Man bangar inte

Hörrni, jag kan inte ta några bra bilder på de fyra olika brillbågarna, så ni får tyvärr inte säga er mening i den frågan. Men jag har bestämt mig i alla fall. Jag har antagligen inte så himla exklusiv smak, för de jag fastnade för var de billigaste. Nåja, de är i alla fall Armani, så de är inte pjåkiga. Inte alls. Men de andra jag hade att välja på var mycket dyrare! Och de här var mest jag och dessutom så står det inte vad det är för märke på dem. Gillar inte en massa bling och märkesnamn. Om märket överhuvudtaget ska synas så ska det vara mycket diskret. Men helst ska det inte synas överhuvudtaget.

Jag ska nu anta Lallis utmaning. Alltså, hur svårt är det inte att komma på sju saker om sig själv? Fy farskon, säger jag om det... Men en utmaning är en utmaning och sånt bangar man inte. Det gör man inte.

Ok, här kommer det!

1. Jag pratar med TV:n. Jag säger God Afton till nyhetsuppläsarna. Jag snackar med reklam... Idag T.ex. "Tre månader är en ganska tight tidsplan, men jag vill ju inte oroa gubbarna i onödan" då kläcker jag ur mig: "Nej, men käringarna går bra!" Och ser jag på film, så säger jag åt dem vad de ska göra. Detta gör jag alltså när jag är helt ensam. Tror att jag tillbringar alldeles för mycket tid i mitt eget sällskap... Och det är nog tur att de inte hör mig, för det kan komma de mest konstiga saker ur min mun.

2. Jag kommer aldrig ihåg filmer. Om någon frågar mig om jag har sett en viss film så har jag aldrig minsta aning. Och sen kommer jag på efter drygt halva filmen att jag har sett den.

3. Jag vinner aldrig på lotterier. Om jag mot förmodan skulle vinna någonting, så är det i form av en julskinka när jag är tillsammans med en kille som jobbar på Scan och får juskinka gratis varje år. Och, ja, det har hänt. Jag gav bort vinnarjulskinkan till min bror.

4. Jag läser allt. Jodå, jag läser flygblad, broschyrer, böcker, tidningar, på mjölk och flingförpackingar och t.o.m. Vakttornet om ingenting annat finns till hands. Och jag brukar minnas det jag läst, vilket inte är till någon nytta alls utom när man kollar på Jeopardy eller spelar TP. I alla fall om frågorna gäller onödigt vetande.

5. Jag älskar mat. I alla former. Jag tycker om att handla mat, laga mat och inte minst att äta mat. När jag är hungrig så skulle jag kunna slå någon på käften bara för det. Jag blir riktigt förbannad helt enkelt. Och kom då ihåg att jag egentligen är en fredlig själ och helt emot våld...

6. Hur stor säng jag än har så ligger jag alltid, utan undantag, PÅ min pojkvän. Dagens Skalmancitat: "Att en sån pytteliten varelse kan ta så stor plats i sängen är för mig ofattbart och underbart." Därav har jag förärats namnet "Den Kluckande Klängbabianen. Tack så jävla mycket! *flinar brett* (Tydligen "kluckar" jag när jag sover. Och en natt pratade jag med Skalman som om han var kund i butiken...)

7. Ostbågar är allra godast om de är "luftade" i ett eller två dygn. Japp, de är allra godast när de äts ur en redan öppnad påse. Alltså köper jag dem på torsdagen och öppnar påsen och inväntar lördagen, då de ska avnjutas, lagom sega. Som ett utsökt vin.

Det var mina sju saker, det. Nu känner ni mig utan och innan. Eller inte.

Härmed utmanar jag:

Zerpo

MLI

Anna

Babydarling

Oggy

Yver

Mattias

Ser fram emot att läsa sju saker om er. Gärna saker som jag inte visste innan.

Egentligen skulle jag vilja läsa sju saker om Skalman också. Men jag får ha förtröstan och hoppas att jag har mycket tid att ta reda på dem i sinom tid. Men om han vill, så kan han få anta utmaningen. Jag tror att jag har saker på min lista som han faktiskt inte visste. Att jag upptar hela sängplatsen vet han naturligtvis. Men att jag pratar med TV:n när jag är ensam tror jag inte att han vet. Brukar inte tänka på det så mycket och det är ju inget man berättar för sin nye pojkvän det första året. Man vill ju inte att han ska tro att man är det nutcase man faktiskt är.

På tisdag är jag ledig. Då måste jag åka till världens ände och hämta vinterjacka och vinterskor. Jag håller på att frysa häcken av mig. Idag luktade det vinter ute. Det har en speciell doft. När folk säger att det är friskt ute, så betyder det att det är kallt som fan. Varför inte bara säga det? Får avhandla detta med språk i ett annat inlägg.

Nu går jag! Puss & Kram!

Er Eget Nutcase i Tillvaron - Honung!


Kommentarer
Postat av: Skalman

"Detta-visste-du-inte-om-Honung"-bonus:



Honung har memorerat och kan citera strofer från samtliga David Coverdale-alster!



Tyvärr har hon dock aldrig sett sin David in Concert och har heller ingen biljett till Whitesnake-konserten i Stockholm den 15:e december....



Så, om det finns någon vänlig själ i bloggosfären som möjligen har en eller två biljetter till salu, så skulle Skalman hemskt gärna vilja bjuda sin Hunny på det (kan tyvärr inte själv gå på den).



Någon...? Please....?

2008-11-02 @ 22:54:37
Postat av: Honung

Skalman har fått tag på två biljetter till Whitesnake på Hovet i December. Storebror? Ska du med?

2008-11-02 @ 23:17:21
URL: http://honungsbullen.blogg.se/
Postat av: Lallis

Helt underbart och lite småskrämmande igen..

Jag pratar också med tv:n(måste nog träffa ännu mer folk..)

Det där med ostbågarna - JAAA!

Hur goda och lite sega ÄR de inte ett par dagar efter att ha legat i en öppnad förpackning?

Filmminnet kan vara liknande ibland, men det är för att jag nästan jämt somnar efter halva. Har alltså sett väldigt många filmer som jag aldrig har sett slutet på.

Känns aningen .. meningslöst.S



Det här var kul läsning, gumman!

Kramis, så jäkla många!

2008-11-03 @ 01:08:58
URL: http://knasigamamman.blogspot.com
Postat av: J

Det är du och jag på #7, du och jag.

2008-11-03 @ 01:29:28
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: Storebror

Svaret är ja!

2008-11-03 @ 09:01:59
Postat av: Mattias

Ostbågarna var ju en av mina grejor också :) De ska vara 2-3 dagars sega helst! Tack för utmaningen och jag får se när jag skriver ned den. Känner mig väldigt kluven angående att fortsätta blogga och borde verkligen ägna de få stunder Max behagar sova åt annat än datorn har jag tänkt på....



Vi får se hur det blir!



Angående det där med badkaret så är det väl som Uffe sjunger i Roadhouse Kirchem "när man har det vill man inte ha det o när man inte har det vill man ha det"



En textremsa som kan stämma in i mycket annat i livet ibland också. Ha det!

2008-11-03 @ 11:12:54
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Malin B

Kära tid, vad har du och Lallis för ostbågssmak, jag bara undrar!!!

Jag har hux flux fått en chipstarm. Inte alls bra förstås. Har inte gillat chips på åratal och så vips när jag av dumhet smakade lite härom helgen så vips var jag fast. Bättre att jag hade stått fast vid att chips är ganska osmakligt...

Allra bäst gillar jag chips på t.ex. måndagskvällar. Då ingen förväntar sig att jag ska ha några chips gömda någonstans och ta fram dem hux flux och dessutom bjuda.

Sonen sa just så, "så snäll du är som bjuder!"

För mig ligger det mera i min natur och delad glädje är ju dubbel glädje. =)

Dessutom gillar jag alltid fest och guldkant när det inte är det minsta planerat, då blir det som bäst.

2008-11-03 @ 19:43:31
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Marianne

Hej, hittade hit till din blogg ikväll. Skrattade när jag läste om dina ostbågar...trodde det var bara jag som gillade sega ostbågar...då är vi två.

2008-11-03 @ 19:49:33
Postat av: Heidi

Jag kan trösta (?) dig med att jag också pratar med teven ibland. Händer då och då att jag gör det även när jag har sällskap. Jag kan ju numera dock "skylla" på att jag förklarar för katterna och inte bara säger saker rakt ut i luften "bara för att" så att säga. hihi

2008-11-03 @ 19:49:54
URL: http://eksynyt.blogg.se/
Postat av: Oggy

Jag kommer fasiken inte på nåt bra! Jag har gjort en annan sak på bloggen istället. Passa på!

2008-11-04 @ 11:01:25
URL: http://oggygroggy.blogg.se/
Postat av: Mli

Åh, sega ostbågar är sådär, men tillsammans med ett kraftigt rött vin är ostbågar fantastiskt gott =) Nu har jag antagit utmaningen, lite seg men nu ere iaf gjort!

2008-11-04 @ 13:16:50
URL: http://lenaemeliemarie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0