Gästbloggare: SKALMAN

I likhet med kvinnorna i Lysistrate (Aristofanes, 411 f. kr)  så har Honung under förtäckta hot om att stryka bånkandet från listan på tänkbara paraktiviteter denna vecka,  ”bett” mig att skriva en gästblogg här i hennes förnämliga tankekammare på nätet.

 

Inte nog med att hon ”bett” mig att gästblogga här – hon har också varit generös nog att ge mig tips om vad jag INTE bör skriva om…. Med sin karaktäristiska finkänslighet antydde hon att Ni, hennes kära och trogna läsare, förmodligen inte var så intresserade av att läsa om mina tankar kring de mest elementära beståndsdelarna i en effektiv affärsplan eller varför kassaflödesanalysen är så central vid starten av en ny verksamhet.

 

”Vem är INTE intresserad av SÅNT….?”, mumlade jag tyst för mig själv när jag satte mig framför en ny, blank och oskriven sida i MS Word….

 

Det är alltså jag som är Skalman. Mannen, Myten, Legenden. The Ninja Turtle. The Ruler of my Baby’s Universe, som min Honung brukar uttrycka det.

 

Själv betraktar jag mig som en snart medelålders pudelrockare med grånande tinningar, kalhygge på hjässan och ett livs levande bevis på att Gud, om hon nu finns, uppenbarligen måste besitta en mycket stor portion humor.

 

Vad en kvinna som Honung ser hos mig har jag fortfarande inte riktigt förstått, men jag njuter som en katt i sommarsolen av hennes generösa kärlek, värme, klokhet, humor och livsbejakande nyfikenhet som hon förgyller mina dagar och nätter med. Måtte hennes hostmedicin aldrig sluta verka och väcka henne ur det rus som uppenbarligen lyckats förvandla mig till Hunk…!

 

I egenskap av man (eller sköldpadda) som helt saknar förmåga att på eget initiativ söka upp och inleda en konversation med en vacker kvinna, så är det väl på sin plats att klargöra att det naturligtvis var Honung som hittade och raggade upp mig på Nylleboken.

 

Där satt jag som okänd svensk IT-profil för att förära mina närmast sörjande med lite kultur – och vad händer…!? En bländande vacker kvinna vid namn Honung börja tok-poka mig!!!

 

Nu var det ju några dagar innan jul och jag kan ha en viss förståelse för att vi alla kan behöva en klapp eller två vid den tiden på året… och visst, en certifierad tomte är man ju också, så det kanske inte var helt oväntat att hon kontaktade just mig just då…. Föga kunde jag dock ana att denna vackra uppenbarelse inte tänkte nöja sig med ett par klappar – nej, nej…. hon hade minsann för avsikt att flytta in i tomteverkstan och göra alla mina dagar till en julaftons morgon.

 

I efterhand kan jag bara tacksamt konstatera att när Honung bestämmer sig för något, så blir det så! Så om jag nödvändigtvis måste ge mig själv en positiv egenskap, så må det möjligen vara att jag är man nog att förstå och acceptera det som kvinnor vetat om sedan Hedenhös – Women rule. Always have, always will. Period.

 

Vardagen med Honung är ett aldrig sinande surrande av välbehag som fyller en ständigt tlött sköldpaddas vardag med skratt, omtanke och kärleksfulla, småkluriga blickar vid matbordet.

 

Jag önskar åt varje man på denna jord att de som ännu inte gjort det må finna sin Honung i Tillvaron. Jag sökte väldigt länge – och hon fann mig till slut.

 

Ett knappt år efter att vi träffades lever vi nu ett högst okonventionellt liv tillsammans. Jag pendlar mellan Luxemburg och Stan som Gud Glömde med ett par veckors intervall och jag är evigt tacksam att min gamle skolkamrat Niclas Zennström uppfann Skype. Hur många relationer har inte inletts, hållits vid liv och frodats tack vare Niklas och Janus?

 

Till våren hoppas jag att min kringflackande tillvaro stabiliserats så mycket att Honung och jag kan hitta en egen liten bikupa i Luxemburg där vi kan surra vidare var dag, sida vid sida. 

 

Under mina veckor här njuter jag av varje stund tillsammans med henne och när jag inte är här njuter jag varje kväll av att läsa hennes underfundiga inlägg och era kommentarer.

 

*riiiiiiiiiiing*

 

Matklockan ringde. Måste äta. Nu.

 

Rock on.

 

Dagens Babe: Honung - alltid söt, aldrig sliskig.

 

Dagens "Kärleksförklaring" (poodle-style):

 



Kommentarer
Postat av: Mli

Helt fantastiskt inlägg! Tänk om alla män kunde uttrycka sig såhär om sin kärlek? Varm i hjärtat ska jag nu ge mig ut på en promenad i höstsolen. Ha en underbar söndag Ni två =)

2008-10-19 @ 15:12:04
URL: http://lenaemeliemarie.blogg.se/
Postat av: Anna

Oh my! Är det inte en drömprins så säg! (Som jag ju har sagt hela tiden visserligen...) Massor av kramar till er båda! //Anna - med följande textrad ringandes i huvudet: "Och skaalmaan haan äär tlööött".

2008-10-19 @ 15:56:16
URL: http://annaeleonora.blogg.se/
Postat av: Lallis

Alltså..

När man lyckas få andra stackars knasiga hjärtan att slå ett skutt för er kärlek till varandra.

Bara genom ett enda blogginlägg.

DÅ, Skalman; är man inte dålig.

Man är i detta fallet du.

Och honung kan skatta sig lycklig som har en sådan Skalman. Probably the one and only. Och att the one and only Skalman har Honung. Ja..inte honung som i honungsmacka nu. Men det förstod du säkert.

Det är ju din Quinna jag menar:)



Kram till er båda.

/Lallis

2008-10-19 @ 16:03:32
URL: http://knasigamamman.blogspot.com
Postat av: Världens Bästa Magnus =)

Väl skrivet min gode bror!!

Vilken bra idé av honung att låta dig skriva!

Må det gå er väl, alltid!



2008-10-19 @ 16:05:50
Postat av: Maria

Du är UNDERBAR! Honung är lika UNDERBAR! Vilken tur jag har.............

2008-10-19 @ 16:43:14
Postat av: Norrmalm.blogg.se

Haha skön film :D





Tävla om en tandblekningspenna i bloggen !



Trevlig kväll!

2008-10-19 @ 19:53:23
URL: http://norrmalm.blogg.se/
Postat av: Mli

Jamen usch va det har jävlats idag. Fick kämpa med kommentaren till det här inlägget i över en timme i omgångar. I-landsproblem är hemska, särskilt på söndagar ;)

2008-10-19 @ 20:16:14
URL: http://lenaemeliemarie.blogg.se/
Postat av: Peter

Härligt inlägg Skalman, jag gillar ditt sätt att svänga dig med ordet. Ett ytterst personligt sätt att uttrycka sig från en bildad man kan jag tänka mig. Jag måste säga att Honungs texter om dig lyser igenom med välbehag och värme, jag har ju träffat henne och jag önskar er båda en lyckosam fortsättning på er gemensamma vandring här i livet.

2008-10-20 @ 02:31:58
URL: http://zerpo.blogg.se/
Postat av: Malin B

Tant Malin som inte är speciellt synsk eller besitter andra häftigare kunskaper än att skriva ursnabbt på tangentbordet och sticka strumpor känner ändå genast att Honung och Skalman är lika underbart goa båda två, rakt igenom. =)

Himla kul att få ta del av din gästblogg, du beskriver Honung på samma sätt som jag "känner" henne via bloggen. =)

Tanken slog mig, tänka sig att JAG gillar en människa så mycket som jag inte ens vet vad hon heter. ;) Men det gör inget, det duger ypperligt med Honung! Fast jag har alltid trott att jag inte gillar Honung men smaken har ändrat sig med åren, det märkte jag när min faster slungade just honung och undrade om jag ville smaka.

Jag som är så fin i kanten sa självklart ja och det var inte så dumt ändå. ;)

2008-10-20 @ 08:04:30
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Skalman

Tack, alla underbara bliends (blog friends... "Horace? Vad säger du...?") för era snälla kommentarer. Ni ger mig onekligen lust att börja blogga lite oftare!



Tillsvidare förbinder jag mig dock, ivrigt påhejad av min Honung, att återkomma med ett litet gästinlägg nån gång i månaden eller så...



May the Hunny be with you.

2008-10-20 @ 09:31:39
Postat av: Malin B

Vinkar till Skalman och hejjar på! =)



Vinkar till Honung och berättar att jag har ditt namn som andranamn! ;)

(Något att föra in i "Intresseklubbens" protokoll. ;) )



2008-10-20 @ 10:43:04
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Hannah

Underbart! :-)

2008-10-20 @ 13:28:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0