Jag känner mig...

...lite deppig. Men ändå glad att jag lever. Glad att det är vår. Glad att jag snart kan ha lite mindre kläder och inte frysa. Glad för en fika jag tog ikväll.

Vet inte vad det är som gör att jag ibland känner mig lite... blue. Om jag visste exakt varför skulle jag försöka göra någonting åt det. Och om jag inte kan göra något åt det, så är det bara att värka ut det.

Jag vill ha närhet. Jag vill ha värme. Jag vill ha tvåsamhet. Det är så jävla tråkigt att vara ensam att jag kan dö. Men jag vill inte heller ha någon bara för att ha någon. Jag vet dock att jag inte är skapad för singelliv. Jag har varit där. Och jag ville inte dit igen. Och nu är jag där. Igen. Det liknar skit.

Men jag försöker leva mitt liv och jag försöker må bra i det. Jag träffar folk. Jag gör roliga saker. Jag jobbar. Jag skriver. Jag letar efter något meningsfullt att syssla med på min fritid, för jag är så trött på ytlighet. Jag sysslar med yta hela dagarna - jag behöver mer för att må bra i själen.

Jag skaffar mig saker att se fram emot. Men jag vågar inte drömma några framtidsdrömmar. Jag lever dag för dag. Ibland timme för timme.

Någon frågade mig om jag saknar honom.

Inte varje timme. Inte varje minut. Inte ens varje dag.

Men ja, det gör jag.

 /Honung - i Tillvaron


 

Kommentarer
Postat av: Daniel

Jag ger dej en uppiggande kraaam!

2009-03-19 @ 08:17:20
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: J

Men visst är det bättre att sakna när det är vår än när det är midvinter.. trots allt menar jag.

2009-03-19 @ 08:22:14
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: Malin B

Rätt vad det är så dyker han upp! Bara så där, hux flux där du minst anar.

I kön i glasskiosken, i mjölkdisken i mataffären...

2009-03-19 @ 13:30:36
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Maria

Deppa (Åtminstone ibland) bör man, annars dör man, eller hur det nu var det där ordspråket...?

En stor kram på dig min vän, och hoppas att det känns lättare snart! Ups and downs blir det.



Snart sitter vi på en uteservering i solglasögon och dricker vitt vin. Vår och sommar är lite "Hopp om livet igen"- känsla, visst är det så? Blek och risig är man i och för sig, men hopp om livet ändå =)

Sköt om dig, darling!!!

2009-03-19 @ 22:12:12
URL: http://babydarling.blogg.se/
Postat av: Case

Been there done that. Jag har heller aldrig sett mig som en singelperson, men har varit ofrivillig(?) singel i tre år nu. Bara att försöka gilla läget. Hur tråkigt det än låter. Finns massa annat att vara glad åt - trots att det kanske inte alltid känns så. Hang in there!

2009-03-23 @ 07:00:49
URL: http://case.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0