Glaaaaaaaaaaaad!

Aldrig har det varit så roligt att betala hyra som just idag! Jag ler när mina surt förvärvade buckareller bara flyyyyger iväg! Men... Nu behöver jag flytthjälp. Igen. Kablade ut flytthjälpsefterlysning på Nylleboken och har redan fått ett erbjudande. Och ytterligare en håller jag på att förhandla med. :) Jag ser fram emot att flytta in i min lya så mycket att det knappt är sant! Min egen, jättemysiga lya med kakelugn!! Som fungerar. Vilken otrolig tur jag har! Men, om jag får säga det själv, så var det bannemej på tiden! Alltså, jag tycker nog att det var min tur att få lite flyt i tillvaron. Äntligen.

Jag var och fixade naglarna igår. För första gången i mitt arma liv har jag långa naglar! Ååååh, jag har hållt på och försökt i åratal. Så nu gav jag fan i att försöka. Och gick till någon som kan fixa utan att jag behöver svära. Jävlar i min låda vad snygga de blev. Vad glad man kan bli för så lite. De säger att skönhet kommer inifrån... Inifrån burkar och tuber. Det säger jag.

I julklapp fick jag ett presentkort på ett Parfymeri här i stan, så idag ska jag handla lite där. Nagellack. *glaaaaaaaaaaaad*

Jag fick otroligt fina julklappar måste jag säga, så antagligen har jag gjort något rätt sen förra julen. (Förra julen var också helt otrolig... Med minmal julgran och allt.) Jag kan inte säga vilken som var bäst, för alla var fina. Tre presentkort. En klocka och en 55-minuters massage inklusive Relax - bra för mig som har ont överallt och speciellt i axlar, nacke och rygg - och trisslotter och ja... Gud vet allt. :) Så himla glad blev jag. Min stackars bror sa att vi inte skulle byta julklappar... Men köpte ändå! Jäklar. Jag köpte ingen till honom.. För att han hade sagt att vi inte skulle. Jag är van vid att han brukar säga det han menar och mena det han säger. Men - och detta är ett stort men - det behöver inte vara jul för att jag ska ha lust att köpa en present till honom, så när han minst anar det, så hittar jag något som passar perfekt. Det blir nog bra.

Idag ska jag pälsa på mig en del kläder och bege mig ut på stan. Ett nagelkit, lite solning och lite ögonbrynsfix. Ja. If mama ain't happy, ain't nobody happy - and that's the way it goes. Ytlighet är numera min melodi. Inte. Men jag behöver ta hand om mig själv och jag kan likaväl börja med det yttre, medan jag läser böcker om positivt tänkande och kbt, eller hur?

Well, jag måste gå. Sen när jag frusit häcken av mig nere på stan, så ska jag hem och tina upp för att sen börja rensa ur mina hastigt packade kartonger som står överallt i Poetens lägenhet. Jag var tvungen att flytta ut ur mitt rum den till den 1:a Januari och varför är en lång historia. Nu ska jag rensa och kasta.

Vi hörs darlingar!

Gott nytt år!!! För min del kan det bara bli bättre. :)

Puss&Kram!

/Honung.

Apropå kakelugn... Och snö... Och kyla...

"The fire is so delightful - let it snow"

I give you Dean Martin and Bambi.



Kommentarer
Postat av: M från nu

Du är underbar! Du förtjänar verkligen att ta hand om dig lite. Nu blir du ÄNNU vackrare! När det gäller slängande och rensande så vet jag att kan. Om inte annat så får du låtsas att jag står bredvid med mycket kritiska ögon. ;-)



PS: Kakelugnar är mycket bra att ha!!!

2009-12-30 @ 12:38:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0