack71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0