Den Libanesiske Smålänningen

Honung har blivit med Boyfriend med all önskvärd tydlighet. Poeten kallas han för att han är poet. Inte någon rödvinspimplande fattiglapp i nån dragig vindskupa i Gamla Stan, men poetisk på mycket hög hobbynivå. Visst pimplas det en del rödvin, men inte mer än andra vanliga människor. Som jag t.ex. pimplar gärna rödvin i tid och otid och gärna alla tider. Därmed inte sagt att jag dricker rödvin hela dagarna, nej.

Well, anyway - jag och Poeten befinner oss i detta nu på semester. Vi är i det som vi tänkte skulle vara Västervik, men inte blev det för att det inte fanns någonstans att bo där och därmed begav vi oss till Jönköping i stället. Där är jag nu och det är übermysigt.

Idag begav vi oss ut på stan. Vi skulle ha en BH till mig eftersom jag glömt alla hemma. Det blev inte någon BH. Det blev en kavaj till Poeten. Sen fick jag den briljanta idën att jag skulle klippa mig. Jajjamensan! Och alla som känner mig vet att när jag fått något i skallen så ska det ske på en gång och helst igår.

Sagt och gjort. Och här sitter jag nu och är snygg som en... Som en... Som en Babe, typ. Om man bortser från min söta väninna som klippte mig förra sommaren så är Den Libanesiske Smålänningen som klippte mig idag den bästa frisör jag haft - ever! Vet ni vad det betyder? Vet ni vilken katastrof detta kommer att innebära för min fritid och min plånbok? Jag kommer att ha mycket lite fritid och en mycket tunn plånbok eftersom jag hädanefter måste åka till Jönköping och klippa mig. Men det kanske räcker med Bålsta. Vore himla bra. Ja.

Anledningen till min brist på skrivarambition är att jag varit upptagen. Jag har ju Sims3 i datorn för bövelen! Det är så himla kul! Jag har så roligt att det är rent otroligt. Och eftersom jag både vill spela och umgås med en sexåring ganska frekvent dessutom, så finns det inte mycket tid. Eller ork. Eller tid.  Eller ork. Nyhetens behag med Sims3 försvinner förmodligen så småningom. Sexåringen försvinner inte (får man hoppas), så vi får väl se hur det blir med mitt skrivande framöver. Men å andra sidan har jag ju upplevt faser i mitt skrivande i alla år. Honung som sambo och glaaaaaaaaad, Honung som ena halvan i ett distansförhållande, Honung som singel och nu då? Honung lever familjeliv? Den som lever får se... Men det är roligt. Japp.

Semester. Smaka på ordet.... Åååååh... Jag har bara en vecka nu, men får avnjuta tre till i Augusti. Det är underbart! Och jag är glad. Ja, det är jag.

Nu går jag iväg. Vandrar vidare på mitt livs krokiga väg. Ni får fötmodligen höra (läsa) om det.

Förresten så dog min mobil på midsommarafton och alla nummer var sparade i telefonminnet och är borta. Så ni som ännu inte gjort det, skicka jättegärna ett sms med avsändare så att jag kan spara era nummer i min nya mobil. Ok? Ok, då var det avklarat.

Puss&Kram på er.

/Honung

Den Libanesiske Smålänningen Ibrahim is the shit - I'm telling you!

En sommarlåt:


Kommentarer
Postat av: Poeten

Snygg som en Babe? Årets underdrift. Snygg som en ängel som insett att dygd är öveskattat och äntligen börjat leva rullan!

2009-07-01 @ 02:18:06
Postat av: Malin B

Vad härligt med en glad Honungssommar med Poetiskt familjeliv.

Jag läser gärna mera!!!

2009-07-01 @ 07:47:20
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0