Morgon

Igår kväll somnade jag vi halv nio. Med följden att jag vaknade halv sex i morse och var pigg som en lärka. Sånt händer inte i min värld. Frågan är bara hur pigg jag då kommer att vara ikväll. Antagligen aptrött, men det gör inget. Tror jag. Och i så fall så löser kaffe det mesta.

Påsk är det och allt. Varför finns det inga påskvisor? Det finns julmusik och sommarmusik och Valborgsmusik och bannemej trudelutter till alla högtider i det här landet - men inte minsta påsklåt. Men, det är klart... Om man tänker efter så dog Jesus på påsken och vaknade sen (tänk er den andedräkten!). Kanske inte läge att sjunga? En snubbe dör och kommer tillbaka som nåt sorts zombie och försvinner nästan direkt igen, precis när folk börjat vänja sig vid att döingar springer omkring och predikar. Inga trudelutter blev det i vilket fall. Varken förr eller senare.

I morgon tänkte jag måla några ägg som jag sen ska äta upp. Sen ska jag äta en eller annan köttbulle tänkte jag. Jag älskar mat! Mat är en av de saker i livet jag aldrig skulle avstå. Mycket kan man avstå ifrån om man måste, men absolut inte god mat och absolut inte kaffe. Kulinarsika upplevelser kan man aldrig få för många utav.

Jag har egentligen inte så mycket att säga, så jag får väl prata om vädret. Skit. Det var så vackert och soligt och nu fryser vi alla ihjäl igen. Men det ska bli fint i morgon och vara fint hela påsken har jag hört ryktas, så nu ber jag till den gode solguden. Mina vårhormoner har i alla fall vaknat. Detta med all önskvärd tydlighet.

Kolla in Frejas inlägg: http://gudinnorsplace.blogg.se

Nu ska jag in i en dusch nära mig.

Puss & Kram!!

/Honung - Här och nu.

Let the sunshine in.

 

Kommentarer
Postat av: Malin B

Men vi kan väl skriva en påsksång då! ;)

Julen varar ända in till påska. Det är den enda lilla mening jag kommer på där påsk omnämns i ett visa.

Jag sover mellan 23 någonting till 5:15 varje vardag. Inte så bra sovrytm... Det är alltså DÄRFÖR som jag är som jag är. ;)

Mumsa en massa mat nu, påsken är ju förknippat med en hiskeligt mycket ätanade - det är nog därför det inte sjungs så mycket vid närmare eftertanke.

"Låt maten tysta mun" har man ju hört talas om...

2009-04-09 @ 10:40:22
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0