Torrboll?

Har så jäkla ont i fötterna och förflyttar mig runt som en mycket gammal kvinna och ojar mig. Jag förstår inte vad som hänt, men antagligen får jag betala för att jag försökte vara snygg på jobbet i lördags, men det var ju för sjuttsicken i förrgår. Ska det vara såhär? *muttrar* Förresten så är jag i stort behov av nya skor. Pjuck is the shit. Och jag ska försöka lura till mig lite fotmassage när aftonen nalkas.

Kräftskivan i lördags då? Jodå, nog var det roligast! Att träffa folk vars liv man följt ett tag och att se hur snygga de är var roligast av allt. Att käka kräftor och titta på när folk dricker snaps (kan inte dricka snaps själv om jag inte vill inta en toa nära mig och tro att jag blivit magsjuk) är synnerligen trevligt. Det var jätteroligt och när Oggy nästan garvar ihjäl sig, så måste man skratta själv, för det smittar. Så skrattade gjorde jag. Mycket. På nattkröken lektes det sanning eller konsekvens. Jag valde sanning hela tiden. Jag har inga problem med sanningen. Däremot har jag stora problem med att springa tre varv runt huset naken eller att hångla upp någon vid bordet. Det var nivån på det hela. Annas polare är... Eh... Originella kan man säga. Och eftersom jag också var där så ingår jag antagligen i skaran och är inte riktigt normal själv heller.

Får jag fråga en sak? Vad tror folk egentligen om Skalman? Jag vill gärna veta, för tydligen har jag inte lyckats vara tydlig med hurdan han är här i bloggen. Har inte varit tydlig med att han är hysteriskt rolig, snällast av alla och fantastisk på alla sätt... Jag förstår inte det. Enligt killarna på denna eminenta kräftskiva har jag framställt Skalman som en torrboll. Kan det verkligen stämma? Har svårt att tro det, eftersom vi skrattar mycket här hemma och överhuvudtaget har ett roligt liv. Jag kommer att bli tvungen att publicera vår mailkorrespondens endera dagen för att visa vad jag föll för från början (hans humor) och vidareutveckla alla hans förträffliga egenskaper, som gör honom till den han är. Men Skalman måste egentligen upplevas - kan inte beskrivas med ord tydliga nog. Anna tycker att jag har framställt honom som en drömprins. Men hon är kvinna och begriper. För han är en drömprins indeed. Punkt.

Förresten ska man inte snacka om att folk är torrbollar när de inte är närvarande och kan bevisa motsatsen.

Denna vackan är det jobb frän måndag till fredag. Sen är jag ledig hela underbara helgen. Åh, ljuva liv! När man är ledig en av fyra helger, så värdesätter man helgen då man är ledig mer. Mycket mer. Verkligen. Så det ser jag fram emot. Mycket.

Förresten vill jag bara tala om att om man vill åka buss från Uppsala till Norrtälje, så behöver man köpa en biljettremsa för Stockholms Lokaltrafik, annars får man inte kliva på bussen.

Nu måste jag gå. Tänk på mig då jag jobbar och servar kunder hela dagen. Och jag har ömma fötter.

Här och nu, er egen Honung i Tillvaron /M

Dagens:

"Ain't nobody
Loves me better
Makes me happy
Makes me feel this way
Ain't nobody
Loves me better
Than you"
                                             /Chaka Khan - Har inte någon kropp

Dagens Hunk: Puddingen till busschaufför som lät mig åka gratis från Norrtälje till Svartnö i lördags.


Kommentarer
Postat av: Peter

Du verkar haft roligt på den där festen. Hoppas att du fick biljetter till Whitesnake, jag tror att åtgången var som Honung i en honungsbutik när klockan slog 09,00 i morse.



Jag fick i alla fall tre biljetter till mig och två av mina arbetskamrater.

2008-09-15 @ 10:52:49
URL: http://zerpo.blogg.se/
Postat av: Malin B

Anna har rätt! =)

En drömprins som snarkar. ;)





2008-09-15 @ 11:03:51
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Maria

Kram och kul att få träffa dig, bruden! =)



Have a nice jobbvecka!

2008-09-15 @ 23:01:53
URL: http://babydarling.blogg.se/
Postat av: Oggy

Haha får göra nåt sådant.



Gött att du hade kul på festen! Jag hade minst lika roligt jag.

2008-09-17 @ 10:21:10
URL: http://oggygroggy.blogg.se/
Postat av: Heidi

För säkerhetens skull svarar jag på din kommentar i min blogg här i din blogg (hm, blev det där rätt nu?). Jag hette fladderborre och senare eksynyt (nu). Men jag gissar att jag hette fladderborre då när jag läste dina dagböcker. När de inte var hemliga det vill säga... :)



Förövrigt verkar den där Skalman inte alls vara en torrboll. Han verkar mer vara någon form av prins. Han en prins och du en prinsessa. ;D



(Fika låter förstås trevligt, fika sitter sällan fel)

2008-09-17 @ 23:09:28
URL: http://eksynyt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0