Små små tomtebloss

Jag har tyckt synd om mig själv i mindre än en vecka och det är länge nog. Nu har jag sökt hjälp. Kan jag inte ta mig ur detta själv så finns det hjälp att få. Jag bor fortfarande hos en kompis, för det är ångestladdat för mig att åka till Världens ände där mina möbler bor. Bedrövligt att det ska behöva vara så...

Men jag ska lösa detta. Jag ska och jag måste. Och då är det så. Det känns som jag klättrar uppåt. Men det händer att jag ramlar ner igen... Flera gånger om dagen. Och sen börjar jag om igen. Ibland kan det löna sig att vara envis som en åsna.

Min dröm har jag nu lagt på hyllan. Har inte tryckt på delete riktigt än. Men jag ska samla fler drömmar och sen ska jag rada upp dem bredvid varandra och granska dem en efter en. Och lägga mitt livspussel. Skriva mitt liv. Och börja om från början.

Måste bara få hjälp ur det här tillståndet och samla den lilla kraft jag har till att jobba, äta, sova... I alla fall till att börja med. Jag ska till doktorn i morgon. Och förhoppningsvis få hjälp. Det är för helvete akut.

Bara jag får snacka, så ska jag nog klara av att samla ihop skärvorna av mitt forna jag. Och jag tänker limma ihop dem och komma ut som en bättre människa. En som är värd att älska. En som älskar sig själv. En som är stark och modig och tuff, men mjuk. Jomenvisst.

Ett lycka till skulle för övrigt sitta riktigt fint nu. *ute med håven*

Well, små tomtebloss av andra tankar har också kommit till mig denna veckan. Man hinner tänka rätt många tankar när man egentligen bara sitter rätt upp och ner och samlar all sin kraft till att t.ex. ringa ett litet telefonsamtal. Och sen är man helt slut. Men små tomtebloss i tillvaron har det funnits.

Vad som har varit roligt den här forna veckan:

Att kolla i gamla skolkataloger hos Loitta från förr. Jag kom plötsligt ihåg delar av mina tonår. Och folk kom jag också ihåg. Jösses...

Att lägga pussel och spela Wii med en fyraåring har också varit underbart.

Veckans reflektion:

Facebook ger mig tvångstankar. Speciellt Li'l Green Patch. Jag känner att jag MÅSTE arrangera blommorna jag får så att de står på rad. Alltså likadana i samma rad.

Veckans Bästa:

Jag visste inte att jag hade så många vänner. Så många som velat stötta och hjälpa mig. Och jag vill tacka alla så himla mycket. Jag vet inte hur... Men min dörr står alltid öppen för den som behöver. Ring inte, skriv inte - bara kom! Det går jättebra att ringa eller skriva också naturligtvis... Jag visste bara inte att ni var så många - Det har varit fullständigt Amazing. Och ni som öppnat ert hem för mig - oavsett om jag varit där eller inte vill jag tacka speciellt. Men alla har varit guld värda mitt i alla tårar.

Om det finns ett ljus ovanför hålet så kommer jag att se det. En dag.

Ni är bäst och en sak till: Tänk inga onda tankar om Skalman. Han är fortfarande Skalman. Lite vilsen i tillvaron kanske, som alla andra är ibland. Men han är fortfarande Skalman. Och det finns inget ont i honom. Om det hade gjort det så hade det inte gjort så ont i mig.

Ok?

Well, over and out.

/Honung


Kommentarer
Postat av: Lina

Lycka till gumman från oss i Lkpg

2009-01-16 @ 03:18:17
Postat av: Malin B

Jag undrar jag om du förstår så klok du är!!!

Lycka till säger jag förstås med en stor kram.

Himla bra att "ta tag i livet" rent bokstavligt och att dessutom inte tänka onda tankar om Skalman.

Såklart Skalman är Skalman, det har han ju alltid varit.



Jag fick "mantra" en massa där i går kväll när jag skulle lägga mig och febern visade för mycket.

"Jag är frisk när jag vaknar, jag är frisk när jag vaknar!"

Herr Bayard tittade lite konstigt på mig i morse:

SKA du jobba i dag?

-Men jag är ju frisk!!!

2009-01-16 @ 09:28:44
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Åsa

Vad glad jag blir av att läsa att du trots allt mår "lite" bättre. Det är jättebra att du sökt hjälp tycker jag, vissa saker kan vara svåra att ta sig igenom på egen hand. Lycka till med allt Gumman!



Btw: Jag har aldrig tänkt en ond tanke om Skalman.

2009-01-16 @ 10:04:33
Postat av: J

Lycka till, du är motherfucker to the max!

2009-01-16 @ 11:08:43
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag känner inte dig men halkade in på din blogg via en annan... Kan känna din smärta och hoppas att det snart blir ljusare.

Stora varma kramar från en annan själ som förstår precis vad du går igenom (även om jag har lyckan att ha kommit ut hel på andra sidan)/A

2009-01-16 @ 13:02:34
URL: http://earthkeepsonmoving.blogspot.com
Postat av: En Anna

Råkade hamna här via en annan blogg (som det brukar vara) Ville bara skicka en massa styrketankar till dig och ett stort lycka till! Det här kommer du fixa, du verkar redan på rätt väg.. Ta hand om dig!

2009-01-16 @ 14:08:29
URL: http://shrine.blogg.se/
Postat av: Mattias

Det är bra att du tar hjälp och så småningom kommer det ju att bli bättre vilket du förstås också förstår men ändå har svårt att ta in just nu säkerligen. Lider med dig och håller tummarna för att du får en såpass bra helg som du kan ha i den här tunga stunden.



Max hälsar igen med en varm kram ;) Lyssna lite på Gå ut och var glad med Uffe också, fast det kan vara lite för tidigt jag vet.

2009-01-16 @ 14:33:18
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: fröken gud:

lycka till!!!

2009-01-16 @ 14:46:02
URL: http://shootmeagainiaintdeadyet.blogg.se/
Postat av: Mli

En massa lycka till!



Oh ja, författargener i mängder ;) Kul att han tycker om att skriva iallafall. Förhoppningsvis blir kanske historierna lite mer "rosenskimrande" så småningom.

2009-01-16 @ 16:14:27
URL: http://lenaemeliemarie.blogg.se/
Postat av: Lotta från förr...

4-åringar, 8-åringar och 36-åringar saknar dig i vårt hus! Det var mysigt att ha en Maria på en stol i köket och det var mysigt att ha en Maria att dricka vin med i soffan på kvällarna, för att inte prata om hur trevligt det var att få sällskap i iskylan ute när man blossade loss ;-)

Anledningen till din närvaro var inte mysig dock men nu i din frånvaro så märker jag att det finns massa med honungpower kvar i dig!

Det gör ont! Det tar tid! Man gråter!

Men man överlever också! Och det är den viktiga biten... så lycka till säger även jag, och som vi säger i TeNNsta ; mi casa es su casa <3



Puss

2009-01-18 @ 00:31:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0