Det var ett jäkla tjat...

Efter klagomål och ändlöst tjat skriver jag nu igen. Mitt flow är inte det bästa, men det återkommer säkert nu när jag väl sitter här i min underbara soffa mitt i mitt underbara liv. Jag har varit upptagen med att försöka leva så att jag har något att berätta. Vissa saker dyker upp till ytan och jag tänker att DET ska jag skriva om. Sen glömmer jag vad det var jag skulle skriva om, som jag tyckte var otroligt bra och ytterligare ett bevis på min genialitet -  eller galenskap - välj själv lämpligt alternativ. Om jag inte skriver ner det jag tänker på, så glömmer jag det. Alzheimer Light. "Rymdkurvor", som jag ser varenda dag, var jag tvungen att skriva ner. En blogg om underkläder på übersexiga babes.

MIdsommaren var torr och otroligt lugn och skön och underbar med tre lediga dagar. Jag, en partypingla av rang och partyklass och partystil, har förvandlats till en nykterist. Jag är nykterist utan att ha tänkt igenom det. Det har inte varit något medvetet val från min sida. Ingen tanke bakom. Jag har verkligen ingenting emot rödvin, skumpa, drinkar eller öl... Eller whatever. Men jag låter bara bli helt enkelt.

Men egentligen är det inte hela sanningen. Jag var hos söta väninnan för en helg sedan, för att rädda henne från att hela kvällen behöva babbla med ett gäng militärer. Militärerna var visserligen rätt trevliga och så, men det var VÄLDIGT mycket militärsnack. Minröjning hit och självmordsbombare dit... Nåväl, söta väninnans boyfriend blandade Margaritas och annat på rad. Det är de tillfällena jag dricker nuförtiden... När jag umgås med söta väninnan som har en boyfriend som är militär. Men det är egentligen de enda tillfällena. Inte för att vi någonsin orkar göra det vi hade tänkt, nämligen att gå ut till något ställe och skaka loss våra rumpor. Vi är för trötta - varenda gång. Tro nu inte att min Darlingväninna dricker otroliga mängder alkohol. De tillfällena vi träffas blir det bara så helt enkelt. För att det är helg eller fint väder eller för att vi vill.

Jag längtar verkligen efter att få dansa. Jag vill gå ut. Dansa järnet och dricka drinkar och vatten. Egentligen behöver jag inga drinkar för att dansa - går nästan bättre utan - fast man TROR att det går bättre efter att man druckit drinkarna. Då har man ju druckit sig själv och alla andra snygga dessutom och det är ju alltid trevligt. Att tro att man är snygg och en dancingqueen när man shejkar loss med någon kavaljer som man också tror är snygg.

Men nykterhet är trevligt. Om inte annat så fattar man ju att man är en medelmåtta på ett dansgolv och att man är medelsnygg och att alla andra också är medelsnygga. Men det är bara så... medel.

När jag dricker blir jag glad. Fnittrig. Jag blir aldrig ledsen och börjar gråta eller vill ta livet av mig och ringer gamla ex eller annat löst folk på fyllan. Det har aldrig hänt och kommer troligen aldrig att hända heller, Gud förbjude. Det är nog bland det värsta jag vet. Eller folk som gråter och säger att man ALLTID ska vara bästa vänner fast man har känt varandra i tio minuter. Vedebörande brukar vara av kvinnligt kön strax under tjugo som överkonsumerar läppglans och svart mascara. Döm mig efter mina fördomar gott folk!

När jag är ledsen eller deppig tar jag aldrig till sprit för att glömma mina bekymmer. Jag har en annan mycket bättre drog mot bekymmer. Jag läser helt enkelt en bok. Jag är en sucker på böcker helt enkelt. Lever mig in i dem så till den milda grad att jag glömmer allt annat. Jag har suttit på bussar och skrattat och gråtit till böcker. Jag ligger i sängen och skrattar och gråter mig igenom böcker. Och jag glömmer allt i mitt eget liv. Ingen drog är bättre än en bok. och så kan man ju hoppas på att bli lite intellektuell på kuppen också när man ändå håller på. Jag läser allt. Jag läser på mjölk och flingförpacningar. Jag läser flygblad, broschyrer och tidningar. Jag läser skvallerblaskor, bloggar och dagstidningar. Jag läser böcker. Ofta har jag tre böcker på gång samtidigt. Om någon, mot förmodan, någon gång vill ge mig en present av något slag så är en bok ett hett tips. Förutom elektronikprylar och diamanter. Både det ena och det andra kan bli väldigt dyrt, men en schysst pocket har de flesta råd med.

Egentligen borde vi starta en pocketcirkel. Vi läser en varsin pocket på typ en vecka och så skickar vi böckerna till varandra. Eller något. Vi skickar runt dem och när alla i cirkeln har läst boken så kan vi skriva en varsin recension. Typ. Något sånt... Nu har jag överhuvudtaget inte tänkt igenom denna lysande idé eftersom jag kom på den just i detta nu, men det är en kul tanke. I alla fall om man, som jag, gillar att läsa.

Jaja... Det får vara nog med svammel nu för denna afton. Jag känner det i min innersta sömngen. Så jag tackar och bockar.

Jag återkommer med allra största säkerhet någon annan dag. Antagligen i helgen eller så. Eller i morgon. Nu måste jag för övrigt anteckna en massa idéer jag precis fått, så jag  inte glömmer dem.

Puss&Kram små Raringar.

Er Egen Nyktra Honung i Tillvaron /M

Tre veckor kvar till semestern . Och jag är så himla trött och slut att jag längtar till pension. Bara 29 år kvar... Låt mig bli rik!!!

"I can't stop loving you
No matter what I say or do
You know my heart is true
I can't stop loving you"
                                               /Van Halen i min fina dator nu. Och nu kom Metallica... Ljuva liv!!

God natt!

Kommentarer
Postat av: Peter

Underbart flow i texten, du skriver sköna texter.

2008-06-24 @ 01:09:56
URL: http://zerpo.blogg.se/
Postat av: Malin B

Jag fick ett kedjebrev härom veckan om just "Skicka en redan läst pocket till nr 1 på lista och inom X veckor har du själv fått Y antal pocketböcker!"

Eftersom jag aldrig fått någon utdelning på varken strumpor, lotter, klistermärken och Gud vet allt i kedjebrev så skickade jag tillbaka brevet för att inte bryta den fina kedjan för alla intresserade. Jag skulle ju ha kastat det vidare till dig. attans

2008-06-24 @ 07:55:20
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Janne

Du har alltid flow i dina texter, älskar att läsa dom. Sköt om dig sötis...

2008-06-24 @ 21:40:08
Postat av: Yver

ja de va ju bra men var är dagens inlägg ?

2008-06-25 @ 19:12:29
URL: http://saknardej.blogg.se/
Postat av: Jonte

Svar: Ingen aning faktiskt...

2008-06-26 @ 15:56:05
URL: http://jonteohlson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0