"Vad ska du blogga om?"

"Vad ska du blogga om?" frågar Poeten. Och jag svarar att jag inte har en aning. Jag har sällan någon aning om vad det ska handla om när jag sätter mig här. Det blir som det blir...

Jag somnade på soffan när lillgrabben badade. Biiig mistake. Nu sitter jag här igen, pigg som en lärka och har absolut ingen lust att sova fast jag måste. Tur att jag börjar 11 hela veckan.  Sen, gott folk har Honung semester. I tre veckor. TRE veckor. Åh, ljuva liv.

 Jag vet inte vad jag ska kalla pojken för här i Bloggen. Poeten föreslog Gremlin - men så hemskt är det inte. Poeten har en lite märklig humor ibland... ;) För det mesta är pojken en Gizmo. Så, ja - Gizmo får det bli.

För er som inte känner till filmen Gremlins - eller gulliga Gizmo kommer här ett filmklipp:



Det finns faktiskt de som inte känner till Gremlins, eller vet vem Frank Andersson är. Jag har diskuterat detta en gång med två 20-åriga florister på Upptåget. De hade inte en aning om vare sig Gremlins eller Frank Andersson. Detta fick jag veta efter att jag berättat en dröm jag hade för dem. Drömmen var att jag fick barn med Frank Andersson och att barnet såg ut som Gizmo. Jag kan meddela att Frank Andersson förekommer rätt ofta i mina drömmar när jag minns dem. Jag tänker aldrig på honom, jag har aldrig någonson haft någon som helst crush och undrar nu varför han ständigt dyker upp när jag sover. Och jag är alltid gift med honom i drömmarna. Pretty traumatiskt faktiskt.

Jag försöker fixa en fest som ingen kan komma på. Så jag har flyttat fram datumet och hoppas att folk inte rantar runt på bröllop och håller på med att åka till Rättvik och sånt just den helgen. Har skickat inbjudningar på Nylleboken. Baby Darling - jag hör av mig om detaljer till dig. (Kan du inte skaffa facebook som alla andra normala människor?)

Har gjort massa vetenskapliga test på fb nu igen. Jag fick fram The Themesong of My Life och den är jag. Absolutely. Lägger ut den i slutet så får ni säga om det är jag eller inte. Det känns som det skulle kunna vara jag just nu. Ja.

Poeten spelar Sims2 och sitter här och muttrar. Man gör det när man spelar Sims. Man pratar med dem. Och omgivningen blir osäker på vem man pratar med. När man säger "Nej, gå inte dit!" eller "Varför håller du på sådär för?" eller "Fattar du inte att du luiktar illa, gå och ta ett bad!" eller "Gå inte och lägg dig för du är hungrig!" eller "Ok, du får dansa lite". Och nu sa Poeten precis "Men gå på toa!!! Använd den då! Tack..." *skrattar*

Well, nu ska jag gå och göra något annat. Jag brukar läsa en och annan bok eller umgås lite med folk och så. Just nu har jag två böcker under pågående läsning. Eller egentligen tre. Det brukar bli så. Måste läsa ut dem, så att jag kan börja med en ny. Poeten insisterar på att jag bör läsa litteratur på engelska... Jag är i allmänhet för lat för det, men jag ska försöka. Inte för att han säger det, utan för att jag inser att det är bra för mig. Japp. Förkovring is the shit.

Så, jag lämnar er nu med mitt livs temalåt.

Puss & Kram!

/Honung




Kommentarer
Postat av: Malin B

Jag skulle aldrig tänka tanken på att läsa en bok på engelska. Undrar varför jag aldrig får tanken på att förkovra mig?

Tänker mera på att ta bort revorna på jordgubbslandet, om tvätten är torr och sådant. Är alldeles för präktig.

Gremlins har jag noll koll på men skulle iallafall känna igen Frank Andersson. Man får vara glad åt det lilla.

2009-07-20 @ 23:27:31
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Lotta från förr...

Darling sötisen...!

Du måste tro att jag gått under jorden, men så illa är det inte ( och jag går hellre på gröna sommarängar än under jorden om jag själv får välja =)

Mycket far och fläng blir det, även till Rättvik haha!

Om några timmar bär det av till Gotland där jag hoppas att solen lyser med sin närvaro ☼

Ringer dig från båten eller ön iaf och gläds så länge med dig och den lycka du känner i ditt liv nu!

Du är värd allt detta! PUSSSSSSSSS ♥♥♥

2009-07-23 @ 00:49:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0