Doggystyle

Den första officiella semesterdagen är nu till ända och den har varit fullständigt underbar! Har lekt med Pudeln Pia massor och gått långa promenader med henne, varpå hon sedan intagit min soffa och somnat som en stock. Hon har t.o.m. SNARKAT, gott folk. Är det mitt öde att behöva dela mitt liv med folk/hundar som stör min (sedan länge förfallna skönhets) sömn? Antagligen. Men det är ju gulligt.

Köpte lite snacks till henne idag också. Inte för att hon inte har massor av hundgodis och god pudelsnobbmat och leverpastej och allt vad det är... Utan för att hon stannade hemma helt själv när jag var i affären. Det var ätbara ben. Hon blev lycklig som bara en liten pudel kan bli och intog ett av dessa ben i äkta doggystyle. Svankandes på framtassarna och rumpan i vädret! Om jag hade haft kamera skulle jag tagit ett kort och visat er. Herregud, jag garvade läppen av mig. Är det sådär man ser ut när man... alltså... Ja, ni vet... Hehe, inget fel på det, men ändå. Att se en HUND svanka sådär var en upplevelse. Hundar kanske gör det? Pia har en fluffig rumpa och det kanske var det som gjorde att det såg så roligt ut.

Apropå fluffig rumpa så kan jag nu meddela att jag gått upp två kilo av mina eftertraktade sju, sedan jag slutade röka den 15:e. Wow, liksom. Det går framåt och uppåt i Hunnys liv! :) Jag känner mig som sockerdricka! Jag känner ciggsug, men ger inte efter, så jag äter. Idag var det oliver. I morgon lär jag ha saltgurka. Och mer choklad.

Mina hormoner går inte av för hackor denna våren, gott folk, och det är dagens sanning. Jag går snart bananas om jag inte får lite av ett magiskt trollspö och det illa kvickt! Geeeezz.... Snart ber jag någon ringa mig oavbrutet i tio minuter medan jag har vibratorn på moblen mot ett väldigt intimt ställe på min klena lekamen. Det är vad jag kallar telefonsex! Trollspö hitåt!

Beställde grejor från CDON idag. Van Halen. Och en 90-talssamling. Sen fick man också två filmer för väldigt inga dyra pengar alls. Så jag beställde även det. Och dem tänker jag se i en soffa med vacker man. Vad 90-talssamlingen anbelangar, så har jag alla samlingar man kan ha förutom en sån. Samlingar är jättebra om man inte vill köpa en hel skiva med Haddaway, vilket jag alltså inte vill under några som helst omständigheter. Jag utstår hellre kinesisk tortyr faktiskt. Jag vet nog kanske inte riktigt vad kinesisk tortyr är, men det gör säkert ont. En hel skiva med Haddaway skulle för evigt förstöra mitt sköra hårdrockshjärta.

Men 90-talet var rätt kul. Vi hade ju Panget här i ödemarken då. Ett gammalt hederligt pilsnerpang, med dansgolv och allt. Äkta discokula i taket och massor av ölstinna karlar. Och Haddaway i högtalarna. Och Dr Alban. Och gud-vet-allt. Jag vann tusen buckareller där en gång. Tack vare Lisa Ekdahl. Annars har man inte mycket att tacka henne för. Fast, Vem Vet, hon kanske har tillfört världen mycket mer än jag vill veta.

För övrigt är det så jävla vidrigt med den där karln som avlade sju barn med sin inlåsta dotter. Han där som jag inte ens vill nämna namnet på, så jävla vidrig är han. Jag skulle gärna skriva mer om det om jag fann ord. Snackade med Jonte om det idag...Ingen av oss hade ord för det. Vidrigt. Det finns inte ord som är vidriga nog för att beskriva det.

Vad är det som driver människor? Vad har hänt i en sån människas liv? Vad har fått honom att utvecklas till ett sånt jävla monster? Alla är ju nyfödda bebisar i början. Ni vet, såna där gulliga saker som äter och bajsar och sover och luktar gott... (när de är bajsfria) Även den här mannen har varit ett barn. Jag tror på människors inre godhet. För att den godheten ska försvinna måste det till något riktigt hemskt. Vi är kanske alla elaka ibland, men man har väl för helvete en spärr? Någon måste ju någon gång ha berättat något för den här mannen? Lärt honom att skilja på rätt och fel? Vad är det som driver människor? Ett mysterium är vad det är. Finns inte på kartan ens...

Nu ska jag hångla med min lånade Diva en stund. Jo, hon är en riktig Diva. När pojkhundar vill flörta så sätter hon bara svansen och nosen i vädret och trycker på ignore och sedan delete. Hon skiter i dem och tillintetgör dem med en enda blick. Förutom då när pojkhundarna vill hoppa på henne är hon söt som sockervadd.

Jäklar vilket långt inlägg det blev nu igen. Den som orkat läsa ända hit får en puss i påsk.

Dagens:

"You don't need diamond rings
Or eighteen karat gold
Fancy cars that go very fast
You know they never last, no,no

What you need is a big strong hand
To lift you to your higher ground
Make you feel like a queen on a throne
Make him love you till you can't come down"

Express Yourself / Madonna

Er alldeles Egen Honung i Tillvaron tackar för sig denna sena afton. / M

P.S. Hade tänkt dregla över Patrick Dempsey igår när han var med i Jay Leno Show, men jag somnade. Damn! D.S.

Dagens Hunk: Trollkarlen med spö.




Kommentarer
Postat av: Jonte

Det är sådana dagar som lärare har... :)

Oliver är inte gott...

2008-05-02 @ 09:59:05
URL: http://jonteohlson.blogg.se
Postat av: Maria

Oh, jag har också precis köpt 90-talssamlingen från cdon. Och lyssnat på Haddaway idag!! =)
När du kommer hit och hälsar på så dricker vi kaffe eller vin eller whatever och poppar till gamla 90-talshits!!

2008-05-03 @ 15:21:49
URL: http://babydarling.blogg.se
Postat av: maria

men snälla du...så där kan du ju inte ha det!!!! Jag skickar iväg min gubbe till dig....gammal men har har en jäkla fart på trollspöt...hahahaha!!!

Vi kvinnor delar med oss och ställer upp för varann vet du väl!!!

Ha det så bra...fniss!

2008-05-03 @ 18:28:36
URL: http://www.nightviolet.blogg.se
Postat av: Malinbayard

Vilka upplevelser du har med vovven! =)
Ett skratt förlänger livet hur som helst.

2008-05-03 @ 21:16:30
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: Mästaren och Margarinet

Detta är inte den dagen vi dör, varken du eller jag.

2008-05-04 @ 02:45:32
URL: http://mastarenomargarinet.blogg.se
Postat av: pelle

asså, jag ber banne mig så jävla mycket om ursäkt. här vi lämnat några kommentarer till varandra, men jag (& bit i nåt hårt nu, annars skriker du väl rakt ut av förbannelse) har bara läst ett enda inlägg som du skrivit. tills nu, that is. du skriver ju som en...en...en jag vet inte vad! men bra är det! så för att tillmötesgå din önskning, så viftar jag i detta nu för fullt med mitt trollspö! & nej, få inga dirty thoughts, min general e rätt mkt, men inget trollspö...ha d gött!

2008-05-04 @ 14:45:24
URL: http://pellepatrask.blogg.se
Postat av: BluesD

CDON var länge sedan, skall nog göra en djupdykning & se om jag kan fiska upp lite klassiker.
Känner igen vårsyndromet men en telefon med vibrator är inte vad jag vill ha, men det går över så småningom. ;-)

2008-05-05 @ 13:45:21
Postat av: Jonte

Klart jag har...

2008-05-05 @ 15:30:12
URL: http://jonteohlson.blogg.se
Postat av: Totte

Ha, ha, ha... Vad har du för nummer?

2008-05-05 @ 16:32:21
URL: http://thomasjalkling.blogg.se
Postat av: soffie

Kikar in hos dej,trevlig blogg du har:O)

2008-05-05 @ 19:46:53
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Magnus Krusell

Kikade in här för att tacka för ditt beröm på min blogg. Kul att läsa dig också. Jag lär komma tillbaka hit.
Däremot tror jag inte på din "monsterteori", men det får bli ämnet på min blogg framöver.

Mvh
Magnus

2008-05-05 @ 23:36:35
URL: http://magnuskrusell.blogg.se
Postat av: Jonte

Kommer göra det om och om igen...

2008-05-06 @ 12:22:00
URL: http://jonteohlson.blogg.se
Postat av: pelle

klart du ska på :)

2008-05-06 @ 23:04:11
URL: http://pellepatrask.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0